Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD All] Turbosprężarka, kilka pytań.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 19:58

a możesz mi kolego powiedziec, czy te turbiny róznia się na przykład mocowaniami itp... bo ja troche teraz przekopałam, to niby bym mogła z golfa, passata, transportera i z audi szukac

wolfxaudi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 06 lis 2008, 13:20

Post autor: wolfxaudi » 07 maja 2009, 20:00

Zostaw orginalna turbine (daj do regeneracji), może sie myle ale z tego co wiem to stare turbinki do 1.6 diesel miały wieksze doładowanie i są bardzo wytrzymałe. Tak jak pisza koledzy wyżej pobaw sie przy pinach i bedzie dobrze, mozna jeszcze pomyslec o ukladzie wydechowym i te 10 kuni jakos sie wykrzesa.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 20:01

Gosia pisze:a możesz mi kolego powiedziec, czy te turbiny róznia się na przykład mocowaniami itp... bo ja troche teraz przekopałam, to niby bym mogła z golfa, passata, transportera i z audi szukac
kolektor jaki masz? T3 na 4 śruby plug&play k14 i T2 jeśli ma być mała

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 20:02

regeneracja 700 zł, a ponoć szukając i majac troche czasu i chęci jest szansa nawet za 400 wyrwać wiekszą sprawną turbine z jakiegos rozbitka itp.

[ Dodano: 2009-05-07, 20:04 ]
Vision pisze:kolektor jaki masz? T3 na 4 śruby plug&play k14 i T2 jeśli ma być mała
jutro Ci to dokładnie powiem jak od tego mechanika wróce, bo on mi to powie i wszystko spisze, ale z tego co na dziś wiem, to turbina i kolektor jest od CY, cały osprzęt CY jednak wrzucony, pompa wtryskowa tez CY

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 07 maja 2009, 20:11

słyszałem że turbiny z rozbitków nie są najlepszym wyjsciem, podczas wypadku, wirnik turbiny który sie kręci z ogromną prędkością jest poddawany wielkim przeciążeniom i z tego mogą wynikać uszkodzenia

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 20:11

jeśli zmiana z T3 na inną to i element wydechu trza zmienić i jeśli turbo pod kolektorem to trzeba obrócić muszlę zimną i gorąca turbiny tak na szybko

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 07 maja 2009, 20:15

heh, pewnie się skonczy tak, ze całe drugie B3 rozbite ściagne sobie na śrubki ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 20:17

wydrunio pisze:słyszałem że turbiny z rozbitków nie są najlepszym wyjsciem, podczas wypadku, wirnik turbiny który sie kręci z ogromną prędkością jest poddawany wielkim przeciążeniom i z tego mogą wynikać uszkodzenia
e bez przesady , są wypadki i wypadki a lipę i nowa można trafić

Awatar użytkownika
wydrunio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 50
Rejestracja: 22 gru 2008, 22:29
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wydrunio » 07 maja 2009, 20:18

heh, tak jest, jak się coś chce zrobić, to pociąga to za sobą kolejne koszty ;))

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 maja 2009, 20:21

Gosia pisze:heh, pewnie się skonczy tak, ze całe drugie B3 rozbite ściagne sobie na śrubki
bez przesady , jak ci to chodziło zanim zaczęło się to dziać , olej brała , dźwięk silnika , a kompresje jutro się dowiesz ,

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 maja 2009, 21:03

trudno o wieksza turbine niz T3 ktora obecnie masz:) Nie ma co kombinowac, oddaj ja do regeneracji , pozniej dawka, pin i boost i bedziesz zadowolona <ok>

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 14:36

kompresje jutro się dowiesz
Obrazek

byłam przygotowana na najgorsze, a tu :shock: przeciez to młody bóg jak na swoje lata ;-)
jedna ze świec zarowych nie działała wcale, więc została wymieniona, wtryski czyszczone, kat wtrysku zmieniony z ponad 1,00 na 0,95... niestety co do turbiny prawda ze padaka, ona sobie teraz zyje własnym zyciem, ma luzy, przepuszcza olej w kolektor, pracuje jeszcze i jeszcze powegetuje, ale będzie przepalac, mechanik naprawde magik, bo auto chodzi teraz tak, ze go nie poznałam mimo tej kończącej się turbiny....

Decyzje juz podjełam, nie będe tej padaki regenerowac, jest to ta malutka 70KM od CY, którą mam u siebie, cały osprzet jest CY rzezbiony na wiązce silnika RA...

bede szukac drugiej turbiny, chociazby tej z RA lub SB 80KM albo jeszcze innej z całym kolektorem, więc tak to wygląda wszystko... więc wracamy do poczatku tematu, jaka turbina dla mnie ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 maja 2009, 14:51

pojezdzi jeszcze ten motor i to sporo x00.000 :) Garretta T2, ale niestety musi to ktos poskladac jesli chodzi o wydech, bo obecnie masz mega wydajne w gornych obrotach i ogromne T3, a T2 bedzie ci ladnie juz powyzej 2200rpm dmuchac

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 maja 2009, 14:56

Witam,i mam od razu pytanie:Czy nie lepiej by ci było podjechać do gościa ,który regeneruje sprężarki zajmuje się tym na co dzień i zna te tematy,żeby Ci powiedział czy rzeczywiście ta turbina kwalifikuję się do wymiany?
Jak kupiłem swoją audiczkę ponad rok temu to też zdjąłem wąż i sprawdziłem luz na osi ,i był taki, że aż sobie usiadłem poza tym było tam wszystko w oleju,więc podjechałem do gościa fachmana i spytałem ile regeneracja.Gość spytał dlaczego chce regenerować itd.Sprawdził luz sam i powiedział ,że taki ma być a olej dostaje się przez odmę bo przedmuchy.Zrobiłem już ponad 30k i jest wszystko tak samo jak przed rokiem dodam ,że silnik bierze znikome ilości oleju,a turbo słychać delikatnie tylko na zimnym silniku.
Więc,może u Ciebie zawór upustowy tylko nie domaga,warto to sprawdzić.
Pozdro

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 14:57

mam ta na 100% i dokładnie

Obrazek
kliknij aby powiekszyc

musze normalnie to wszystko przemyslec, bo sama naprawde nie wiem co chce raz myślę tak raz inaczej, ale na szczęście jest Klub PKA80 i Wy jesteście i czytam sobie, uczę sie i wyciagam wnioski ;-)

[ Dodano: 2009-05-08, 15:01 ]
tokarka606 pisze:ta turbina kwalifikuję się do wymiany?
ona ma dokładnie ogromne luzy tam "na wiatraczku" przepuszcza olej i wrzuca go w kolektor, tak jest na chwilę obecną, ona sie z dnia na dzien nie skonczy, będzie stopniowo coraz gorzej.... mechanik nic mi nie sugerował, zostawił mnie samą z ta decyzja ;-) w kazdym bądż razie jej regeneracja w Łodzi to jest równe 700 zeta.
Dostałam namiar gdzie w Łodzi regenerują, ale nie byłam tam jeszcze pogadać

[ Dodano: 2009-05-08, 15:11 ]
tokarka606 pisze:a olej dostaje się przez odmę bo przedmuchy
przy mojej kompresji to niemozliwe chyba

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl