Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.6TD All] Turbosprężarka, kilka pytań.

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 maja 2009, 15:22

Gosia pisze:przy mojej kompresji to niemozliwe chyba
Możliwe bo przedmuchy zawsze będą kwestia jak duże,są nawet w nowych autach,choćby jak silnik jest zimny a są to w sumie niewielkie ilości oleju,w całym układzie dolotowym panuje mgła olejowa.Czy silnik bierze Ci olei?,bo jeżeli tak to można w tym układzie podejrzewać turbo.
Oglądałaś tego linka od mrozoo?tam jest taki filmik jaki ma być luz na wirniku.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 15:37

tokarka606 pisze:Czy silnik bierze Ci olei?
raz troche brał a raz nie :shock: ja tam lukam co kazde 500 km i nieraz jest OK, a nieraz troche dolewałam hmmm... ale to niemiarodajna będzie ocena bo miałam wyciek spod simeringa na wałku rozrządu, teraz jest to zrobione wszystko porzadnie juz (rozrząd był dziś tez poprawiany) i zrobimy tak, od dziś wyzeruje licznik, zrobie 1000 km i powiem czy coś ubyło i ile, będzie to obiektywne

[ Dodano: 2009-05-08, 15:40 ]
tokarka606 pisze:Oglądałaś tego linka od mrozoo?tam jest taki filmik jaki ma być luz na wirniku.
tak, u mnie jest źle, mechanik dziś tez to stwierdził, sam mi tłumaczył "obrazkowo" ile tego moze być jakbym się uparła kupować uzywane turbo i jak by było jak na mojej to mam nie brac takiego turbo czasem ;-) ale jesli chodzi o używane turbo zmartwiła mnie jedna rzecz, poniewaz powiedzuiał mi, ze wizualnie i wzorkowo ten luz na wirniku to jest wszystko co mogę sprawdzic, ale w środku jeszcze coś moze byc (ja zapomniałam tę nazwe) i tego sie juz nie sprawdzi czy jest OK i ze na tym polega ryzyko kupna uzywanego turba

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 maja 2009, 15:48

Co do ilości brania oleju znaczenie też ma czy jeździsz na krótkich odcinkach,kiedy silnik nie zdąży się rozgrzać ,czy w trasie,i to duże ,mówię z własnej autopsji.A co do turbo to szukaj g2 bo jak dobrze zrozumiałem to masz teraz coś większego co niezbyt się wkręca,wtedy będziesz zadowolona.Z tego silnika można sporo wycisnąć jak już pewnie czytałaś.

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 15:50

tokarka606 pisze:Co do ilości brania oleju znaczenie też ma czy jeździsz na krótkich odcinkach,kiedy silnik nie zdąży się rozgrzać ,czy w trasie
teraz ostatnio ogólnie mało jezdze, bo tras zadnych nie, tylko szczególnie po miescie, krótkie odcinki w korkach

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 maja 2009, 15:52

Gosia pisze:ale w środku jeszcze coś moze byc (ja zapomniałam tę nazwe)
Na osi wirnika są pierścienie uszczelniające no i dochodzi jeszcze stan tulejek.
Podjedź do tego warsztatu o którym pisałaś może oni coś mają. :roll:

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 15:53

tokarka606 pisze:jak dobrze zrozumiałem to masz teraz coś większego co niezbyt się wkręca
po dzisiejszym sie nagle wkręca, nie wiem co mechanik z moim autem zrobił, ale ja auta nie poznałam... mimo tego turba, bo ono jakies swoje własne zycie ma, juz sie wkreca ale raz dym spalonego oleju idzie poczuc z tyłu a raz nie (to na silniku nagrzanym do temeratury roboczej), najgorzej jest na zimnym silniku gdy depne i ona się wkręci to zawsze przysmrodzi...

[ Dodano: 2009-05-08, 16:09 ]
tokarka606 pisze:Podjedź do tego warsztatu o którym pisałaś może oni coś mają.
tam, gdzie dzisiaj mi reanimował kanciaka, to on turbin nie naprawia, zawożą własnie tam co dał mi adres, ale mnie uprzedził, ze tam 700 jest na wejsciu ale pojechac pojade pogadac, chociazby z ciekawości co usłysze

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 08 maja 2009, 16:13

Gosia ,nie ma co wróżyć i spamować,najlepiej będzie jak tam podjedziesz i określą konkretnie czy turbo do wymiany i doradzą Ci co najlepiej będzie z tym zrobić i gdzie szukać np. używki ,oni w tym siedzą.
Pozdro

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 maja 2009, 19:18

i jaką turbinę chcesz Gosia, , mam T2 na zbyciu z nowego zakupu , tylko muszę ją przetestować na aucie

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 08 maja 2009, 21:28

i jaką turbinę chcesz Gosia, , mam T2 na zbyciu z nowego zakupu , tylko muszę ją przetestować na aucie
musze to wszystko na spokojnie przemysleć ;-) bo na chwilę obecną sama nie wiem co chce... nie mogę się zdecydować :roll: troche czasu mi trzeba, poczytam jeszcze, pozbieram opini ok?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 maja 2009, 21:36

Gosia pisze:musze to wszystko na spokojnie przemysleć ;-) bo na chwilę obecną sama nie wiem co chce... :roll: troche czasu mi trzeba
na spokojnie , pospiech złym doradcą , a co do propozycji T2 to tak tylko napomknąłem bo będę wiedział coś za około 1 miech jak projekt zakończę ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 maja 2009, 23:39

Gosia, ile Cię ta przyjemność kosztowała i co dokładnie ten magik robił?

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 09 maja 2009, 00:09

Labiel pisze:Gosia, ile Cię ta przyjemność kosztowała i co dokładnie ten magik robił?
byłam tam z czyjegoś polecenia, nie tak z ulicy i myslę, ze mnie polubili, bo pomiar kompresji ... nic, znaczy z ta kompresją było tak, ze dwie osoby inne powiedziały mi ze silnik mam padake (bez dotykania go tylko tak wzrokowo) i ja mu zaczęłam na starcie z tym mówic i ze od wrzesnia tyle mechanków dziwnych było partaków kazdy co inne robił i mówił, ze sie uzerałam ze wszystkim i z ta pokrywą i innymi rzeczami... ze jestem w Klubie Audi, ze mnie mechanika interesuje i takie tam rózne rzeczy gadalismy sobie ;-) on powiedział, ze te silniki robi od 91 roku i zapewnia mnie ze to nie jest padaka i udowodni mi i zrobi mi tę kompresje za free... potem inne rzeczy jakie robił, zdjał pokrywe, sprawdził rozrzad, było niestety źle ale nie na ząbkach tylko pasek był za mocno napięty i napinacz coś nie tak, poprawił, potem pościagł wszystkie wtryski, sprawdził swiece, na drugim od przodu maski swieca nie paliła, kupili mi swiece z rachunkiem za 40 zeta - widziałam, cos robił z tymi wtryskami, potem tę kąty - była u mnie wartośc powyzej 1.00, zmienił na 0,95, robił coś jeszcze z linką gazu, ze pedał jest inny taki czuły na dotyk, inne sa obroty na bank biegu jałowego, bo czuje... wszystko jest inaczej, to auto zaczeło jezdzic.... niestety turbiny nie przeskoczymy a za dziś całośc tylko 100 złotych razem z ta świecą, byłam w szoku... powiedział mi, ze to są jego ulubione motorki, a ogólnie robi tylko diesle.... dziś zyskał kolejnego stałego klienta, wiem, ze wział odemnie duzo za mało, az mi głupio

[ Dodano: 2009-05-09, 00:21 ]
oo jeszcze jedna rzecz była, jak jest to koło pasowe, tamten wczesniej co zmieniał mi rozrzad nie dociagnał dobrze tych srub, ja tam pisałam w innym temacie ze je dociagałam.... jeszcze była niedokrecona taka duza w srodku dobrze :roll: poprawili

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2009, 00:22

Gosia pisze:za dziś całośc tylko 100 złotych
Kurde, jestem w szoku. A jak jak dwa lata temu byłem u pompiarza na ustanawianie kąta wtrysku to wybuliłem 70 zł i to jeszcze ustawiał mi lampą a nie zegarem. Jak by co to chyba taniej mnie wyniesie jechać do łodzi do prawdziwego speca niż dawać Audi do tych zdzierców w okolicy :-/
Gosia pisze:taka duza w srodku
No to mogła być lipa. Bo ta duża trzyma całość, łącznie z zębatką po której chodzi pasek rozrządu

Awatar użytkownika
Gosia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 425
Rejestracja: 30 cze 2008, 20:46
Lokalizacja: centr. PL
Kontakt:

Post autor: Gosia » 09 maja 2009, 00:40

Labiel pisze:
Gosia pisze:za dziś całośc tylko 100 złotych
Kurde, jestem w szoku. A jak jak dwa lata temu byłem u pompiarza na ustanawianie kąta wtrysku to wybuliłem 70 zł i to jeszcze ustawiał mi lampą a nie zegarem. Jak by co to chyba taniej mnie wyniesie jechać do łodzi do prawdziwego speca niż dawać Audi do tych zdzierców w okolicy :-/
tak, tam równiez sa takie ceny... ja zostałam potraktowana inaczej, szczerze... im było mnie poprostu żal ale ja się zrewanzuje za to, bo na koniec spytałam czy mają strone www, nie maja, ale będa miec...

jeszcze jest cos, co narazie zostało... wiązka silnika jest RA, ten silnik mój CY... niestety jest jakas rzeźba z tym wszystkim, ale to nie na dzis, musza w schematy dokładnie popatrzec, jakies kabelki sa do nikąd itp, nie działa tez to cięgno przspieszacza kąta wtrysku, znaczy nic się nie zmienia... ale nie wszystko od razu

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 maja 2009, 00:47

Gosia pisze:wiązka silnika jest RA, ten silnik mój CY
Ale elektryki przy tym silniku to jest tyle co nic. Właściwie do samego silnika idzie tylko kilka kabli:

- czujnik temperatury z tyłu głowicy
- czujnik temperatury z prawej strony głowicy
- dwa czujniki ciśnienia oleju w podstawie filtra oleju
- zasilanie świec żarowych i przekaźnik tych świec
- czujnik temperatury umieszczony w turbosprężarce załączający elektryczną pompkę wody
- elektrozawór

I to chyba wszystko jeśli chodzi o sam silnik :-P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl