Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK+LPG] -nie kręci, nie pali na popych, lampki OK

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

[B4 2.0E ABK+LPG] -nie kręci, nie pali na popych, lampki OK

Post autor: mdcs » 08 maja 2009, 20:12

Nie mam już na niego siły. Pomóżcie.
Wróciłam z gór i po 5 dniach postoju moje audi nie chce odpalić.
Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki się zapalają (od ABS, akumulatora, itd)... ale jak próbuję zapalić to nie kręci. Akumulator jest na 100% ok. Ciągnęliśmy autko z 2 km i też nie odpaliło.
Znajomy, który patrzył mi pod maskę stwierdził, że pompa paliwowa po przekręceniu kluczyka podaje paliwo, ale na zaworze odcinającym dopływ paliwa nie ma masy.
Nie wiem co dalej robić. Może jakieś wskazówki?
Wiem, że ja się tym nie zajmę, ale jak coś podpowiecie przekażę to znajomemu, który zna się na elektryce i mi pomoże.
Wkurzam się bez samochodu...
help :(

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 08 maja 2009, 21:48

Napisz koleżanko czy masz immobilizer.

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 08 maja 2009, 23:37

Nie mam. Mam zwykły metalowy kluczyk. Nie mam też alarmu. Rok produkcji auta 94.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2009, 00:10

mdcs pisze: ale jak próbuję zapalić to nie kręci. Akumulator jest na 100% ok. Ciągnęliśmy autko z 2 km i też nie odpaliło.
Mam rozumieć, że rozrusznik nie kręci?

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 09 maja 2009, 00:36

Tak. Rozrusznik nie kręci. W momencie jak przekręcam kluczyk do końca (tak jak przy zapalaniu) coś pyka pod kierownicą (tam w przekaźnikach i bezpiecznikach), ale nie kręci.
Po włączeniu zapłonu słychać tak jak zawsze przez około 2 sekundy pompkę od paliwa, zapala się kontrolka od ABS, akumulatora i ręcznego...potem ABS gaśnie (jak zawsze), ale nie da się auta uruchomić nawet jak jest ciągnięte. Kompletny trup:(

kyto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 132
Rejestracja: 07 lut 2007, 07:09
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: kyto » 09 maja 2009, 08:12

sprawdz klemy na akumulatorze, wyczysc je dokladnie. nie ma co panikowac bo to nic groznego. trzeba znalezc tylko miejsce gdzie prad nie laczy

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2009, 08:12

Najprościej by było sprawdzić rozrusznik metodą "na śrubokręt", ale Tobie tego nie polecam bo tam iskry będą się sypały. W dalszej kolejności wyjałbym licznik i sprawdził kostkę przy stacyjce, być może ma wypalone styki rozruchowe.
Zachowanie pompki jest prawidłowe. Słyszec możesz również przekaźnik odciążający dla styku X.
Według mnie to kostka przy stacyjce lub cienki przewód (od stycznika) przy rozruszniku.

[ Dodano: 2009-05-09, 08:19 ]
Znajomy, który patrzył mi pod maskę stwierdził, że pompa paliwowa po przekręceniu kluczyka podaje paliwo, ale na zaworze odcinającym dopływ paliwa nie ma masy.
Co to za zaworek? Nie ma takiego w oryginale. Masz zamontoaną instalacje LPG lub alarm z odcięciem paliwa?

Niech znajomy już nic więcej na wtryskiwaczach nie mierzy, chyba że ma oscyloskop. Tam nie ma stałej masy, są natomiast krótkie 2 ms implusy "masowe".

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 09 maja 2009, 10:00

No z rozrusznikiem to jedna sprawa, ale dlaczego pociągnięty też nie zapala?
Może jak się usunie tą usterkę to i kręcić zacznie.
Ten zaworek gdzie mierzył napięcie jest w miejscu "jak wchodzi przewód paliwowy do bloku wtrysku wielopunktowego" (cytat).
Skoro auto nawet ciągnięte nie zapala to przyczyna nie tkwi w zepsutym rozruszniku....prawda?

Mam instalację gazową, ale zwykłą, nie sekwencyjną. Żadnych zabezpieczeń przed kradzieżą nie mam.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2009, 11:21

Ok, skoro chcecie Państwo ciągać auto to na razie zapominamy o rozruszniku.
W związku z tym, że auta posiada instalację LPG to proszę dodatkowo sprawdzić przekaźnik/emulator wtrysków, który odłącza prąd od wtryskiwaczy.
Bezpieczniki zakładam oczywiście, że są wszystkie sprawne.

Żeby cokolwiek dalej można było powiedzieć proszę o sprawdzenie czy jest iskra na świecach i w jakim stanie są świece (mokre, suche).

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 09 maja 2009, 11:37

Dziękuję w ogóle za zainteresowanie moim problemem.
Świece są suche. Bezpieczniki sprawne.
Czy iskra jest nie wiem, bo nie kręci rozrusznik:/
Przydał by się schemat instalacji, ale nie możemy znaleźć nigdzie. Są tylko do audi z 90 roku...a moje z 94. Hm.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 09 maja 2009, 11:51

Czy iskra jest nie wiem, bo nie kręci rozrusznik:/
To są dwa odrębne obwody. Rozrusznik może kręcic i nie będzie iskry , może być iskra i rozrusznik nie zakręci.
Proszę podać adres na PW to podeślę schemat.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 maja 2009, 12:57

sprawdź kostke stacyjki.

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 11 maja 2009, 09:55

witam Panowie...
Problem rozwiązany. Przyczyną braku śmigania mojego audio był przekaźnik w obwodzie anty-kradzieżowym.
Teraz za to pojawił się inny problem. Auto kręci, ale nie zapala (czasami zaskakuje na chwilkę). Popchnięte odpala natomiast momentalnie.
Magik mówił, że to świece (nigdy ich nie zmieniałam :oops: )

Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie moim tematem.... szczególnie czarekj.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 maja 2009, 17:17

mdcs pisze:Magik mówił, że to świece (nigdy ich nie zmieniałam )
Nie słuchaj się za bardzo tego mechanika. Niech elektryk sprawdzi zasilanie sterownika silnika podczas kręcenia rozrusznikiem. Jeżeli nie będzie zasilania to kostka stacyjki do wymiany.

mdcs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 maja 2009, 20:03

Post autor: mdcs » 12 maja 2009, 09:49

Panowie...ręce opadają.
Okazuje się, że podczas kręcenia nie ma iskry lub jest bardzo słaba.
Stacyjka jest na pewno dobra, bo nawet ją wczoraj odłączyli i uruchamiali auto na krótko kabelkami. Sprawdzali iskrę bezpośrednio na wyjściu cewki zapłonowej (kurde ile tu dziwnych pojęć) przed rozdzielaczem i jest słabiutka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl