Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3, B4, 90 ALL] autocheck i board komputer ACBC

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 06 maja 2009, 00:14

W opisie pinów MC masz kabel od krańcówki drzwi kierowcy, tam zapewne pojawia się masa w momencie otwarcia drzwi. +12V weź z zasilania świateł postojowych.

Wyżej wspomnianą mase i +12V podłącz do zasilania brzęczyka.



Brzęczyk w sumie wszystko jedno jaki. Ja kupiłem gong od BMW e36 chyba, przyjemny sygnał ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 06 maja 2009, 00:23

Dzięki PMX
wsumie nie sądziłem ze to takie łatwe :oops:

Jak tylko dostane w swoje rece wyswietlacz temp. zew. to dorzuce brzęczyk za jednym zamachem :mrgreen:

Zaraz popatrze na forumową giełdę moze ktoś ma moduł MC na sprzedarz. bo Ori brzeczyk był dobry .... ;-)
PMX pisze:Ja kupiłem gong od BMW e36 chyba, przyjemny sygnał
dobrze że nie z DajEwo (Lanos Nubira Espero) bo ten pikający jest strasznie denerwujący....

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 06 maja 2009, 07:55

Tak sobie teraz myslę, że te +12V od postojowych to nie będzie całkiem ori bo w MC było tak, że musiały być otwarte drzwi kierowcy, włączone światła i WYJĘTY KLUCZYK dopiero wtedy bipało ;-)
Niestety nie wiem, na którym kablu pojawia się +12V po wyjęciu kluczyka i zapaleniu świateł ;/
Być może do MC dochodzi sygnał świateł i +12V po stacyjce, a resztę logiki realizuje układ w MC.

Gong od BMW ma bardzo fajny dźwięk, w sumie to generuje 3 sygnały:
- sygnał otwartych drzwi (jak w amerykańcach ;-) )
- sygnał pozostawienia świateł (bip bip bip ;-) )
- i ciągły sygnał (nie wiem do czego ;p )

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 08 maja 2009, 01:29

Dzisiaj zabieralem sie za wymiane rozlanego wyswietlacza w swoim module AC/BC. Do przekladki posluzyl mi modul MC/BC przekladajac wyswietlacz porobilem pare fotek i jesli ktos mowi ze polaczenie BC z AC nie jest mozliwe to sie myli :mrgreen: Plytki MC/BC sa praktycznie te same a sam modul AC jest takti sam w AC/BC jak i wystepujacy osobno. Połaczenie tych modulow polega na wycieciu kawalka modulu MC z całego modulu MC/BC

Kilka fotek:

ObrazekObrazek
Obrazek
ObrazekObrazek

A wycinamy tylko ten kawalek najlepiej mała tarcza ;-) Piny zaznaczone na czerwono mozemy spokojnie odlutowac dla swietego spokoju.

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 11 maja 2009, 20:43

Wie ktos jaki sygnał jest podawany na czarno-białym przewodzie do licznika na zółtej kostce?? Mam dostep do fabrycznie zamontowanego AC w b3 i tam był on podłączony na 14 pinie AC, ale w zadnym opisie tego nie ma. AC po około 30s-minucie po odpaleniu wyswietla mi ikonke taka jak od hamulców z wykrzyknikiem na srodku a na pewno mam płyn hamulcowy, a światła zmostkowane do masy. Moze to powodowac ten właśnie sygnał??

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 11 maja 2009, 20:51

prezes.pl taeraz mi to mówisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 12 maja 2009, 22:41

zamontowalem dzisiaj ze zdalna pomoca Solskiera BC. Mam komputer 16 bitowy. Usiluje skalibrowac pomiar spalania. Wiem, że są te 3 zworki do ustawienia. Nie znalazlem nigdzie instrukcji jak je poustawiac.

W tej chwili jadac na 3 biegu 2000obrotow pokazuje mi ~4,8L.
Przy 100 km/h na 5 biegu 4,5L
Wydaje mi sie, ze sa zanizone. Co robic? :)

Awatar użytkownika
PMX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 185
Rejestracja: 18 kwie 2008, 09:57

Post autor: PMX » 12 maja 2009, 22:54

Mam nadzieje że dobrze pamiętam:
Masz 3 zworki
jedna odpowiada za określenie znaku + lub -
druga 5%
trzecia 10%

Opis w którym położeniu co jest masz na obudowie... i tak
jeśli pierwszą zworkę ustawisz na + a drugą na 5% i trzecią na 10% to masz zwiększone wskazanie o 15%

(Wartości procentowe zworek sumujesz...)

Kalibracje przeprowadzasz na średnim spalaniu nie na chwilowym, tankujesz do pełna, jedziesz 100km tankujesz do pełna i patrzysz ile wchodzi, obliczasz spalanie i korygujesz ustawienia kompa.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 maja 2009, 17:28

dzieki PMX, mam jeszcze pytanie do posiadaczy Zetorów. Jak macie ustawione ? +10%, +15% czy jeszcze inaczej ?

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 13 maja 2009, 17:32

Ja mam u siebie jeszcze komputer 8bit wiec mi zawyza nawet jak mam ustawione na -15%.

zna ktos moze numery komputerow 16bit bez imobilizera?

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 13 maja 2009, 17:56

prezes.pl pisze:Ja mam u siebie jeszcze komputer 8bit wiec mi zawyza nawet jak mam ustawione na -15%.

zna ktos moze numery komputerow 16bit bez imobilizera?
immo mozna zdjac Vagiem

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 13 maja 2009, 17:57

Nie ma problemow z wylaczeniem immo przez vaga?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 maja 2009, 18:11

ja w ABT mam korekcję spalania ustawioną na 0% i pokrywa się to idealnie z licznikiem.

srednie po miescie wg BC 11litrów/100km
wg licznika 10.8l/100km

w trasie wg BC 7,5l/100km
wg licznika 7,7/100km

czyli wg takich wskazan nie ruszam korekcji. :mrgreen:

[ Dodano: 2009-05-13, 18:12 ]
Ross pisze:immo mozna zdjac Vagiem
prezes.pl pisze:Nie ma problemow z wylaczeniem immo przez vaga?
Jeśli Vag sie skomunikuje z Immo to się da.
Jeśli nie połączy sie to wtedy trzeba wylutować kosci i przeprogramować na "zewnątrz"

Awatar użytkownika
prezes.pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 01 wrz 2008, 20:10
Lokalizacja: Gozdnica (lubuskie)

Post autor: prezes.pl » 13 maja 2009, 18:17

Ja bede zmienial komputer na 16bit to nie powinienen duzo zawyzac a nawet jak solskier pisal to mu zanizal. Chodzi o to ze ja u siebie nie mam wogole immo i boje sie ze jak kupie komputer z immo to nie bede mogl z tym nic zrobic?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 13 maja 2009, 19:57

prezes.pl pisze:boje sie ze jak kupie komputer z immo to nie bede mogl z tym nic zrobic?
jeśli trafi Ci się komputer z immo i VAG nie będzie sie wstanie skomunikować z modułem Immo w komputerze to wtedy pozostaje rozebrac komputer i wylutować scalaka wpiąć go na programator i go przeprogramować.
czasami jest konieczna wymiana scalaka bo jest zapisywalny tylko raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl