[B3, B4, 90 ALL] autocheck i board komputer ACBC
W opisie pinów MC masz kabel od krańcówki drzwi kierowcy, tam zapewne pojawia się masa w momencie otwarcia drzwi. +12V weź z zasilania świateł postojowych.
Wyżej wspomnianą mase i +12V podłącz do zasilania brzęczyka.
Brzęczyk w sumie wszystko jedno jaki. Ja kupiłem gong od BMW e36 chyba, przyjemny sygnał
Wyżej wspomnianą mase i +12V podłącz do zasilania brzęczyka.
Brzęczyk w sumie wszystko jedno jaki. Ja kupiłem gong od BMW e36 chyba, przyjemny sygnał
Dzięki PMX
wsumie nie sądziłem ze to takie łatwe :oops:
Jak tylko dostane w swoje rece wyswietlacz temp. zew. to dorzuce brzęczyk za jednym zamachem :mrgreen:
Zaraz popatrze na forumową giełdę moze ktoś ma moduł MC na sprzedarz. bo Ori brzeczyk był dobry ....
wsumie nie sądziłem ze to takie łatwe :oops:
Jak tylko dostane w swoje rece wyswietlacz temp. zew. to dorzuce brzęczyk za jednym zamachem :mrgreen:
Zaraz popatrze na forumową giełdę moze ktoś ma moduł MC na sprzedarz. bo Ori brzeczyk był dobry ....
dobrze że nie z DajEwo (Lanos Nubira Espero) bo ten pikający jest strasznie denerwujący....PMX pisze:Ja kupiłem gong od BMW e36 chyba, przyjemny sygnał
Tak sobie teraz myslę, że te +12V od postojowych to nie będzie całkiem ori bo w MC było tak, że musiały być otwarte drzwi kierowcy, włączone światła i WYJĘTY KLUCZYK dopiero wtedy bipało
Niestety nie wiem, na którym kablu pojawia się +12V po wyjęciu kluczyka i zapaleniu świateł ;/
Być może do MC dochodzi sygnał świateł i +12V po stacyjce, a resztę logiki realizuje układ w MC.
Gong od BMW ma bardzo fajny dźwięk, w sumie to generuje 3 sygnały:
- sygnał otwartych drzwi (jak w amerykańcach )
- sygnał pozostawienia świateł (bip bip bip )
- i ciągły sygnał (nie wiem do czego ;p )
Niestety nie wiem, na którym kablu pojawia się +12V po wyjęciu kluczyka i zapaleniu świateł ;/
Być może do MC dochodzi sygnał świateł i +12V po stacyjce, a resztę logiki realizuje układ w MC.
Gong od BMW ma bardzo fajny dźwięk, w sumie to generuje 3 sygnały:
- sygnał otwartych drzwi (jak w amerykańcach )
- sygnał pozostawienia świateł (bip bip bip )
- i ciągły sygnał (nie wiem do czego ;p )
Dzisiaj zabieralem sie za wymiane rozlanego wyswietlacza w swoim module AC/BC. Do przekladki posluzyl mi modul MC/BC przekladajac wyswietlacz porobilem pare fotek i jesli ktos mowi ze polaczenie BC z AC nie jest mozliwe to sie myli :mrgreen: Plytki MC/BC sa praktycznie te same a sam modul AC jest takti sam w AC/BC jak i wystepujacy osobno. Połaczenie tych modulow polega na wycieciu kawalka modulu MC z całego modulu MC/BC
Kilka fotek:
A wycinamy tylko ten kawalek najlepiej mała tarcza Piny zaznaczone na czerwono mozemy spokojnie odlutowac dla swietego spokoju.
Kilka fotek:
A wycinamy tylko ten kawalek najlepiej mała tarcza Piny zaznaczone na czerwono mozemy spokojnie odlutowac dla swietego spokoju.
Wie ktos jaki sygnał jest podawany na czarno-białym przewodzie do licznika na zółtej kostce?? Mam dostep do fabrycznie zamontowanego AC w b3 i tam był on podłączony na 14 pinie AC, ale w zadnym opisie tego nie ma. AC po około 30s-minucie po odpaleniu wyswietla mi ikonke taka jak od hamulców z wykrzyknikiem na srodku a na pewno mam płyn hamulcowy, a światła zmostkowane do masy. Moze to powodowac ten właśnie sygnał??
zamontowalem dzisiaj ze zdalna pomoca Solskiera BC. Mam komputer 16 bitowy. Usiluje skalibrowac pomiar spalania. Wiem, że są te 3 zworki do ustawienia. Nie znalazlem nigdzie instrukcji jak je poustawiac.
W tej chwili jadac na 3 biegu 2000obrotow pokazuje mi ~4,8L.
Przy 100 km/h na 5 biegu 4,5L
Wydaje mi sie, ze sa zanizone. Co robic?
W tej chwili jadac na 3 biegu 2000obrotow pokazuje mi ~4,8L.
Przy 100 km/h na 5 biegu 4,5L
Wydaje mi sie, ze sa zanizone. Co robic?
Mam nadzieje że dobrze pamiętam:
Masz 3 zworki
jedna odpowiada za określenie znaku + lub -
druga 5%
trzecia 10%
Opis w którym położeniu co jest masz na obudowie... i tak
jeśli pierwszą zworkę ustawisz na + a drugą na 5% i trzecią na 10% to masz zwiększone wskazanie o 15%
(Wartości procentowe zworek sumujesz...)
Kalibracje przeprowadzasz na średnim spalaniu nie na chwilowym, tankujesz do pełna, jedziesz 100km tankujesz do pełna i patrzysz ile wchodzi, obliczasz spalanie i korygujesz ustawienia kompa.
Masz 3 zworki
jedna odpowiada za określenie znaku + lub -
druga 5%
trzecia 10%
Opis w którym położeniu co jest masz na obudowie... i tak
jeśli pierwszą zworkę ustawisz na + a drugą na 5% i trzecią na 10% to masz zwiększone wskazanie o 15%
(Wartości procentowe zworek sumujesz...)
Kalibracje przeprowadzasz na średnim spalaniu nie na chwilowym, tankujesz do pełna, jedziesz 100km tankujesz do pełna i patrzysz ile wchodzi, obliczasz spalanie i korygujesz ustawienia kompa.
ja w ABT mam korekcję spalania ustawioną na 0% i pokrywa się to idealnie z licznikiem.
srednie po miescie wg BC 11litrów/100km
wg licznika 10.8l/100km
w trasie wg BC 7,5l/100km
wg licznika 7,7/100km
czyli wg takich wskazan nie ruszam korekcji. :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-13, 18:12 ]
Jeśli nie połączy sie to wtedy trzeba wylutować kosci i przeprogramować na "zewnątrz"
srednie po miescie wg BC 11litrów/100km
wg licznika 10.8l/100km
w trasie wg BC 7,5l/100km
wg licznika 7,7/100km
czyli wg takich wskazan nie ruszam korekcji. :mrgreen:
[ Dodano: 2009-05-13, 18:12 ]
Ross pisze:immo mozna zdjac Vagiem
Jeśli Vag sie skomunikuje z Immo to się da.prezes.pl pisze:Nie ma problemow z wylaczeniem immo przez vaga?
Jeśli nie połączy sie to wtedy trzeba wylutować kosci i przeprogramować na "zewnątrz"
jeśli trafi Ci się komputer z immo i VAG nie będzie sie wstanie skomunikować z modułem Immo w komputerze to wtedy pozostaje rozebrac komputer i wylutować scalaka wpiąć go na programator i go przeprogramować.prezes.pl pisze:boje sie ze jak kupie komputer z immo to nie bede mogl z tym nic zrobic?
czasami jest konieczna wymiana scalaka bo jest zapisywalny tylko raz.