Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80B4 2.6 ABC]Uszczelnienie na przepustnicy.

Wszystko co tyczy się silników V6
Zablokowany
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[80B4 2.6 ABC]Uszczelnienie na przepustnicy.

Post autor: Kokolino » 14 maja 2009, 09:06

Witajcie <ok>
Mam mały problem z poceniem sie i czasami z niewielkim wyciekiem na lączeniu przepustnicy a chwytem powietrza. Na przepustnicy jest jakaś uszczelka jakby z kołnierzem, wargą i tam właśnie jest nieszczelność. Nie można tego kupić i nawet nie potrafie tego znaleźć w ETK.
Może ktoś miał podobną przypadłość i poradził sobie z tym.
Z góry dziękuję.

yankes2.8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 112
Rejestracja: 25 lip 2008, 13:51
Lokalizacja: Ełk

Post autor: yankes2.8 » 14 maja 2009, 09:21

Ja wsunąłem pod ten kołnierz kabel średnicy koło 1-1,5 mm. Pomogło znakomicie.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 14 maja 2009, 11:28

Pewnym rozwiązaniem jest uszczelka w płynie(tylko czarna stosowana przez większość ASO europejskich marek,czerwona jest mniej odporna).Preparat jest w spreju z rurką jak WD-40,nakładasz kołnierz z preparatu czekasz aż zwiąże i zakładasz suche(uwaga montaż po wyschnięciu bo sklei).W ten sposób masz kołnierz/wypełnienie odporne na olej,mróz no i o niebo bardziej elastyczne(choć twarde) niż kabel.Zamiast uszczelki w płynie może być klej do szyb,ale jest mniej wdzięczną materią i brudzi jak cholera,no i dłużej schnie.

Elastyczność przy jednoczesnym zachowaniu odporności jest istotna ze względu na możliwość wystąpienia drgań ukł.dolotowego...

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 14 maja 2009, 11:45

yankes2.8 pisze:wsunąłem pod ten kołnierz kabel średnicy koło 1-1,5 mm. Pomogło znakomicie.
Ja również kombinowałem w ten sposób, ale mi coś nie poszło :-/ latam na razie na takiej luźnej. Natomiast ciekawą sprawą jest to, iż mimo nieszczelnego dolotu, silnik nadal trzyma równe obroty :roll:

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 14 maja 2009, 11:55

Hmm u mnie jest na końcu tej obudowy jeszcze klapka przeciwwybuchowa i też mi lewe powietrze łapie. Dzisiaj wymieniam więc zobaczę co z tą uszczelką i mam nadzieję że to nie będzie kolejna część do wymiany. A co do obrotów to u mnie też trzyma równo.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 14 maja 2009, 13:19

Bieg jałowy silnika jest ok. Wkurz mnie to że ciągle jest tam mokro czasami jak jest chłodniej to kapie lekki budyń z odm. I najważniejsze że może ciągnąć syf do silnika.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 15 maja 2009, 07:29

Wczoraj wymieniłem tą kierownicę powietrza (na tą z wcześniejszej wersji 2.8 V6 ) i faktycznie luzy są na tej uszczelce ,ale minimalne. Od biedy można by się pokusić o nagwintowanie tych bolący prowadzących na które zakłada się tą kierownicę dołożenie dodatkowej uszczelki w jej wewnętrznej części i przykręcenie na stałe.
Jedyne co mi się poprawiło to brak galaretowatej pracy silnika na wolnych obrotach.

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 15 maja 2009, 13:21

Wielkie dzięki za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu parę dni wolnego to trzeba sie za to zabrać.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 maja 2009, 00:35

Radek mógłbyś zrobić fotkę tego gdzie ci cieknie bo u mnie też zalatuje ale dokładnie nie wiem gdzie ale napewno z góry i rozlewa na cały silnik(napewno nie z pokryw)miałem wymieniany simmering na między skrzynią uszczelki kolektora i dalej się poci :-/
nie jestem mechanikiem ale jeśli i tam gdzie piszesz mam wyciek to może uda mi się samemu jak chłopaki piszą go usunąć.

problem w tym że w tym silniku wszystko jest tak spakowane że nie mam pojęcia co gdzie się znajduje :-? to nie jest motor 2.3 jak poprzednio :mrgreen:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 16 maja 2009, 10:54

Z tą fotką to nie będzie tak prosto.
Postaram się wytłumaczyć. Jak z obudowy filtra powietrza wychodzi ryra co silnik ssie powietrze, ona dochodzi do takiej plastykowej jakbyobudowy(kierownica powietrza) a ta z koleji jest mocowana do przepustnicy to właśnie na tym łączeniu se ślipi. Ściągnij obudowę tą górną i włóż rękę pod przepustnicę to zobaczysz czy masz tam sucho czy mokro.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 16 maja 2009, 15:29

aha ok dzięki jutro zobaczę bo dziś już ruszam do dziewczyny <ok>

Awatar użytkownika
misial0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:55
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: misial0 » 02 sie 2009, 11:33

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html witam tutaj macie kilka rzeczy opisane co i gdzie jest w aah pozdrawiam ja wsadzilem drut i reszte na sylikonie a jesli krokowiec jest sprawny to nie bedzie na jalowych chdzil zle bo krokowiec ma swoj kanal aby utrzymywac wolne obroty pomimo wlaczenia np. klimatyzacji a przepustnica jest wtedy zamknieta szczelnie :-P tak gdzies to wyczytalem bardziej moze w czsie jazdy zamieszania robic przez nieszczelnosc :mrgreen: pozdrawiam posiadaczy aah

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 02 sie 2009, 23:46

Do tej fotki jest osobny temat :-P

Zablokowany

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl