[80B4 2.6 ABC]Uszczelnienie na przepustnicy.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[80B4 2.6 ABC]Uszczelnienie na przepustnicy.
Witajcie <ok>
Mam mały problem z poceniem sie i czasami z niewielkim wyciekiem na lączeniu przepustnicy a chwytem powietrza. Na przepustnicy jest jakaś uszczelka jakby z kołnierzem, wargą i tam właśnie jest nieszczelność. Nie można tego kupić i nawet nie potrafie tego znaleźć w ETK.
Może ktoś miał podobną przypadłość i poradził sobie z tym.
Z góry dziękuję.
Mam mały problem z poceniem sie i czasami z niewielkim wyciekiem na lączeniu przepustnicy a chwytem powietrza. Na przepustnicy jest jakaś uszczelka jakby z kołnierzem, wargą i tam właśnie jest nieszczelność. Nie można tego kupić i nawet nie potrafie tego znaleźć w ETK.
Może ktoś miał podobną przypadłość i poradził sobie z tym.
Z góry dziękuję.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Pewnym rozwiązaniem jest uszczelka w płynie(tylko czarna stosowana przez większość ASO europejskich marek,czerwona jest mniej odporna).Preparat jest w spreju z rurką jak WD-40,nakładasz kołnierz z preparatu czekasz aż zwiąże i zakładasz suche(uwaga montaż po wyschnięciu bo sklei).W ten sposób masz kołnierz/wypełnienie odporne na olej,mróz no i o niebo bardziej elastyczne(choć twarde) niż kabel.Zamiast uszczelki w płynie może być klej do szyb,ale jest mniej wdzięczną materią i brudzi jak cholera,no i dłużej schnie.
Elastyczność przy jednoczesnym zachowaniu odporności jest istotna ze względu na możliwość wystąpienia drgań ukł.dolotowego...
Elastyczność przy jednoczesnym zachowaniu odporności jest istotna ze względu na możliwość wystąpienia drgań ukł.dolotowego...
Wczoraj wymieniłem tą kierownicę powietrza (na tą z wcześniejszej wersji 2.8 V6 ) i faktycznie luzy są na tej uszczelce ,ale minimalne. Od biedy można by się pokusić o nagwintowanie tych bolący prowadzących na które zakłada się tą kierownicę dołożenie dodatkowej uszczelki w jej wewnętrznej części i przykręcenie na stałe.
Jedyne co mi się poprawiło to brak galaretowatej pracy silnika na wolnych obrotach.
Jedyne co mi się poprawiło to brak galaretowatej pracy silnika na wolnych obrotach.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Radek mógłbyś zrobić fotkę tego gdzie ci cieknie bo u mnie też zalatuje ale dokładnie nie wiem gdzie ale napewno z góry i rozlewa na cały silnik(napewno nie z pokryw)miałem wymieniany simmering na między skrzynią uszczelki kolektora i dalej się poci
nie jestem mechanikiem ale jeśli i tam gdzie piszesz mam wyciek to może uda mi się samemu jak chłopaki piszą go usunąć.
problem w tym że w tym silniku wszystko jest tak spakowane że nie mam pojęcia co gdzie się znajduje to nie jest motor 2.3 jak poprzednio :mrgreen:
nie jestem mechanikiem ale jeśli i tam gdzie piszesz mam wyciek to może uda mi się samemu jak chłopaki piszą go usunąć.
problem w tym że w tym silniku wszystko jest tak spakowane że nie mam pojęcia co gdzie się znajduje to nie jest motor 2.3 jak poprzednio :mrgreen:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Z tą fotką to nie będzie tak prosto.
Postaram się wytłumaczyć. Jak z obudowy filtra powietrza wychodzi ryra co silnik ssie powietrze, ona dochodzi do takiej plastykowej jakbyobudowy(kierownica powietrza) a ta z koleji jest mocowana do przepustnicy to właśnie na tym łączeniu se ślipi. Ściągnij obudowę tą górną i włóż rękę pod przepustnicę to zobaczysz czy masz tam sucho czy mokro.
Postaram się wytłumaczyć. Jak z obudowy filtra powietrza wychodzi ryra co silnik ssie powietrze, ona dochodzi do takiej plastykowej jakbyobudowy(kierownica powietrza) a ta z koleji jest mocowana do przepustnicy to właśnie na tym łączeniu se ślipi. Ściągnij obudowę tą górną i włóż rękę pod przepustnicę to zobaczysz czy masz tam sucho czy mokro.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/83d ... 29d8b.html witam tutaj macie kilka rzeczy opisane co i gdzie jest w aah pozdrawiam ja wsadzilem drut i reszte na sylikonie a jesli krokowiec jest sprawny to nie bedzie na jalowych chdzil zle bo krokowiec ma swoj kanal aby utrzymywac wolne obroty pomimo wlaczenia np. klimatyzacji a przepustnica jest wtedy zamknieta szczelnie tak gdzies to wyczytalem bardziej moze w czsie jazdy zamieszania robic przez nieszczelnosc :mrgreen: pozdrawiam posiadaczy aah