[1.9TDI 1Z] dylemat
[1.9TDI 1Z] dylemat
Witam
Nie wiem w którym dziale umieścić to pytanie, powinno być chyba w autogiełdzie ale nie mam nabitych postów by tam napisać . Tak czy siak chcaiłem się was poradzić, co zrobić z moją b4, kwestia jest taka, że zaczeła kopcić na niebiesko co raczej dobrze nie wróży, a nie mam kasy żeby do niej dołożyć, karoseria też nie jest w najlepszym stanie ( zapewne zaliczyła kiedyś dzwon) jaka historia tego auto była to nie wiem, żeby być szczerym to sam, a raczej moja dziewczyna przychaczyła zderzakiem gdzieś o jakąś skałe czy cuś :mrgreen:
Nie wiem co z nią zrobić bo nie mam kasy by ją wyremontować, a nie chce robić jakiegoś picu i kogoś w konia zrobić, a szczerze nie widziałem ani jednego auta na allegro czy gdzieś, które nie byłoby idealne (czy tam igła, tylko lekkie zarysowanie na drzwiach), tak że mi się nawet z moim ogłoszeniem nie chce afiszować :roll:
z góry dziękuje za jakieś sugestie:)
Nie wiem w którym dziale umieścić to pytanie, powinno być chyba w autogiełdzie ale nie mam nabitych postów by tam napisać . Tak czy siak chcaiłem się was poradzić, co zrobić z moją b4, kwestia jest taka, że zaczeła kopcić na niebiesko co raczej dobrze nie wróży, a nie mam kasy żeby do niej dołożyć, karoseria też nie jest w najlepszym stanie ( zapewne zaliczyła kiedyś dzwon) jaka historia tego auto była to nie wiem, żeby być szczerym to sam, a raczej moja dziewczyna przychaczyła zderzakiem gdzieś o jakąś skałe czy cuś :mrgreen:
Nie wiem co z nią zrobić bo nie mam kasy by ją wyremontować, a nie chce robić jakiegoś picu i kogoś w konia zrobić, a szczerze nie widziałem ani jednego auta na allegro czy gdzieś, które nie byłoby idealne (czy tam igła, tylko lekkie zarysowanie na drzwiach), tak że mi się nawet z moim ogłoszeniem nie chce afiszować :roll:
z góry dziękuje za jakieś sugestie:)
Przy odpalaniu, problem zauważyłem dopiero jak przyszły mrozy, to miałem problem z odpalaniem, byłem u mechanika który niby ustawił pompe i coś tam i niby było lepiej ale wciąż, teraz pali bez problemu ale zakopci czasami przy odpalaniu. I oprócz tego gdy chwile pochodzi na wolnych obrotach to po dadaniu gazu też jest niebiesko z tyłu... Jakby co to zregenerowałem turbine, tak że wiem że to nie przez nią, chyba
kolego co się martwisz, jak jest zimny to i niebieskim zakopci :mrgreen: aby tylko nagrzany tak nie kopcił (co najwyżej na czarno) u mnie zimą puści chmurę jak pół samochodu i jeszcze mimo 314000 idzie jak rakieta
jaki masz przebieg i ile Ci łyka oleju oraz jaki zalewasz :?: powiem że mi ubywa ok 0.1l/1000km (Castrol 10W-40, półsyntetyk) i wcale się tym nie przejmuję a nawet lepiej dla silnika jak co jakiś czas dostanie odrobinę świeżej oliwki
jaki masz przebieg i ile Ci łyka oleju oraz jaki zalewasz :?: powiem że mi ubywa ok 0.1l/1000km (Castrol 10W-40, półsyntetyk) i wcale się tym nie przejmuję a nawet lepiej dla silnika jak co jakiś czas dostanie odrobinę świeżej oliwki
Widzę wielki optymizm, ale niestety kopci na ciepłym, w czasie jazy albo nie kopci albo mało, bo po prostu nie widzę, ale jak się zatrzymam na światłach na chwile to zostaje za mną chmura A jeśli chodzi o olej to ciężka sprawa, bo przed regeneracją turbiny brał mi trochę, trudno powiedzieć ile, ale nawet nie tyle przez turbinę co gdzieś tam z turbiny wyciekał na zewnątrz (ciężko mi określić to miejsce), po regeneracji przejechałem, tutaj też trudno powiedzieć ile, ale max to 2000 i z czego co pamiętam to praktycznie taki sam poziom na miarce, ale znowu zaczął się tam ten olej sączyć, ale jak byłem u mechaników ( dwóch innych ) to skwitowali to obaj tym że to diesel i tym bardziej w regenerowanych turbinach olej się tam będzie sączył i ch... tak że dałem sobie spokój.
I wydaje mi się że nawet jak bierze to mało, bo jak jeździłem jakiś czas spokojnie po mieście i zrobiłem prawie 1000 to tak samo poziom oleju był taki jak ostatnio, chociaż ta ocena jest względna
I wydaje mi się że nawet jak bierze to mało, bo jak jeździłem jakiś czas spokojnie po mieście i zrobiłem prawie 1000 to tak samo poziom oleju był taki jak ostatnio, chociaż ta ocena jest względna
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009, 19:44 przez eldi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powiem tak jak kupiłem swoje b4 w tdi to dymił na siwo-niebiesko nawet jak się rozgrzał jak dodałem gazu też dymił na niebiesko przyczyn było kilka:
Trafił mi się podrabiany olej castrol 10w40 wymieniłem go
Powiedzmy wyczyściłem nastawnik choć jest na bosch-u ustawiłem dawkę paliwa i kat wtrysku
I najważniejsze uszkodzony był wtrysk sterujący oraz lał ostatni wtrysk
Po tych zabiegach auto nie dymiło praktycznie wcale, a wiele osób straszyło że silnik ,turbo i różne tam rzeczy do roboty
Wtrysk sterujący łatwo sprawdzić wystarczy mały młoteczek i pukamy w wtrysk sterujący na pracującym silnik na obrotach ok 2500 jak jest uszkodzony to szarpnie silnikiem może nawet zgasnąć najlepiej robić to w dwie osoby jedna puka a druga trzyma na obrotach silnik siedząc na siedzeniu i właśnie ten na siedzeniu najlepiej poczuje to szarpniecie-przerwanie silnika.
Powodzenia
[ Dodano: 2009-05-19, 09:03 ]
Ale nie wykluczam że w tym przypadku mogą być uszczelniacze lub pierścienie do wymiany.
Trafił mi się podrabiany olej castrol 10w40 wymieniłem go
Powiedzmy wyczyściłem nastawnik choć jest na bosch-u ustawiłem dawkę paliwa i kat wtrysku
I najważniejsze uszkodzony był wtrysk sterujący oraz lał ostatni wtrysk
Po tych zabiegach auto nie dymiło praktycznie wcale, a wiele osób straszyło że silnik ,turbo i różne tam rzeczy do roboty
Wtrysk sterujący łatwo sprawdzić wystarczy mały młoteczek i pukamy w wtrysk sterujący na pracującym silnik na obrotach ok 2500 jak jest uszkodzony to szarpnie silnikiem może nawet zgasnąć najlepiej robić to w dwie osoby jedna puka a druga trzyma na obrotach silnik siedząc na siedzeniu i właśnie ten na siedzeniu najlepiej poczuje to szarpniecie-przerwanie silnika.
Powodzenia
[ Dodano: 2009-05-19, 09:03 ]
Ale nie wykluczam że w tym przypadku mogą być uszczelniacze lub pierścienie do wymiany.
jak chcesz to robic w miare jak trzeba i zdejmowac glowice to szykuj okolo tysiaca[pierscienie, sworznie tlokowe +tuleje na korby, uszczelniacze, panewki pod korby, olej,filtr, rozrzad caly, paski, plyn chlodniczy, uszczelka pod glowice i pod klawiature, simering na walek] + na robocizne, chyba ze sam podolasz:)