Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] dylemat

ODPOWIEDZ
eldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:50

[1.9TDI 1Z] dylemat

Post autor: eldi » 18 maja 2009, 17:36

Witam

Nie wiem w którym dziale umieścić to pytanie, powinno być chyba w autogiełdzie ale nie mam nabitych postów by tam napisać :-? . Tak czy siak chcaiłem się was poradzić, co zrobić z moją b4, kwestia jest taka, że zaczeła kopcić na niebiesko co raczej dobrze nie wróży, a nie mam kasy żeby do niej dołożyć, karoseria też nie jest w najlepszym stanie ( zapewne zaliczyła kiedyś dzwon) jaka historia tego auto była to nie wiem, żeby być szczerym to sam, a raczej moja dziewczyna przychaczyła zderzakiem gdzieś o jakąś skałe czy cuś :mrgreen:
Nie wiem co z nią zrobić bo nie mam kasy by ją wyremontować, a nie chce robić jakiegoś picu i kogoś w konia zrobić, a szczerze nie widziałem ani jednego auta na allegro czy gdzieś, które nie byłoby idealne (czy tam igła, tylko lekkie zarysowanie na drzwiach), tak że mi się nawet z moim ogłoszeniem nie chce afiszować :roll:

z góry dziękuje za jakieś sugestie:)

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 18 maja 2009, 17:51

kolego.napisz dokładniej kiedy kopci, czy cały czas, czy przy odpaleniu, na zimnym na ciepłym itp. być może jest to niewielka wada łatwa i tania do usunięcia.

eldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:50

Post autor: eldi » 18 maja 2009, 17:56

Przy odpalaniu, problem zauważyłem dopiero jak przyszły mrozy, to miałem problem z odpalaniem, byłem u mechanika który niby ustawił pompe i coś tam i niby było lepiej ale wciąż, teraz pali bez problemu ale zakopci czasami przy odpalaniu. I oprócz tego gdy chwile pochodzi na wolnych obrotach to po dadaniu gazu też jest niebiesko z tyłu... Jakby co to zregenerowałem turbine, tak że wiem że to nie przez nią, chyba :-?

Awatar użytkownika
bob232
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 595
Rejestracja: 29 wrz 2008, 14:00
Lokalizacja: kluczbork

Post autor: bob232 » 18 maja 2009, 18:16

Moim zdaniem kazdy diesel powinien zakopcić przy odpaleniu, taki jego urok. A ile ci spala oleju od wymiany do wymiany?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 18 maja 2009, 18:32

kolego co się martwisz, jak jest zimny to i niebieskim zakopci :mrgreen: aby tylko nagrzany tak nie kopcił (co najwyżej na czarno) u mnie zimą puści chmurę jak pół samochodu i jeszcze mimo 314000 idzie jak rakieta ;-)

jaki masz przebieg i ile Ci łyka oleju oraz jaki zalewasz :?: powiem że mi ubywa ok 0.1l/1000km (Castrol 10W-40, półsyntetyk) i wcale się tym nie przejmuję a nawet lepiej dla silnika jak co jakiś czas dostanie odrobinę świeżej oliwki ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 18 maja 2009, 18:51

jak po postoju dluzszym kopci tylko przy odpaleniu na niebiesko to moga to byc uszczelniacze zaworowe, jest ich 8 sztuk koszt jednej 2zl GETZ'a ;) Tylko jak komus dasz do roboty to robocizna duzo wiecej wyjdzie, tak wiec mozesz sprobowac je wymienic.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 maja 2009, 19:10

Na pewno nie zaszkodzi ich wymienić bo to pierwsza rzecz którą by pasowało wymienić <ok> Tak jak poprzednik pisał koszt zakupu niewielki ale wymiany nieco większy... A co zamierzasz kupować inne autko? :roll:

eldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:50

Post autor: eldi » 18 maja 2009, 19:34

Widzę wielki optymizm, ale niestety kopci na ciepłym, w czasie jazy albo nie kopci albo mało, bo po prostu nie widzę, ale jak się zatrzymam na światłach na chwile to zostaje za mną chmura :-/ A jeśli chodzi o olej to ciężka sprawa, bo przed regeneracją turbiny brał mi trochę, trudno powiedzieć ile, ale nawet nie tyle przez turbinę co gdzieś tam z turbiny wyciekał na zewnątrz (ciężko mi określić to miejsce), po regeneracji przejechałem, tutaj też trudno powiedzieć ile, ale max to 2000 i z czego co pamiętam to praktycznie taki sam poziom na miarce, ale znowu zaczął się tam ten olej sączyć, ale jak byłem u mechaników ( dwóch innych ) to skwitowali to obaj tym że to diesel i tym bardziej w regenerowanych turbinach olej się tam będzie sączył i ch...:-) tak że dałem sobie spokój.
I wydaje mi się że nawet jak bierze to mało, bo jak jeździłem jakiś czas spokojnie po mieście i zrobiłem prawie 1000 to tak samo poziom oleju był taki jak ostatnio, chociaż ta ocena jest względna :-?
Ostatnio zmieniony 18 maja 2009, 19:44 przez eldi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 maja 2009, 19:36

No to niestety uszczelniacze i pierścienie będą zapewne do wymiany :-/ Ja także tak miałem że jak pochodził chwilę na wolnych i później mu depnąłem to była chmura z tyłu :-/ Po zrobieniu remontu nie to autko ;-)

eldi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 26 maja 2008, 21:50

Post autor: eldi » 18 maja 2009, 19:45

A jaki mniej więcej koszt takiej zabawy?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 18 maja 2009, 21:45

Komplet pierścieni jak dobrze pamiętam około 160 zeta, ale wiadomo jak się silnik rozbierze to nie jedna rzecz wyskoczy, którą pasuje zrobić. No i wiadomo dochodzi do tego robocizna (chyba, że sobie to sam zrobisz). A co do uszczelniaczy zaworów to kilka postów wcześniej cena była napisana.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 maja 2009, 08:59

Powiem tak jak kupiłem swoje b4 w tdi to dymił na siwo-niebiesko nawet jak się rozgrzał jak dodałem gazu też dymił na niebiesko przyczyn było kilka:
Trafił mi się podrabiany olej castrol 10w40 wymieniłem go
Powiedzmy wyczyściłem nastawnik choć jest na bosch-u ustawiłem dawkę paliwa i kat wtrysku
I najważniejsze uszkodzony był wtrysk sterujący oraz lał ostatni wtrysk

Po tych zabiegach auto nie dymiło praktycznie wcale, a wiele osób straszyło że silnik ,turbo i różne tam rzeczy do roboty

Wtrysk sterujący łatwo sprawdzić wystarczy mały młoteczek i pukamy w wtrysk sterujący na pracującym silnik na obrotach ok 2500 jak jest uszkodzony to szarpnie silnikiem może nawet zgasnąć najlepiej robić to w dwie osoby jedna puka a druga trzyma na obrotach silnik siedząc na siedzeniu i właśnie ten na siedzeniu najlepiej poczuje to szarpniecie-przerwanie silnika.


Powodzenia

[ Dodano: 2009-05-19, 09:03 ]
Ale nie wykluczam że w tym przypadku mogą być uszczelniacze lub pierścienie do wymiany.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 19 maja 2009, 09:30

jak chcesz to robic w miare jak trzeba i zdejmowac glowice to szykuj okolo tysiaca[pierscienie, sworznie tlokowe +tuleje na korby, uszczelniacze, panewki pod korby, olej,filtr, rozrzad caly, paski, plyn chlodniczy, uszczelka pod glowice i pod klawiature, simering na walek] + na robocizne, chyba ze sam podolasz:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl