Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju

Awatar użytkownika
kilerek 23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
Lokalizacja: konin

Post autor: kilerek 23 » 27 kwie 2007, 22:53

jeżeli zaznaczyłeś koła dokładnie to zalóż dokładnie tak samo i musi być ok chyba ze sie pomylisz.... :-P pozdrawiam i mam nadzieje że twoja niunia będzie teraz miala motor jak nowy... i pisz jak tam postępy....!!!

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 29 kwie 2007, 11:35

Wyszło parę spraw.Otóż zmieniane było koło zębate rozrządu,z tym że na wałku jest wcięcie na klinka,a w kole nie.Zaznaczyłem położenie i powinno być ok.Pasek idący brzegiem-kumpel miał to w Passacie i regulowali to położeniem pompy(jakieś podkładki).Cylindry ok-prawie bez uskoku.Nic jeszcze nie składałem,bo przychorowałem i części kurier gdzieś zapodział.Myślę,że na dniach odpalę niunię ;-) Aha-uszczelkę wydmuchało,bo jakaś "firma" :evil: która niedawno robiła głowicę dla poprzedniego właściciela założyła uszczelkę "no name" z jednym otworem(oznaczenie)-czyli za cienka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2007, 11:53

U mnie ta uszczelka była z dwiema dziórkami, założyłem z trzema, bo taka udało mi sie dostać, ale wszystko narazie jest ok.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 29 kwie 2007, 11:57

Mówią,że w podchodzonym silniku można śmiało zakładać "3",bo z takimi przebiegami diesle to są conajmniej po jednym szlifie głowicy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 kwie 2007, 12:02

Też właśnie wolałem założyć ciut grubszą niż za cienką.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 01 maja 2007, 21:16

No więc dziś po remoncie motor zagrał,ale...Wyszło,że zmieniane koło na wałku rozrządu jest bez klina i ustawione było na pałę,a nie na znak.Pierszy raz odpalił,ale ciężko i nierówno pracował.Przerzuciłem pasek na wale o jeden ząb i chodzi jak trza.Pojawił się problem z pompą-luzy na ośce i koło jest pod kątem i pasek idzie krzywo.Trzeba pomyśleć jak pompę postawić pod kątem.Jeszcze go czeka grzanie,bo dziś nie było kiedy "pogazować" ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 01 maja 2007, 21:36

Licze że wszystko będzie cacy i silniczek na nowo ożyje w pełni sił.

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 03 maja 2007, 09:09

No i jeżdżę ;-) Pompa paliwowa do wymiany lub regeneracji.Czy naprawa się udała poinformuję wkrótce jak trochę pojeżdżę i się okaże,czy uszczelka trzyma.Najważniejsze,że sam zrobiłem i umiem zmieniać rozrząd. ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 maja 2007, 12:25

I to jest w sumie najważniejsze, że zrobione samemu. Przybyło sporo doświadczenia i sporo w kieszeni zostało. Gratuluje ;-)

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 12 maja 2007, 19:32

a ja mam takie pytanie: jak ustawić kółko zębate na wałku rozrządu, tak, żeby jego zęby idealnie spasowały później pod pasek? też mam wcięcie na klin na wałku, ale na kółku nic nie ma, czyli wchodzi na stożek i można dowolnie nim kręcić... pozdrawiam...

mireko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 191
Rejestracja: 01 mar 2007, 16:41

Post autor: mireko » 14 maja 2007, 10:30

Musisz pobawić się ze znakami.Ustaw pompę na znaku,wał i wałek rozrządu.Wałek rozrządu ma z drugiej strony nacięcie(coś jak we wkręcie).Musisz ustawić ten znak w poziomie,pompę na znak i wał na znak 0.U mnie nie było większych problemów,ale nie mam też pewności że minimalnie jest nie zgrane.Czeka mnie jeszcze wymiana pompy i paska i od razu chyba zmienię koło zębate na te z klinem.Pozdrawiam.

maniaq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 05 maja 2007, 16:08

Post autor: maniaq » 14 maja 2007, 10:49

mireko pisze:Musisz pobawić się ze znakami.Ustaw pompę na znaku,wał i wałek rozrządu.Wałek rozrządu ma z drugiej strony nacięcie(coś jak we wkręcie).Musisz ustawić ten znak w poziomie,pompę na znak i wał na znak 0.
ja nie pytałem o ustawienie rozrządu, bo to przerabiałem już setki razy, tylko o ustawienie kółka zębatego względem wałka rozrządu przed wrzuceniem do auta... tak w ogóle to pompa nie ma znaku tylko jest dziura w kółku na bolec...

a więc udzielę sobie sam odpowiedzi :mrgreen::
nie robi sie tego w ogóle przed wrzuceniem wałka, tudzież całej głowicy z wałkiem, ale już na zamontowanym wałku (głowicy) w aucie, bo inaczej nie miało by to sensu... kółko zębate wałka rozrządu musi być popuszczone na śrubie i dociągając rolkę napinającą pasek rozrządu (po ustawieniu i zablokowaniu wszystkiego), kółko wałka rozrządu samo ustawi się idealnie (oczywiście wałek jest w tym momencie cały czas zablokowany, a koło zamachowe na 0), wtedy dociąga się śrubę kółka na wałku rozrządu wchodzącego na stożek...
mireko pisze:U mnie nie było większych problemów,ale nie mam też pewności że minimalnie jest nie zgrane.Czeka mnie jeszcze wymiana pompy i paska i od razu chyba zmienię koło zębate na te z klinem.Pozdrawiam.
wtedy nie może być problemu z jakimś niezgraniem, cały naciąg paska rozkłada sie równomiernie między kółkami, właśnie dzięki mozliwości ruchu kółka rozrządu o dowolny kąt w lewo/prawo - co nie ma prawa się dziać gdy masz kółko na klinie, wtedy z góry masz określony kąt ustawienia kółka względem wałka rozrządu - to by było tak trochę o wyższości stożka nad klinem :mrgreen: ...

pozdrawiam...

p.s.
mireko pisze:Mówią,że w podchodzonym silniku można śmiało zakładać "3",bo z takimi przebiegami diesle to są conajmniej po jednym szlifie głowicy.
no pewnie... zawsze daję uszczelkę z 3 karbami i zawsze jest si... lepiej grubszą niż za cienką ;-)

Mareczki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2016, 18:04
Lokalizacja: Kłodzko

[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju

Post autor: Mareczki » 29 lut 2016, 14:03

witam, mam problem w swojej 80-tce z olejem (AAZ). nigdy wcześniej nie widziałem w silniku ubytku oleju do dzisiaj.. odpalam rano samochód i zaświeciła mi sie kontrolka oleju ale tylko dosławnie na sekunde, po chwili zgasła. na odpalonym silniku sprawziłem poziom oleju (bagnet suchy :shock: ) a wiec szybko zgasiłem motor po czy ponownie sprawdziłem stan na nieuruchomionym silniku (bagnet wskazywał minimum). dodam ze wczoraj musiałem gdzies szybko dojechac i na zimnym silniku dałem mu po garach.. :roll: czy to moze byc przez to? <osohozi>

krzysiek_626
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: krzysiek_626 » 29 lut 2016, 15:20

Olej bez temp. pracy czyli minimum te 60-70 stopni ma bardzo wysokie ciśnienie więc jak dałeś po garach na zimnym to nie dziw się że audika sobie troche pociągła, zwłaszcza jeśli jeździsz na mineralnym lub pół syntetycznym dziwnych firm, wyrównaj stan i obserwuj ubytki ale bez przeciążania na niskiej temp. ;-)

[ Dodano: 2016-02-29, 15:20 ]
Jeśli dalej będą ubytki zrób płukankę i przejdź na olej lepszej jakości, powinno się poprawić ;-)

Mareczki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 25 lut 2016, 18:04
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: Mareczki » 29 lut 2016, 16:19

ok doleje olej i bede obserował jego stan, dzieki za odpowiedz ;-)

[ Dodano: 2016-02-29, 16:19 ]
dodam ze nie wiem za bardzo jaki olej mam zalany, na kartce z wymiany jest napisane tylko ,,cas 15w40", za niedługo i tak czeka mnie wymiana wiec jaki olej byłby najlepszy? :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl