[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju
- kilerek 23
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 19 mar 2007, 16:44
- Lokalizacja: konin
Wyszło parę spraw.Otóż zmieniane było koło zębate rozrządu,z tym że na wałku jest wcięcie na klinka,a w kole nie.Zaznaczyłem położenie i powinno być ok.Pasek idący brzegiem-kumpel miał to w Passacie i regulowali to położeniem pompy(jakieś podkładki).Cylindry ok-prawie bez uskoku.Nic jeszcze nie składałem,bo przychorowałem i części kurier gdzieś zapodział.Myślę,że na dniach odpalę niunię Aha-uszczelkę wydmuchało,bo jakaś "firma" :evil: która niedawno robiła głowicę dla poprzedniego właściciela założyła uszczelkę "no name" z jednym otworem(oznaczenie)-czyli za cienka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No więc dziś po remoncie motor zagrał,ale...Wyszło,że zmieniane koło na wałku rozrządu jest bez klina i ustawione było na pałę,a nie na znak.Pierszy raz odpalił,ale ciężko i nierówno pracował.Przerzuciłem pasek na wale o jeden ząb i chodzi jak trza.Pojawił się problem z pompą-luzy na ośce i koło jest pod kątem i pasek idzie krzywo.Trzeba pomyśleć jak pompę postawić pod kątem.Jeszcze go czeka grzanie,bo dziś nie było kiedy "pogazować"
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Musisz pobawić się ze znakami.Ustaw pompę na znaku,wał i wałek rozrządu.Wałek rozrządu ma z drugiej strony nacięcie(coś jak we wkręcie).Musisz ustawić ten znak w poziomie,pompę na znak i wał na znak 0.U mnie nie było większych problemów,ale nie mam też pewności że minimalnie jest nie zgrane.Czeka mnie jeszcze wymiana pompy i paska i od razu chyba zmienię koło zębate na te z klinem.Pozdrawiam.
ja nie pytałem o ustawienie rozrządu, bo to przerabiałem już setki razy, tylko o ustawienie kółka zębatego względem wałka rozrządu przed wrzuceniem do auta... tak w ogóle to pompa nie ma znaku tylko jest dziura w kółku na bolec...mireko pisze:Musisz pobawić się ze znakami.Ustaw pompę na znaku,wał i wałek rozrządu.Wałek rozrządu ma z drugiej strony nacięcie(coś jak we wkręcie).Musisz ustawić ten znak w poziomie,pompę na znak i wał na znak 0.
a więc udzielę sobie sam odpowiedzi :mrgreen::
nie robi sie tego w ogóle przed wrzuceniem wałka, tudzież całej głowicy z wałkiem, ale już na zamontowanym wałku (głowicy) w aucie, bo inaczej nie miało by to sensu... kółko zębate wałka rozrządu musi być popuszczone na śrubie i dociągając rolkę napinającą pasek rozrządu (po ustawieniu i zablokowaniu wszystkiego), kółko wałka rozrządu samo ustawi się idealnie (oczywiście wałek jest w tym momencie cały czas zablokowany, a koło zamachowe na 0), wtedy dociąga się śrubę kółka na wałku rozrządu wchodzącego na stożek...
wtedy nie może być problemu z jakimś niezgraniem, cały naciąg paska rozkłada sie równomiernie między kółkami, właśnie dzięki mozliwości ruchu kółka rozrządu o dowolny kąt w lewo/prawo - co nie ma prawa się dziać gdy masz kółko na klinie, wtedy z góry masz określony kąt ustawienia kółka względem wałka rozrządu - to by było tak trochę o wyższości stożka nad klinem :mrgreen: ...mireko pisze:U mnie nie było większych problemów,ale nie mam też pewności że minimalnie jest nie zgrane.Czeka mnie jeszcze wymiana pompy i paska i od razu chyba zmienię koło zębate na te z klinem.Pozdrawiam.
pozdrawiam...
p.s.
no pewnie... zawsze daję uszczelkę z 3 karbami i zawsze jest si... lepiej grubszą niż za cienkąmireko pisze:Mówią,że w podchodzonym silniku można śmiało zakładać "3",bo z takimi przebiegami diesle to są conajmniej po jednym szlifie głowicy.
[B4 1.9 AAZ] problem z poziomem oleju
witam, mam problem w swojej 80-tce z olejem (AAZ). nigdy wcześniej nie widziałem w silniku ubytku oleju do dzisiaj.. odpalam rano samochód i zaświeciła mi sie kontrolka oleju ale tylko dosławnie na sekunde, po chwili zgasła. na odpalonym silniku sprawziłem poziom oleju (bagnet suchy :shock: ) a wiec szybko zgasiłem motor po czy ponownie sprawdziłem stan na nieuruchomionym silniku (bagnet wskazywał minimum). dodam ze wczoraj musiałem gdzies szybko dojechac i na zimnym silniku dałem mu po garach.. :roll: czy to moze byc przez to? <osohozi>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 20
- Rejestracja: 26 lut 2016, 15:36
- Lokalizacja: Małopolska
Olej bez temp. pracy czyli minimum te 60-70 stopni ma bardzo wysokie ciśnienie więc jak dałeś po garach na zimnym to nie dziw się że audika sobie troche pociągła, zwłaszcza jeśli jeździsz na mineralnym lub pół syntetycznym dziwnych firm, wyrównaj stan i obserwuj ubytki ale bez przeciążania na niskiej temp.
[ Dodano: 2016-02-29, 15:20 ]
Jeśli dalej będą ubytki zrób płukankę i przejdź na olej lepszej jakości, powinno się poprawić
[ Dodano: 2016-02-29, 15:20 ]
Jeśli dalej będą ubytki zrób płukankę i przejdź na olej lepszej jakości, powinno się poprawić