[1.9TDI 1Z] Wymiana kolektora ssącego.
[1.9TDI 1Z] Wymiana kolektora ssącego.
Witam wszystkich.Moje pytanie dotyczy kolektora ssącego w silniku 1Z.Czy to prawda że jest on lekko kwadratowy i ten kształt ma wpływ na nierówne podawanie powietrza do cylindrów? Oraz czy wymiana na kolektor od AWX lub ARL da jakieś zmiany w pracy silnika?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 09:31 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.
Masz racje szkoda kasy wybulic jak by duzo kosztowal.Ceny widze rozne ale zobacze moze sie uda cos niedrogiego wyrwac
czy to chodzi o cos takiego?
http://moto.allegro.pl/item629500570_ko ... 713aj.html
czy to chodzi o cos takiego?
http://moto.allegro.pl/item629500570_ko ... 713aj.html
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
podobno auto lżej się gasi i ładniej chodzi(dźwięk) ale to wszystko tylko w mojej teorji przeczytanej na forum vw.Kolektor musi być w inną stronę skierowany jak nie wymieniasz icka,bo ten od AWXa to masa rzeźby.Sam to planuję zrobić u siebie,tylko czy warto,bo może to nic ,a nic nie daje :cry: Patrząc na to z innej strony to auto tylko może osłabnąć,zwiększy się objętość całego dolotu i turbo nie podoli,ale to tylko moje domysły.Zamontuj i się pochwal,zrobię to u siebie jak się sprawdzi, <ok>
<ok> Bardzo chętnie tylko niestety nie mam narazie nic wolnego czasu :cry: Też nie wiem czy taka zmiana da coś dobrego ale jak coś to można spróbowaćRaKo pisze:.Zamontuj i się pochwal,zrobię to u siebie jak się sprawdzi,
Aż tak żle jest :shock: Czytałem że trzeba redukcje dorobić jakąś i będzieRaKo pisze:Kolektor musi być w inną stronę skierowany jak nie wymieniasz icka,bo ten od AWXa to masa rzeźby
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
marko009, chodzi o to ,że do b4 jeśli nie wymieniasz icka na jakiś duży tylko zostajesz przy tym co jest to kolektor musisz dobrać od silnika poprzecznego np golf V,wielkością jest identyczny jak ten od AWX tylko wprowadzenie powietrza jest w inną stronę.Zresztą popatrz jak masz rurę w audi ,a jak jest w tym kolektorze z allegro .Przejściówkę trzeba dorobić aby wąż był szczelny z kolektorem.można dospawać rurę <ok>
Sprawa jeszcze jest tego typu,że w 1Z turbo jest bardzo blisko kolektora i nie jestem pewien czy taki duży jak przykładowy AWX lub jego odpowiednik da się tam zamontować.No chyba że w golfie III jest turbo i kolektor identyczny jak w b4 to się da,coś też można podszlifować :mrgreen:
Sprawa jeszcze jest tego typu,że w 1Z turbo jest bardzo blisko kolektora i nie jestem pewien czy taki duży jak przykładowy AWX lub jego odpowiednik da się tam zamontować.No chyba że w golfie III jest turbo i kolektor identyczny jak w b4 to się da,coś też można podszlifować :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2009, 22:38 przez RaKo, łącznie zmieniany 1 raz.
No własnie czy ten kształt w 1Z nie jest celowy.Tam już jest bardzo ciasnoRaKo pisze:Sprawa jeszcze jest tego typu,że w 1Z turbo jest bardzo blisko kolektora i nie jestem pewien czy taki duży jak przykładowy AWX lub jego odpowiednik da się tam zamontować.
Nie mam autka z sobą wiec teraz nawet nie mogę zerknąć.
jesli bedzie dorobiona redukcja to chyba wejdzieSolskier pisze:Nie wejdzie do ori tubiny kolektor AWX to raz
to jest powod ,myslałem o wymianie bo bede stary wyciagał ale jesli nic się nie zmieni to faktycznie nie wartoSolskier pisze:a dwa szkoda czasu, kasy a i tak Wam to nic nie da
Solskier pisze:Chcecie mocy róbcie mody
małe też będą,wtryski 216 +soft
Solskier pisze:chcecie żeby silnik lepiej się gasił załóżcie sobie klapę gaszącą
a co to jest :?: