Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Wymiana kolektora ssącego.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

[1.9TDI 1Z] Wymiana kolektora ssącego.

Post autor: marko009 » 31 maja 2009, 12:33

Witam wszystkich.Moje pytanie dotyczy kolektora ssącego w silniku 1Z.Czy to prawda że jest on lekko kwadratowy i ten kształt ma wpływ na nierówne podawanie powietrza do cylindrów? Oraz czy wymiana na kolektor od AWX lub ARL da jakieś zmiany w pracy silnika?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2009, 09:31 przez marko009, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 31 maja 2009, 13:01

niby lepiej napelnia cylindry ten od AWX'a, ale taki zabieg sie raczej wykonuje wraz z konkretnymi modami . . .

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 31 maja 2009, 14:31

a wiec jednak cos w tym jest :-) Mam zamiar wymienic wtryski i pewnie soft a do kolektora musze sie dostac bo cos mi tam paprze :-/ Wiec bym go zaraz wymienil.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 31 maja 2009, 21:11

ale jak nie planujesz wiekszysch mocy to wg mnie szkoda kasy, chyba ze po taniosci dorwiesz ssacy od AWX

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 31 maja 2009, 21:32

Masz racje szkoda kasy wybulic jak by duzo kosztowal.Ceny widze rozne ale zobacze moze sie uda cos niedrogiego wyrwac :-P

czy to chodzi o cos takiego?
http://moto.allegro.pl/item629500570_ko ... 713aj.html

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 31 maja 2009, 22:17

dokladnie, i patrz ze musisz kombinowac z dolotem + wywalenie EGR'a :-)

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 01 cze 2009, 17:15

Widzialem takie kolektory i za 50pln <ok> No tak dolot to juz wiem ze bede musial dorobic jakas przejsciowke :roll:
"+ wywalenie EGR'a" czyli co wywalic go calkiem mowisz?

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 cze 2009, 18:14

podobno auto lżej się gasi i ładniej chodzi(dźwięk) ale to wszystko tylko w mojej teorji przeczytanej na forum vw.Kolektor musi być w inną stronę skierowany jak nie wymieniasz icka,bo ten od AWXa to masa rzeźby.Sam to planuję zrobić u siebie,tylko czy warto,bo może to nic ,a nic nie daje :cry: Patrząc na to z innej strony to auto tylko może osłabnąć,zwiększy się objętość całego dolotu i turbo nie podoli,ale to tylko moje domysły.Zamontuj i się pochwal,zrobię to u siebie jak się sprawdzi, <ok>

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 01 cze 2009, 18:34

marko009 pisze:Widzialem takie kolektory i za 50pln <ok> No tak dolot to juz wiem ze bede musial dorobic jakas przejsciowke :roll:
"+ wywalenie EGR'a" czyli co wywalic go calkiem mowisz?
calkiem won z egr'em. Przytnij jakas twarda gruba blache na wymiar i zaslep na wyjsciu z kolektora i po sprawie.

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 01 cze 2009, 22:08

RaKo pisze:.Zamontuj i się pochwal,zrobię to u siebie jak się sprawdzi,
<ok> Bardzo chętnie tylko niestety nie mam narazie nic wolnego czasu :cry: Też nie wiem czy taka zmiana da coś dobrego ale jak coś to można spróbować :-P
RaKo pisze:Kolektor musi być w inną stronę skierowany jak nie wymieniasz icka,bo ten od AWXa to masa rzeźby
Aż tak żle jest :shock: Czytałem że trzeba redukcje dorobić jakąś :-/ i będzie

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 01 cze 2009, 22:24

marko009, chodzi o to ,że do b4 jeśli nie wymieniasz icka na jakiś duży tylko zostajesz przy tym co jest to kolektor musisz dobrać od silnika poprzecznego np golf V,wielkością jest identyczny jak ten od AWX tylko wprowadzenie powietrza jest w inną stronę.Zresztą popatrz jak masz rurę w audi ,a jak jest w tym kolektorze z allegro :-P .Przejściówkę trzeba dorobić aby wąż był szczelny z kolektorem.można dospawać rurę <ok>
Sprawa jeszcze jest tego typu,że w 1Z turbo jest bardzo blisko kolektora i nie jestem pewien czy taki duży jak przykładowy AWX lub jego odpowiednik da się tam zamontować.No chyba że w golfie III jest turbo i kolektor identyczny jak w b4 to się da,coś też można podszlifować :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 01 cze 2009, 22:38 przez RaKo, łącznie zmieniany 1 raz.

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 01 cze 2009, 22:26

aby było mniej rzeżby, to musisz założyć taki ;-)
oczywiście cena zaporowa ale jak poszukasz kupisz i za 80pln

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 02 cze 2009, 18:16

RaKo pisze:Sprawa jeszcze jest tego typu,że w 1Z turbo jest bardzo blisko kolektora i nie jestem pewien czy taki duży jak przykładowy AWX lub jego odpowiednik da się tam zamontować.
No własnie czy ten kształt w 1Z nie jest celowy.Tam już jest bardzo ciasno :-/
Nie mam autka z sobą wiec teraz nawet nie mogę zerknąć.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 04 cze 2009, 18:11

Nie wejdzie do ori tubiny kolektor AWX to raz a dwa szkoda czasu, kasy a i tak Wam to nic nie da! Chcecie mocy róbcie mody, chcecie żeby silnik lepiej się gasił załóżcie sobie klapę gaszącą :lol:

Awatar użytkownika
marko009
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 296
Rejestracja: 20 wrz 2008, 19:31
Lokalizacja: CAL

Post autor: marko009 » 04 cze 2009, 18:27

Solskier pisze:Nie wejdzie do ori tubiny kolektor AWX to raz
jesli bedzie dorobiona redukcja to chyba wejdzie :-/
Solskier pisze:a dwa szkoda czasu, kasy a i tak Wam to nic nie da
to jest powod ,myslałem o wymianie bo bede stary wyciagał ale jesli nic się nie zmieni to faktycznie nie warto
Solskier pisze:Chcecie mocy róbcie mody

małe też będą,wtryski 216 +soft
Solskier pisze:chcecie żeby silnik lepiej się gasił załóżcie sobie klapę gaszącą

a co to jest :?:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl