Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Duzo pali.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[1.9TD AAZ] Duzo pali.

Post autor: tower » 03 cze 2009, 19:05

Witajcie

Auto mam od ponad miesiąca. Wymieniłem już praktycznie wszystkie elementy, które mogłyby wskazywac na duże zuzycie paliwa. Wymieniłem: filtr paliwa, filtr powietrza, olej, termostat, ustawiłem kąt wtysku. Silnik spala tyle ile spalał - 8,5l /100km w cyklu mieszanym (800km na jednym baku).

Wtrysków nie podejrzewam, bo z tego co mi wiadomo auto musi kopcić, gdy wtryski leją. Przed wymianą boost pina nie było żadnego kopcenia. Pojawiło się dopiero po wymianie, ale po ustawieniu go najmniej agresywną strona puszcza baczka jedynie przy zdecydowanym przyspieszaniu.
Temperatura po wymianie termostatu po 5 min jazdy wskakuje na 90 i tak sie utrzymuje przez całą drogę. Problem z klocami i zawieszeniem wykluczam. Nie wiem co mogę jeszcze zrobić zeby zejsć przynajmniej do tych 7,5l
Ostatnio zmieniony 04 cze 2009, 18:19 przez tower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 03 cze 2009, 19:13

jak lekko beda wtryski lac, to bedzie specyficznie poklepywac i dymu wcale nie musi byc[mialem tak u siebie]. Zajedz do pompiarza zeby ci wtryski na maszynie sprawdzil to grosze kosztuje i bedziesz mogl to wykluczyc.

Awatar użytkownika
fabian99
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 09 mar 2009, 21:55
Lokalizacja: Poznań Grunwald

Post autor: fabian99 » 03 cze 2009, 20:06

Jak mu mocno deptasz to moze tyle palic. Jakie długie odcinki pokonujesz??

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 cze 2009, 20:06

tower pisze:spalał - 8,5l /100km w cyklu mieszanym (800km na jednym baku).
jaki styl jazdy bo to jakaś masakra , wycieki , kompresja , jak by mi tyle palił to zmienił bym auto lub silnik

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 03 cze 2009, 20:18

Od kiedy zorientowałem się jak duzo pali jeżdze jak przysłowiowy dziad. Nie depcze, jeżdzę max 100-110 km/h. Łagodnie przyspieszam. Startuje w sumie nawet az za łagodnie. Odcinek na trasie to dziennie jakies 60km w obie strony, miasto ok 15km. Co do kopcenia - w trasie w lusterku nie widze kopcenia, na radiu też mi potwierdzają że nic nie widac. Jedynie przy ruszaniu zdarzy się kopcenie. Napisałem wyżej że to baczek, ale to w sumie bedzie bardziej czarna chmura :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2009, 20:18

8,5l to sporo. W SB maks ile mi się udało osiągnąć to 7,5l ale jazda cały czas po mieści i pedał w podłodze.

Plam na chodniku żadnych ci nie zostawia? Miałem taką sytuację że przerdzewiał mi wężyk paliwowy i nieco ropki mi ciekło. Nie dużo, ale kropla do kropli... Sprawdzenie tego to 5 minut roboty więc warto zobaczyć czy czasem gdzieś któryś przewód paliwowy nie jest wilgotny.

A generalnie jak auto chodzi? Jak z mocą, z przyśpieszeniem, z odpalanie, z kulturą pracy?

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 03 cze 2009, 20:31

Z odpalaniem jest naprawdę róznie. Czasem zaraz, czasem po drugim zakręceniu. Nie ma reguły czy na zimnym czy ciepłym. Nie mam jeszcze zamontowanego obrotka, ale wydaje mi sie, że auto słabo się zbiera na niskich obrotach, jakby moment gdzies przesunął się wyżej. Moc wozu czuję dopiero na 4 i 5 biegu. Na 2 potrafi czasem potelepać budą i nie reaguje od razu na pedał gazu. Rozbujałem się nim testowo po wszystkich wymianach części do 180 - zbierał się na 4 i 5 całkiem przyzwoicie. Szczególnie na 5 da się wyczuć moment, w którym jadąc 110-120 zdecydowanie auto wyrywa jeszcze do przodu.

Patrzyłem już za plamami, ale nie widze niczego. Przecieki musiałyby być tylko podczas jazdy. A tak przy okazji - którędy ida przewody paliwowe od baku? Gdzie ich szukać?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 cze 2009, 20:37

tower pisze:Od kiedy zorientowałem się jak duzo pali jeżdze jak przysłowiowy dziad. Nie depcze, jeżdzę max 100-110 km/h. Łagodnie przyspieszam. Startuje w sumie nawet az za łagodnie. Odcinek na trasie to dziennie jakies 60km w obie strony, miasto ok 15km. Co do kopcenia - w trasie w lusterku nie widze kopcenia, na radiu też mi potwierdzają że nic nie widac. Jedynie przy ruszaniu zdarzy się kopcenie. Napisałem wyżej że to baczek, ale to w sumie bedzie bardziej czarna chmura :roll:
taka jazda to raczej zwiększy spalanie ja na co dzień robię 2x9 miasto , spalanie oscyluje 5.5-5.8 \100 + cieknąca pompa , ruszam i przyspieszam w par sekund do 80 i 5 jak jest miejsce , oblukaj turbo i dolot czy ok i zpodaj manometr i sprawdź ile daje

[ Dodano: 2009-06-03, 20:45 ]
tower pisze:Patrzyłem już za plamami, ale nie widze niczego. Przecieki musiałyby być tylko podczas jazdy. A tak przy okazji - którędy ida przewody paliwowe od baku? Gdzie ich szukać?
pod autem pod pasażerem

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 cze 2009, 20:50

a kolega do AAZ pcha boost pina i nie stosuje chłodzenia dolotu to i będzie ponad 8 palił, samo założenie IC potrafi zmniejszyć spalanie i to ponad 1l, sprawdź taż czy nie ma wycieków a szczególnie sprawdź powroty wtrysków

druga sprawa to jazda w stylu rencisty, ja może mam TDI ale jak ruszam ze świateł to ten za mną jest jakieś 50m w momencie jak mam na liczniku ok. 60 :mrgreen: a zaczyna się toczyć w tym samym czasie i teraz mi śr. spalanie na dystansie 2500km wychodzi ok. 5.6l i max. co w zimie osiągałem to 6.3l

także styl jazdy (zbyt lekka lub zbyt ciężka noga, toczenie się na luzie, używanie w ostatniej chwili hamulca zamiast hamować trochę wcześniej silnikiem) + boost pin bez IC i do tego można dołożyć zbieżność, zbyt niskie ciśnienie w oponach, kondycję silnika, EGR i jak masz zabitego kata to też może wzrosnąć spalanie, jak czegoś zapomniałem to niech ktoś jeszcze dopisze ale proponuje to na początek zrobić i powinno pomóc <ok>

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 03 cze 2009, 21:05

a kolega do AAZ pcha boost pina i nie stosuje chłodzenia dolotu to i będzie ponad 8 palił, samo założenie IC potrafi zmniejszyć spalanie i to ponad 1l, sprawdź taż czy nie ma wycieków a szczególnie sprawdź powroty wtrysków

druga sprawa to jazda w stylu rencisty, ja może mam TDI ale jak ruszam ze świateł to ten za mną jest jakieś 50m w momencie jak mam na liczniku ok. 60 :mrgreen: a zaczyna się toczyć w tym samym czasie i teraz mi śr. spalanie na dystansie 2500km wychodzi ok. 5.6l i max. co w zimie osiągałem to 6.3l

także styl jazdy (zbyt lekka lub zbyt ciężka noga, toczenie się na luzie, używanie w ostatniej chwili hamulca zamiast hamować trochę wcześniej silnikiem) + boost pin bez IC i do tego można dołożyć zbieżność, zbyt niskie ciśnienie w oponach, kondycję silnika, EGR i jak masz zabitego kata to też może wzrosnąć spalanie, jak czegoś zapomniałem to niech ktoś jeszcze dopisze ale proponuje to na początek zrobić i powinno pomóc <ok>
_________________
popieram w całej rozciągłości i zajrzyj do kolektora czy czasem nie zbity przez EGR bo u mnie to była masakra

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 03 cze 2009, 21:21

OK, w sobote kompleksowe sprawdzanie silnika :-P

A co do powrotów paliwa od wtyskiwaczy - chodzi o te elastyczne rurki łączace ze soba wtryski takie jak ten przewód łączacy turbinę z LDA? Bo z tego co widziałem nie ma innego połączenia z pompą jak tylko przez przewody cisnieniowe do wtrysków. Być może brakuje mi czegoś pod maską...

I jeszcze jedno - podrzućcie linka do jakiejś aukcji z dobrym manometrem do pomiaru kompresji i cisnienia pompy. Praktycznie wszystkie linki które były podawane zdążyły się już przedawnić.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 cze 2009, 23:09

tower pisze:Szczególnie na 5 da się wyczuć moment, w którym jadąc 110-120 zdecydowanie auto wyrywa jeszcze do przodu.
I tak ma być.

Co do stylu jazdy o którym kolega wyżej pisał to jasne że nieumiejętne jeżdżenie ma wpływ na spalanie, ale myślę że nie aż w takim stopniu jak u kolegi tower. No chyba że kolega tower to niezły kat :-P
UKI_XX pisze:kolega do AAZ pcha boost pina i nie stosuje chłodzenia dolotu to i będzie ponad 8 palił, samo założenie IC potrafi zmniejszyć spalanie i to ponad 1l
Hmy, ale gdyby powietrze dolotowe było zbyt rzadki (za gorące) to auto przecież by dymiło wywalając niespalone paliwo. A kolega pisze że dymienie pojawia się jedynie przy ostrym depnięciu. Przyjmuje więc założenie iż jest w normie.

Reasumując moim zdaniem główna przyczyna leży gdzieś w układzie wtryskowym. Albo pompa, albo wtryski - coś w tym obrębie. Dodatkowo inne kwestie mogą jeszcze tylko potęgować wyższe spalanie.

rubin69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 16 cze 2008, 20:36
Lokalizacja: Chrzanów

Post autor: rubin69 » 04 cze 2009, 08:58

kolego a może po prostu z pompy ci gdzieś kapie ropa :-P u mnie tak było że na zapalonym silniku z pompy się lało jak nie wiem a po przejechaniu kilku km nic nie było widać bo kapało gdzieś od spodu na blok i szybko parowało jak był silnik ciepły :-/

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 04 cze 2009, 09:03

Z doświadczeń użytkownika AAZ z boost pinem:

-pin założył poprzedni właściciel, też nie miałem obrotka, może i lepiej bo nie wiedziałem o obrotach na 5. biegu. Brak mi więc doświadczenia przed modami, nie wiem ile palił wcześniej.

-przy jeździe w trasie z ekonomią powyżej 100km/h jest źle, żeby nie powiedzieć tragicznie, obroty przy skrzyni CDY mam 3000obr./min 5. bieg i 100 na liczniku. A ropka leci. Jak chcesz jeździć przy większych prędkościach ekonomicznie to tylko wymiana skrzyni na taka z większym przełożeniem na 5. biegu

-do 2000obr./min słabo sie zbiera bo brak mu powietrza z turbiny, później już ciągnie ;-) więc nie dziwie się że na 4 i 5 czułeś moc (zwłaszcza na 5. przy 100-110km/h), można zwiększyć doładowanie turbiny ale do tego należy mieć manometr (ok 80zł) jak pisali koledzy wyżej, dodatkowo powyżej 1bara zaczyna się grzać bardziej silnik, sposób na to to IC, nawet taki od TDI wydatek ok 150zł + orurowanie

-spalania nie zmniejszysz przez boost pina, choć samochód lepiej jeździ, jak zmniejszysz dawkę to nie będzie mocy a nie po to płaciłeś za pin. Najlepiej dołożyć Ic i liczyć na to że spalanie trochę spadnie, a moc wzrośnie

Na koniec TD to nie TDI, nie licz na spalanie 5l/100km jak uda Ci się wyregulować autko do 6-6,5 w trasie to będzie wielki sukces. Najlepiej przyzwyczaić sie do spalania w okolicach 7-7,5l i cieszyć z jazdy i zanieczyszczania środowiska boniami

W podpisie mam odnośni ze spalanie do mojego auta zobaczysz jak to jest u mnie, ok 1000km na jednym zbiorniku

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 04 cze 2009, 13:14

dubbler pisze: Na koniec TD to nie TDI, nie licz na spalanie 5l/100km jak uda Ci się wyregulować autko do 6-6,5 w trasie to będzie wielki sukces. Najlepiej przyzwyczaić sie do spalania w okolicach 7-7,5l i cieszyć z jazdy i zanieczyszczania środowiska boniami
Kurcze, w takim razie wolałbym już przesiaść się na 1Z jesli rysujesz dla zawartości mojego portfela niezbyt optymistyczną przyszłość :roll: Biorąc pod uwagę moje miesięczne 2000km to mógłby być krok ku lepszemu.

A tak w ogóle czy piec 1Z pasuje bezkolizyjnie do budy z AAZ? Opłaca się robić taki swap?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl