Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.

Post autor: damian19902612 » 08 cze 2009, 15:06

Witam chciałbym sie dowiedziec ile moga kosztowac(silnik 1.9tdi 1z 90KM):
-tłok
-pierscienie
-uszczelniacze zaworów
(chodzi oczywiscie o nowe czesci)i ile moze kosztowac naprawa
podejrzeam ze to bedzie do wymiany bo starsznie kpci na niebiesko i silnik wział około
2l oleju na 1000km!!! :!: i w oleju znajduja sie bardzo drobne opiłki metalu
z góry dzieki za odp pozdrawiam ;-)
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 12:11 przez damian19902612, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: naprawa nowy tłok pierscienie itd.

Post autor: mrozoo » 08 cze 2009, 15:12

damian19902612 pisze:Witam chciałbym sie dowiedziec ile moga kosztowac(silnik 1.9tdi 1z 90KM):
-tłok
-pierscienie
-uszczelniacze zaworów
(chodzi oczywiscie o nowe czesci)i ile moze kosztowac naprawa
podejrzeam ze to bedzie do wymiany bo starsznie kpci na niebiesko i silnik wział około
2l oleju na 1000km!!! :!: i w oleju znajduja sie bardzo drobne opiłki metalu
z góry dzieki za odp pozdrawiam ;-)
-tlok'ow nowych nie polecam, najlepiej ORI uzywke,
-pierscienie w zaleznosci od firmy i po jakich cenach 150-300zl
-uszczelniacze zaworowe 15zl :)
-i uszczelke pod glowice jak czapke zrzucasz 120zl
I jak juz zdejmiesz czapke i okazalo by sie ze cylindry nie halo, to nie pchaj sie w szlify. Lepiej zatulejowac na ori tloki, albo drugi dol kupic... A naprawa to w zaleznosci kto jak sie ceni:)
-jeszcze kolego panewki,
-sworznie tlokowe,
-i tuleje na korby,
Zeby to mialo rece i nogi <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 08 cze 2009, 16:03

A turbina sprawdzona :?: Przez nią silnik też może brać sporo oleju.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 13:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 08 cze 2009, 21:26

a czemu kolego nie opłaca się kupować nowych tłoków co ?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 08 cze 2009, 22:06

bo one praktycznie sie nie zuzywaja, wymienisz jak beda mialy powypalane dziury na denku, badz ktorys bedzie pekniety albo przytarty z boku w innym wypadku nie ma sensu ich wymieniac. . . A i ponoc, jak sie kupi slaby zamiennik to potrafi spuchnac[ponoc byly przypadki zatarcia] i dla tego najlepsze sa ori, co fabryka to fabryka.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 08 cze 2009, 22:49

co ori to ori ale zawsze można kupić tez ori nowe tłoki u mieć wszystko cacy.. co do tego zużywania się to sie zuzywaja i to nawet sporo sam się spotkałem z takim przypadkiem :)

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 09 cze 2009, 11:58

A turbina sprawdzona :?: Przez nią silnik też może brać sporo oleju.[/quo



sprawdzałem w wezu od turbiny było troche oleju ale bardzo mało.

[ Dodano: 2009-06-09, 12:00 ]
mrozoo pisze:bo one praktycznie sie nie zuzywaja, wymienisz jak beda mialy powypalane dziury na denku, badz ktorys bedzie pekniety albo przytarty z boku w innym wypadku nie ma sensu ich wymieniac. . . A i ponoc, jak sie kupi slaby zamiennik to potrafi spuchnac[ponoc byly przypadki zatarcia] i dla tego najlepsze sa ori, co fabryka to fabryka.

pytałem o te nowe tłoki poniewaz słyszałem ze jak na stare tłoki załozy sie nowe pierscienie to efekt bedzie tylko chwilowy, a jak załozy sie nowe tłoki i pierscienie to beda puchnac razem i bedzie git;]

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 09 cze 2009, 12:32

tłoki i pierscienie nie powinny puchnac pod wpływem temperatury chyba dobrze mi sie zdaje co ?? :roll:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2009, 13:41

slawek88yo pisze:tłoki i pierscienie nie powinny puchnac pod wpływem temperatury chyba dobrze mi sie zdaje co ?? :roll:
Wszystko ma jakąś swoją podatność na zwiększanie objętości pod wpływem temperatury.

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 09 cze 2009, 13:52

Zastanów się czy warto remontować ten silnik?

Jeżeli miałbym taki problem jak ty to najprawdopodobniej szukałbym silnika bez osprzętu. Na pewno na aukcjach jest kupę szmelcu ale można też znaleźć coś ciekawego - tylko na spokojnie poszukać.

No a z doświadczenia wiem że na wymianie tych elementów które wskazałeś na pewno się nie skończy, no i po takim remoncie bardzo mało prawdopodobne by ten silnik chodził bez zarzutu.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 09 cze 2009, 13:56

czemu uważasz ze miał by nie pracować bez zarzutu jeżeli ktoś wykonał to sumienie i dokładnie ??

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 09 cze 2009, 13:58

Ja robiłem podobny remont o którym pisze założyciel tematu i autko śmiga bez najmniejszego zarzutu :mrgreen: Jeżeli turbo jest ok to myślę, że tak do 1500 się wyrobisz :-P

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 cze 2009, 14:13

Bym zapomniał. Sporo czasu temu miałem przypadek w swojej byłej Audi 1,6 TD uszkodzenia tłoku. Dolna część tłoku była uszkodzona przez co silnik głośno chodził. Gładź cylindra nie była ruszona a że miałem drugi taki silnik w garażu to przełożyłem od niego jeden uszkodzony tłoku i auto latało kolejne dwa lata bez zastrzeżeń aż do samej sprzedaży.

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 09 cze 2009, 14:32

slawek88yo pisze:czemu uważasz ze miał by nie pracować bez zarzutu jeżeli ktoś wykonał to sumienie i dokładnie ??
Uważam tak dlatego że:
- czy zużycie oleju nie jest spowodowane uszkodzoną turbiną
- stan głowicy (wałka rozrządu)
- stan pompy oleju
- stan panewek i wału korbowego
- stan pompy wtryskowej
- stan wtryskiwaczy
- ilu znacie wartych polecania fachowców aby zrobili taki remont

Moim zdaniem silnik diesla jest dobry dopóki ktoś z "fachowców" do niego rąk nie włoży.

Następną rzeczą jest to ile ten silnik musi mieć nalatane że jest w takiej kondycji?

Poprzednio miałem Golfa MKII 1,6 TD i jak go sprzedawałem to miał około 700 tysięcy i co do pracy silnika zarzutów nie miałem do samego końca (wszystko było oryginalne - nie rozkręcane), w mojej B4 silnik ma przejechane pewnie ponad 400 tyś i chodzi jak zegarek (też tam nikt nigdy paluchów nie wkładał).

damian19902612
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: damian19902612 » 09 cze 2009, 14:59

Następną rzeczą jest to ile ten silnik musi mieć nalatane że jest w takiej kondycji?


silnik ma przejechane 221 tys.

[ Dodano: 2009-06-09, 15:12 ]
ogólnie silnik chodzi bez zarzutów pali na dotyk nawet w zimie nigdy mnie nie zawiódł... ale ten niebieski dym za mna i pozerany olej to tak nie moze byc. :-|

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl