[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
- Lokalizacja: Kłodzko
[ 1.9 TDI 1Z] Nowy Tłok, Pierscienie itd.
Witam chciałbym sie dowiedziec ile moga kosztowac(silnik 1.9tdi 1z 90KM):
-tłok
-pierscienie
-uszczelniacze zaworów
(chodzi oczywiscie o nowe czesci)i ile moze kosztowac naprawa
podejrzeam ze to bedzie do wymiany bo starsznie kpci na niebiesko i silnik wział około
2l oleju na 1000km!!! :!: i w oleju znajduja sie bardzo drobne opiłki metalu
z góry dzieki za odp pozdrawiam
-tłok
-pierscienie
-uszczelniacze zaworów
(chodzi oczywiscie o nowe czesci)i ile moze kosztowac naprawa
podejrzeam ze to bedzie do wymiany bo starsznie kpci na niebiesko i silnik wział około
2l oleju na 1000km!!! :!: i w oleju znajduja sie bardzo drobne opiłki metalu
z góry dzieki za odp pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 12:11 przez damian19902612, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: naprawa nowy tłok pierscienie itd.
-tlok'ow nowych nie polecam, najlepiej ORI uzywke,damian19902612 pisze:Witam chciałbym sie dowiedziec ile moga kosztowac(silnik 1.9tdi 1z 90KM):
-tłok
-pierscienie
-uszczelniacze zaworów
(chodzi oczywiscie o nowe czesci)i ile moze kosztowac naprawa
podejrzeam ze to bedzie do wymiany bo starsznie kpci na niebiesko i silnik wział około
2l oleju na 1000km!!! :!: i w oleju znajduja sie bardzo drobne opiłki metalu
z góry dzieki za odp pozdrawiam
-pierscienie w zaleznosci od firmy i po jakich cenach 150-300zl
-uszczelniacze zaworowe 15zl
-i uszczelke pod glowice jak czapke zrzucasz 120zl
I jak juz zdejmiesz czapke i okazalo by sie ze cylindry nie halo, to nie pchaj sie w szlify. Lepiej zatulejowac na ori tloki, albo drugi dol kupic... A naprawa to w zaleznosci kto jak sie ceni:)
-jeszcze kolego panewki,
-sworznie tlokowe,
-i tuleje na korby,
Zeby to mialo rece i nogi <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A turbina sprawdzona :?: Przez nią silnik też może brać sporo oleju.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 13:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
bo one praktycznie sie nie zuzywaja, wymienisz jak beda mialy powypalane dziury na denku, badz ktorys bedzie pekniety albo przytarty z boku w innym wypadku nie ma sensu ich wymieniac. . . A i ponoc, jak sie kupi slaby zamiennik to potrafi spuchnac[ponoc byly przypadki zatarcia] i dla tego najlepsze sa ori, co fabryka to fabryka.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
- Lokalizacja: Kłodzko
A turbina sprawdzona :?: Przez nią silnik też może brać sporo oleju.[/quo
sprawdzałem w wezu od turbiny było troche oleju ale bardzo mało.
[ Dodano: 2009-06-09, 12:00 ]
pytałem o te nowe tłoki poniewaz słyszałem ze jak na stare tłoki załozy sie nowe pierscienie to efekt bedzie tylko chwilowy, a jak załozy sie nowe tłoki i pierscienie to beda puchnac razem i bedzie git;]
sprawdzałem w wezu od turbiny było troche oleju ale bardzo mało.
[ Dodano: 2009-06-09, 12:00 ]
mrozoo pisze:bo one praktycznie sie nie zuzywaja, wymienisz jak beda mialy powypalane dziury na denku, badz ktorys bedzie pekniety albo przytarty z boku w innym wypadku nie ma sensu ich wymieniac. . . A i ponoc, jak sie kupi slaby zamiennik to potrafi spuchnac[ponoc byly przypadki zatarcia] i dla tego najlepsze sa ori, co fabryka to fabryka.
pytałem o te nowe tłoki poniewaz słyszałem ze jak na stare tłoki załozy sie nowe pierscienie to efekt bedzie tylko chwilowy, a jak załozy sie nowe tłoki i pierscienie to beda puchnac razem i bedzie git;]
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Zastanów się czy warto remontować ten silnik?
Jeżeli miałbym taki problem jak ty to najprawdopodobniej szukałbym silnika bez osprzętu. Na pewno na aukcjach jest kupę szmelcu ale można też znaleźć coś ciekawego - tylko na spokojnie poszukać.
No a z doświadczenia wiem że na wymianie tych elementów które wskazałeś na pewno się nie skończy, no i po takim remoncie bardzo mało prawdopodobne by ten silnik chodził bez zarzutu.
Jeżeli miałbym taki problem jak ty to najprawdopodobniej szukałbym silnika bez osprzętu. Na pewno na aukcjach jest kupę szmelcu ale można też znaleźć coś ciekawego - tylko na spokojnie poszukać.
No a z doświadczenia wiem że na wymianie tych elementów które wskazałeś na pewno się nie skończy, no i po takim remoncie bardzo mało prawdopodobne by ten silnik chodził bez zarzutu.
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Bym zapomniał. Sporo czasu temu miałem przypadek w swojej byłej Audi 1,6 TD uszkodzenia tłoku. Dolna część tłoku była uszkodzona przez co silnik głośno chodził. Gładź cylindra nie była ruszona a że miałem drugi taki silnik w garażu to przełożyłem od niego jeden uszkodzony tłoku i auto latało kolejne dwa lata bez zastrzeżeń aż do samej sprzedaży.
Uważam tak dlatego że:slawek88yo pisze:czemu uważasz ze miał by nie pracować bez zarzutu jeżeli ktoś wykonał to sumienie i dokładnie ??
- czy zużycie oleju nie jest spowodowane uszkodzoną turbiną
- stan głowicy (wałka rozrządu)
- stan pompy oleju
- stan panewek i wału korbowego
- stan pompy wtryskowej
- stan wtryskiwaczy
- ilu znacie wartych polecania fachowców aby zrobili taki remont
Moim zdaniem silnik diesla jest dobry dopóki ktoś z "fachowców" do niego rąk nie włoży.
Następną rzeczą jest to ile ten silnik musi mieć nalatane że jest w takiej kondycji?
Poprzednio miałem Golfa MKII 1,6 TD i jak go sprzedawałem to miał około 700 tysięcy i co do pracy silnika zarzutów nie miałem do samego końca (wszystko było oryginalne - nie rozkręcane), w mojej B4 silnik ma przejechane pewnie ponad 400 tyś i chodzi jak zegarek (też tam nikt nigdy paluchów nie wkładał).
-
- Forum Audi 80
- Posty: 85
- Rejestracja: 30 mar 2009, 19:07
- Lokalizacja: Kłodzko
Następną rzeczą jest to ile ten silnik musi mieć nalatane że jest w takiej kondycji?
silnik ma przejechane 221 tys.
[ Dodano: 2009-06-09, 15:12 ]
ogólnie silnik chodzi bez zarzutów pali na dotyk nawet w zimie nigdy mnie nie zawiódł... ale ten niebieski dym za mna i pozerany olej to tak nie moze byc. :-|
silnik ma przejechane 221 tys.
[ Dodano: 2009-06-09, 15:12 ]
ogólnie silnik chodzi bez zarzutów pali na dotyk nawet w zimie nigdy mnie nie zawiódł... ale ten niebieski dym za mna i pozerany olej to tak nie moze byc. :-|