[1.9D 1Y] Cieknąca pompa wtryskowa na Shell-V-Power.
[1.9D 1Y] Cieknąca pompa wtryskowa na Shell-V-Power.
Witam!
Poza kontrolką oleju mam jeszcze drugi problem - przez ostatni rok jeździłem na paliwie BP Diesel Ultimate i w większości nie narzekałem na pracę silnika. Ale jakieś 3 miesiące temu chciałem spróbować Shell-V-Power, tak więc 3 ostatnie miesiące jeździłem na tym paliwie. w między czasie (jakieś 3 tyg temu) zauważyłem moczącą się pompę wtryskową. Z powodu braku czasu nie zlokalizowałem dokładnie wycieku, ale z czasem był on coraz większy (coraz większe plamy pod autkiem i coraz częstsze krople ropy skapujące spod pompy w czasie pracy silnika).
Jakkolwiek, w zeszłym tygodniu, po wyczerpaniu baku zatankowałem znowu na BP Ultimate i o dziwo od tego czasu krople przestały się sączyć, a mokry blok pod pompą wtryskową powoli wysycha... Jeszcze mam pół baku (przejechałem dopiero 450 km na tym BP), ale jak się skończy zatankuję znowu Shella, żeby potwierdzić obserwacje...
Ale ogólnie pytanie mam następujące - czy to jest w ogóle normalne?? Skoro pompa ciekła, na pewno coś z nią jest nie tak, ale co? I czy łatwo naprawić to samemu? Ale że na innym paliwie wyciek zanikł? O co chodzi?
Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
Grzesiek
Poza kontrolką oleju mam jeszcze drugi problem - przez ostatni rok jeździłem na paliwie BP Diesel Ultimate i w większości nie narzekałem na pracę silnika. Ale jakieś 3 miesiące temu chciałem spróbować Shell-V-Power, tak więc 3 ostatnie miesiące jeździłem na tym paliwie. w między czasie (jakieś 3 tyg temu) zauważyłem moczącą się pompę wtryskową. Z powodu braku czasu nie zlokalizowałem dokładnie wycieku, ale z czasem był on coraz większy (coraz większe plamy pod autkiem i coraz częstsze krople ropy skapujące spod pompy w czasie pracy silnika).
Jakkolwiek, w zeszłym tygodniu, po wyczerpaniu baku zatankowałem znowu na BP Ultimate i o dziwo od tego czasu krople przestały się sączyć, a mokry blok pod pompą wtryskową powoli wysycha... Jeszcze mam pół baku (przejechałem dopiero 450 km na tym BP), ale jak się skończy zatankuję znowu Shella, żeby potwierdzić obserwacje...
Ale ogólnie pytanie mam następujące - czy to jest w ogóle normalne?? Skoro pompa ciekła, na pewno coś z nią jest nie tak, ale co? I czy łatwo naprawić to samemu? Ale że na innym paliwie wyciek zanikł? O co chodzi?
Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:28 przez Wodek, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja wymieniałem niedawno uszczelki nastawnika pompy myślę ze to zbieg okoliczności że akurat zaczęło przeciekać.
Facet w warsztacie (warsztat zajmuje się naprawą pomp w dieslach) powiedział że to normalne jest bo te uszczelki twardnieją pod wpływem ropy i z czasem przepuszczają. Wymiana 180 zł (wymiana + 2 uszczelki BOSCH + ustawienie dawki)
Facet w warsztacie (warsztat zajmuje się naprawą pomp w dieslach) powiedział że to normalne jest bo te uszczelki twardnieją pod wpływem ropy i z czasem przepuszczają. Wymiana 180 zł (wymiana + 2 uszczelki BOSCH + ustawienie dawki)
Kolego napisałem w drugim temacie też.
Te lepsze paliwa posiadają dodatki myjące i utrzymujące układ paliwowy w czystości (silniki hdi, pompowtryski i inne nowe wynalazki wymagają tego), a w naszych autkach wszystko jest stare i nie było robione pod takie paliwa. Przez 20lat wszystko się zużyło i cudów nie ma co oczekiwać.
Moja rada: nie testuj już tych specjalnych paliw, tylko zacznij jeździć na normalnym ON, a raz na jakiś cza możesz dolać troszke lepszego
pozdrawiam.
Te lepsze paliwa posiadają dodatki myjące i utrzymujące układ paliwowy w czystości (silniki hdi, pompowtryski i inne nowe wynalazki wymagają tego), a w naszych autkach wszystko jest stare i nie było robione pod takie paliwa. Przez 20lat wszystko się zużyło i cudów nie ma co oczekiwać.
Moja rada: nie testuj już tych specjalnych paliw, tylko zacznij jeździć na normalnym ON, a raz na jakiś cza możesz dolać troszke lepszego
pozdrawiam.
Ale pytanie nadal pozostaje - wyciek był, teraz nie ma... Czy coś z tym robić? Czy czekać aż się rozkraczy w szczerym polu, bo jakaś uszczelka która się na chwilę uszczelniła puści zupełnie..?
Czy są jakieś typowe miejsca przy pompie, które najczęściej powodują wycieki i których wymiana jest często spotykana?
Pozdrowionka!
Grzesiek
Czy są jakieś typowe miejsca przy pompie, które najczęściej powodują wycieki i których wymiana jest często spotykana?
Pozdrowionka!
Grzesiek
w zależności od osprzętu od 6 o ringów wzwyż czy to D/TD/TDI, jak raz pociekło to będzie się odnawiałospiczi pisze:Ja bym nic nie ruszał tylko obserwował czy cieknie, jak nie to jeździł bym bez rozbierania.
Wyżej kolega napisał o wymianie uszczelek, ale on ma 1Z, gdzie pompa jest "elektryczna" a w Twoim jest manual (choć też pewnie uszczelki też są)
kolego pewien kolega z forum slusznie powiedzial nasze diesle nie zalecane jest by jezdzily na v power bo moga byc przykre niespodzianki. a co do wyciekow, kup uszczelke najlepiej w aso, ja zrobilem tak samo, i dodatkowo osadz ja na silikonie. Ja osadzilem na rozbieralnej masie do maszyn gorniczych i jest git, ale nie leje v powera dalej
[ Dodano: 2009-06-11, 20:17 ]
jesli pomoglem, tez prosze o pomogl
[ Dodano: 2009-06-11, 20:17 ]
jesli pomoglem, tez prosze o pomogl