Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9D 1Y] Cieknąca pompa wtryskowa na Shell-V-Power.

Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

[1.9D 1Y] Cieknąca pompa wtryskowa na Shell-V-Power.

Post autor: Wodek » 09 cze 2009, 14:27

Witam!

Poza kontrolką oleju mam jeszcze drugi problem - przez ostatni rok jeździłem na paliwie BP Diesel Ultimate i w większości nie narzekałem na pracę silnika. Ale jakieś 3 miesiące temu chciałem spróbować Shell-V-Power, tak więc 3 ostatnie miesiące jeździłem na tym paliwie. w między czasie (jakieś 3 tyg temu) zauważyłem moczącą się pompę wtryskową. Z powodu braku czasu nie zlokalizowałem dokładnie wycieku, ale z czasem był on coraz większy (coraz większe plamy pod autkiem i coraz częstsze krople ropy skapujące spod pompy w czasie pracy silnika).
Jakkolwiek, w zeszłym tygodniu, po wyczerpaniu baku zatankowałem znowu na BP Ultimate i o dziwo od tego czasu krople przestały się sączyć, a mokry blok pod pompą wtryskową powoli wysycha... Jeszcze mam pół baku (przejechałem dopiero 450 km na tym BP), ale jak się skończy zatankuję znowu Shella, żeby potwierdzić obserwacje...

Ale ogólnie pytanie mam następujące - czy to jest w ogóle normalne?? Skoro pompa ciekła, na pewno coś z nią jest nie tak, ale co? I czy łatwo naprawić to samemu? Ale że na innym paliwie wyciek zanikł? O co chodzi?

Z góry dziękuje za pomoc!
Pozdrawiam
Grzesiek
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 17:28 przez Wodek, łącznie zmieniany 1 raz.

jarek007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 17 paź 2008, 14:37
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: jarek007 » 09 cze 2009, 16:14

Ja wymieniałem niedawno uszczelki nastawnika pompy myślę ze to zbieg okoliczności że akurat zaczęło przeciekać.
Facet w warsztacie (warsztat zajmuje się naprawą pomp w dieslach) powiedział że to normalne jest bo te uszczelki twardnieją pod wpływem ropy i z czasem przepuszczają. Wymiana 180 zł (wymiana + 2 uszczelki BOSCH + ustawienie dawki)

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 cze 2009, 18:15

Kolego napisałem w drugim temacie też.
Te lepsze paliwa posiadają dodatki myjące i utrzymujące układ paliwowy w czystości (silniki hdi, pompowtryski i inne nowe wynalazki wymagają tego), a w naszych autkach wszystko jest stare i nie było robione pod takie paliwa. Przez 20lat wszystko się zużyło i cudów nie ma co oczekiwać.
Moja rada: nie testuj już tych specjalnych paliw, tylko zacznij jeździć na normalnym ON, a raz na jakiś cza możesz dolać troszke lepszego
pozdrawiam.

Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

Post autor: Wodek » 09 cze 2009, 18:55

Ale pytanie nadal pozostaje - wyciek był, teraz nie ma... Czy coś z tym robić? Czy czekać aż się rozkraczy w szczerym polu, bo jakaś uszczelka która się na chwilę uszczelniła puści zupełnie..?
Czy są jakieś typowe miejsca przy pompie, które najczęściej powodują wycieki i których wymiana jest często spotykana?
Pozdrowionka!
Grzesiek

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 cze 2009, 19:08

Ja bym nic nie ruszał tylko obserwował czy cieknie, jak nie to jeździł bym bez rozbierania.
Wyżej kolega napisał o wymianie uszczelek, ale on ma 1Z, gdzie pompa jest "elektryczna" a w Twoim jest manual (choć też pewnie uszczelki też są)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 cze 2009, 19:22

spiczi pisze:Ja bym nic nie ruszał tylko obserwował czy cieknie, jak nie to jeździł bym bez rozbierania.
Wyżej kolega napisał o wymianie uszczelek, ale on ma 1Z, gdzie pompa jest "elektryczna" a w Twoim jest manual (choć też pewnie uszczelki też są)
w zależności od osprzętu od 6 o ringów wzwyż czy to D/TD/TDI, jak raz pociekło to będzie się odnawiało

paluś
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 199
Rejestracja: 19 maja 2007, 20:03
Lokalizacja: pszczyna

Post autor: paluś » 11 cze 2009, 20:16

kolego pewien kolega z forum slusznie powiedzial nasze diesle nie zalecane jest by jezdzily na v power bo moga byc przykre niespodzianki. a co do wyciekow, kup uszczelke najlepiej w aso, ja zrobilem tak samo, i dodatkowo osadz ja na silikonie. Ja osadzilem na rozbieralnej masie do maszyn gorniczych i jest git, ale nie leje v powera dalej

[ Dodano: 2009-06-11, 20:17 ]
jesli pomoglem, tez prosze o pomogl :-P

Wodek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 maja 2009, 15:07

Post autor: Wodek » 20 cze 2009, 09:21

Witam!

Po około 2 tygodniach nadal sucho pod autem (jeżdżę na BP). Na wymianę uszczelki się nie zdecydowałem, bo kto wie, czy podołam? ;) No chyba, że jest gdzieś fajny opis co i jak zrobić, żeby jeszcze bardziej nie zepsuć?

Pozdrowionka!
Grzegorz

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 cze 2009, 09:26

Teoretycznie sam wymienisz te uszczelki, ale później trzeba będzie to jakoś poustawiać żeby dobrze chodziło ;-)

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 07 kwie 2010, 12:05

Do czego służą te zawory? Pompa wtryskowa z silnika 1Y .
Obrazek
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 07 kwie 2010, 12:13

5-glowny elektrozawor pompy
3-sruba od dawki paliwa
4- po wykreceniu tej zaslepki mozna wkrecic czujnik zegarowy w celu regulacji kata wtrysku

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 07 kwie 2010, 16:46

rczopik2 pisze:Do czego służą te zawory? Pompa wtryskowa z silnika 1Y .
1- zimny start
2-N108
mrozoo pisze:3-sruba od dawki paliwa
4-G175
5-N109
ta pompa do pracy używa moduł ala ECU i pochodzi z VW

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 08 kwie 2010, 14:00

Czym jest N108 ? Bo główny elektrozawór mam rozumieć że N109 ?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 08 kwie 2010, 17:20

rczopik2 pisze:Czym jest N108 ?
korekta kąta wtrysku

Awatar użytkownika
kamilek89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 528
Rejestracja: 04 lip 2009, 08:58
Lokalizacja: ŁUBNO/ RZE

Post autor: kamilek89 » 08 kwie 2010, 22:07

jeżdzę na V-power diesel bardzo długo i jakoś u mnie nic nie cieknie :mrgreen: :mrgreen: może faktycznie rozszczelnia się pompa :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl