Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Jak zdjąć/rozebrać tablicę wskaźników?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Gordon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 cze 2009, 20:06
Lokalizacja: Poznań

[All] Jak zdjąć/rozebrać tablicę wskaźników?

Post autor: Gordon » 20 cze 2009, 12:05

Mam problem z błędnymi wskazaniami poziomu paliwa i temperatury cieczy chłodzącej. Wskaźniki tych dwóch raz działają a raz nie, a jak działają, to zazwyczaj pokazują błędne wskazania. Czytałem już dużo na forum o tym, co może być tego przyczyną w samych wskaźnikach. Chciałem więc je rozebrać i sprawdzić co trzeba, ale nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać. Nie chcę nic zepsuć. Czy ktoś mógł by mi więc krótko opowiedzieć co i jak trzeba po kolei zrobić i na co szczególnie uważać podczas rozkładania tablicy przyrządów?

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 20 cze 2009, 12:45

Wyciągnij licznik, zdejmij obudowę i prawie wszystko pójdzie samo. Jest to dość proste. Przyczyną nie działania wskaźników może też być zimny lut posprawdzaj wszystko lutownicą.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 cze 2009, 13:07

Jak wyciągniesz zegary to z tyłu będziesz miał do odkręcenia ok 10 śrubek na klucz gwiazdkowy... Jeżeli je odkręcisz to wszystko ładnie wyciągniesz ;-)

Awatar użytkownika
Gordon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 08 cze 2009, 20:06
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Gordon » 20 cze 2009, 17:44

Z tym, że ja w ogóle nie wiem jak wyciągnąć zegary <osohozi>

Awatar użytkownika
kaczaza5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 712
Rejestracja: 23 gru 2007, 13:51
Lokalizacja: Gorzkowice

Post autor: kaczaza5 » 20 cze 2009, 17:59

Odkręcasz dwie śrubki na krzyżak w osłonie plastikowej pod kierownicą są widoczne od spodu, zdejmujesz górę tej osłony. Tylko uważaj, żebyś nic nie pourywał. Jak to zdejmiesz to na dole licznika masz dwie następne śrubki odkręcasz i zegary wychodzą :mrgreen:
Zegary musisz skierować szybką na dół, albo do góry (tego już nie pamiętam :roll: ) Odpinasz w zależności od licznika dwie, lub trzy kostki i wyciągasz.
Możesz, też zdjąć kierownicę wtedy jest łatwiej wyciągnąć zegary, ale bez tego tez się da...
Pierwszy raz jest najgorszy, następnym razem gwarantuje, że zajmie Ci to mniej niż 5 minut :mrgreen:

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 20 cze 2009, 18:16

kaczaza5 pisze:Zegary musisz skierować szybką na dół, albo do góry (tego już nie pamiętam :roll: )
Szybką do góry... ;-) Tylko rób to delikatnie żeby sobie czegoś nie urwać... :-/

Awatar użytkownika
Kunik
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 789
Rejestracja: 21 cze 2007, 13:41

Post autor: Kunik » 20 cze 2009, 18:31

I nie ciągnij kostek na siłę bo można wyrwać płytkę, płaskim śrubokrętem musisz odciągnąć takie zaczepki czarne lub fioletowe.
A przyczyną wariowania może być również regulator napięcia.

Awatar użytkownika
tajson0909
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 12 kwie 2009, 14:09
Lokalizacja: Mielec

Post autor: tajson0909 » 22 cze 2009, 11:41

<lol> jaj najbardziej z kolega sie zgodze ze to morze byc regolator napiecia bo moj kolega tez mial taki problem swego czasu kilka razy rozbieral zegary i nic mu to nie dało po wymianie regolatora wrociło wszystko do normy

miki878787
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 12 maja 2009, 22:20

Post autor: miki878787 » 03 lip 2009, 11:08

a gdzie ten regulator się znajduje koledzy?

Darek_32
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 09 lut 2007, 14:42
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: Darek_32 » 03 lip 2009, 11:20

miki878787 pisze:a gdzie ten regulator się znajduje koledzy?
Jak wyciągniesz licznik to z tyłu jego jest taka malutka płytka z trzema nóżkami przykręcona wkrętem - to jest właśnie regulator napięcia.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 03 lip 2009, 12:25

Obrazek

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 05 lip 2009, 02:26

Zgadzam się z kolegami, regulator napięcia :->

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl