Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Coupe B3 NG]Nierówny przeswit błotnik-koło z tyłu.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

[Coupe B3 NG]Nierówny przeswit błotnik-koło z tyłu.

Post autor: kris0181 » 20 cze 2009, 00:49

Witam.
Niedawno zauważyłem że dupcia mego autka zdeczka krzywo stoi...tzn strona pasazera jest troche nizej niz strona kierowcy (chodzi o tył) Więc wziąłem się za dokładniejsze pomiary... :roll:
Okazało się że prześwity pomiędzy tylnymi kołami i błotnikami różnią się dokładnie o 1cm. Widać tez ewidentną różnice w wystawaniu kół na zew. auta. Koło kierowcy jest bardziej na zewnątrz niż koło pasażera... właściwie to odległości górnych krawędzi kół od błotników różnią się o jakiś 1cm.

Myślałem że to wina zużytego zawieszenia czy coś i po glebie to zniknie... ale po obniżeniu auta -60/-40 ta różnica przeswitów i odleglosci nadal jest po 1cm.
Nie przeszkadza to tak bardzo ale z daleka jednak troche to widać i chciałbym się tego pozbyć bo może to jakaś usterka...?

Co Panowie na to...? Czego to może być wina i najważniejsze... jak to zniwelować...?
Może przyczyna tkwi w tzw. drążku Panharda.... :idea: :?:

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 20 cze 2009, 07:55

Myślałem że to wina zużytego zawieszenia czy coś i po glebie to zniknie... ale po obniżeniu auta -60/-40 ta różnica przeswitów i odleglosci nadal jest po 1cm
W jaki sposób obniżyłeś auto?Masz nowe sprężyny i amory?
Taka sytuacja może mieć dwa zródła:
1.Uszkodzone zawieszenie(np.pęknięta sprężyna)
2.Nieprawidłowo wykonana naprawa blacharska.(spasowanie elementów)

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 20 cze 2009, 09:05

Proponuje sprawdzic tuleje tylnej belki jak beda zuzyte tez bedzie taka sytuacja wystepowac ;-)

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 20 cze 2009, 10:11

luk_OP_Q89 pisze:W jaki sposób obniżyłeś auto?Masz nowe sprężyny i amory?
Taka sytuacja może mieć dwa zródła:
1.Uszkodzone zawieszenie(np.pęknięta sprężyna)
2.Nieprawidłowo wykonana naprawa blacharska.(spasowanie elementów)
Tak wsadziłem nowe sprezyny i amory FK i przed ich wsadzeniem tez był ten problem... więc to odpada... Napraw blacharskich też w tym miejscu nie było...

Mój dobry mechanik mówi że to może być wina tego drążka Panharda właśnie... że widział już takie sytuacje w innych coupe.

Bede musial zejsc do kanalu i zobaczyc co tam sie z nim dzieje...
A można jakoś sprawdzic czy tuleje belki są już wyrobione...?? Niedawno byłem na geometrii, zbieznosci i trzepakach to tylne tuleje były ok.

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 20 cze 2009, 20:25

Witam.
Jeżeli obniżyłeś auto, to normalne, że drążek Panharda wypchnął ci lewe koło na zewnątrz. Przy obniżeniu myślę, że ten drążek powinien być krótszy.

luki26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 22 cze 2009, 20:48
Lokalizacja: Kępno

Post autor: luki26 » 24 cze 2009, 19:06

powiedzcie co robic kiedy ten problem wystepuje z przodu?

Awatar użytkownika
olek70
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 311
Rejestracja: 24 mar 2009, 19:56
Lokalizacja: EZG

Post autor: olek70 » 25 cze 2009, 10:17

powiedzcie co robic kiedy ten problem wystepuje z przodu?
Czy chodzi ci o to, że z jednej strony stoi niżej, czy o to, że jedno koło bardziej wystaje?

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 25 cze 2009, 11:55

luki26 pisze:powiedzcie co robic kiedy ten problem wystepuje z przodu?
Jesli chodzi o odchylenie boczne to może wybierz się na regulacje katów pochylenia kół?? Może dadzą radę wyregulować to na sworzniach. Sprawdź tuleje na wahaczach, kołysce...

Jeśli chodzi o prześwit to sprawdź czy masz całe sprężyny, i czy jeden z amorów nie jest dużo bardziej zużyty (od strony pasażera najczęściej). Czy nie masz rozwalonej gumy tej przy łożysku amortyzatora...

swip
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 26 paź 2008, 07:30
Lokalizacja: Legnica

Post autor: swip » 21 sie 2010, 07:31

Troche odkopie temat...

mam podobnie tez mam roznice w wysokosci miedzy jednym a drugim kolem...

rozwiazales u siebie ten problem?

Mentos
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 14 wrz 2007, 14:11

Post autor: Mentos » 26 sie 2011, 12:36

u mnie powodem były tuleje, z przodu dzieje sie to wtedy gdy np. nieustawiona jest poprawnie geometria.

SZKODNIK82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
Lokalizacja: KęTRZYN

Post autor: SZKODNIK82 » 30 sie 2011, 08:55

Witam,

U mnie też jest taki obiaw z tyłu różnica ok. 1 cm. Autko też jest obniżone - 40 mm, dzisiaj będe wymieniał amory i zobaczę czy to jest ich wina czy wina sprężyn.
Koledzy a co może być przyczyną przeskakiwania przednich kół przy skręcie oraz piszczenie na łukach podczas jazdy, zaznaczę że geometria była juz robiona i wszystko pokazało ok.

Pozdrawiam

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 30 sty 2012, 16:03

Kolego jak skręcasz to ci koło przeskakuje i piszczy przy skręcie stawiam na łożysko Mc Persona te co jest u góry na amortyzatorze jest zardzewiałe kilki poleciały i dlatego ci przeskakuje a piszczy bo dostałe gdzieś wody i zardzewiało .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl