[Coupe B3 NG]Nierówny przeswit błotnik-koło z tyłu.
[Coupe B3 NG]Nierówny przeswit błotnik-koło z tyłu.
Witam.
Niedawno zauważyłem że dupcia mego autka zdeczka krzywo stoi...tzn strona pasazera jest troche nizej niz strona kierowcy (chodzi o tył) Więc wziąłem się za dokładniejsze pomiary... :roll:
Okazało się że prześwity pomiędzy tylnymi kołami i błotnikami różnią się dokładnie o 1cm. Widać tez ewidentną różnice w wystawaniu kół na zew. auta. Koło kierowcy jest bardziej na zewnątrz niż koło pasażera... właściwie to odległości górnych krawędzi kół od błotników różnią się o jakiś 1cm.
Myślałem że to wina zużytego zawieszenia czy coś i po glebie to zniknie... ale po obniżeniu auta -60/-40 ta różnica przeswitów i odleglosci nadal jest po 1cm.
Nie przeszkadza to tak bardzo ale z daleka jednak troche to widać i chciałbym się tego pozbyć bo może to jakaś usterka...?
Co Panowie na to...? Czego to może być wina i najważniejsze... jak to zniwelować...?
Może przyczyna tkwi w tzw. drążku Panharda.... :idea: :?:
Niedawno zauważyłem że dupcia mego autka zdeczka krzywo stoi...tzn strona pasazera jest troche nizej niz strona kierowcy (chodzi o tył) Więc wziąłem się za dokładniejsze pomiary... :roll:
Okazało się że prześwity pomiędzy tylnymi kołami i błotnikami różnią się dokładnie o 1cm. Widać tez ewidentną różnice w wystawaniu kół na zew. auta. Koło kierowcy jest bardziej na zewnątrz niż koło pasażera... właściwie to odległości górnych krawędzi kół od błotników różnią się o jakiś 1cm.
Myślałem że to wina zużytego zawieszenia czy coś i po glebie to zniknie... ale po obniżeniu auta -60/-40 ta różnica przeswitów i odleglosci nadal jest po 1cm.
Nie przeszkadza to tak bardzo ale z daleka jednak troche to widać i chciałbym się tego pozbyć bo może to jakaś usterka...?
Co Panowie na to...? Czego to może być wina i najważniejsze... jak to zniwelować...?
Może przyczyna tkwi w tzw. drążku Panharda.... :idea: :?:
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
W jaki sposób obniżyłeś auto?Masz nowe sprężyny i amory?Myślałem że to wina zużytego zawieszenia czy coś i po glebie to zniknie... ale po obniżeniu auta -60/-40 ta różnica przeswitów i odleglosci nadal jest po 1cm
Taka sytuacja może mieć dwa zródła:
1.Uszkodzone zawieszenie(np.pęknięta sprężyna)
2.Nieprawidłowo wykonana naprawa blacharska.(spasowanie elementów)
Tak wsadziłem nowe sprezyny i amory FK i przed ich wsadzeniem tez był ten problem... więc to odpada... Napraw blacharskich też w tym miejscu nie było...luk_OP_Q89 pisze:W jaki sposób obniżyłeś auto?Masz nowe sprężyny i amory?
Taka sytuacja może mieć dwa zródła:
1.Uszkodzone zawieszenie(np.pęknięta sprężyna)
2.Nieprawidłowo wykonana naprawa blacharska.(spasowanie elementów)
Mój dobry mechanik mówi że to może być wina tego drążka Panharda właśnie... że widział już takie sytuacje w innych coupe.
Bede musial zejsc do kanalu i zobaczyc co tam sie z nim dzieje...
A można jakoś sprawdzic czy tuleje belki są już wyrobione...?? Niedawno byłem na geometrii, zbieznosci i trzepakach to tylne tuleje były ok.
Jesli chodzi o odchylenie boczne to może wybierz się na regulacje katów pochylenia kół?? Może dadzą radę wyregulować to na sworzniach. Sprawdź tuleje na wahaczach, kołysce...luki26 pisze:powiedzcie co robic kiedy ten problem wystepuje z przodu?
Jeśli chodzi o prześwit to sprawdź czy masz całe sprężyny, i czy jeden z amorów nie jest dużo bardziej zużyty (od strony pasażera najczęściej). Czy nie masz rozwalonej gumy tej przy łożysku amortyzatora...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 04 kwie 2008, 19:01
- Lokalizacja: KęTRZYN
Witam,
U mnie też jest taki obiaw z tyłu różnica ok. 1 cm. Autko też jest obniżone - 40 mm, dzisiaj będe wymieniał amory i zobaczę czy to jest ich wina czy wina sprężyn.
Koledzy a co może być przyczyną przeskakiwania przednich kół przy skręcie oraz piszczenie na łukach podczas jazdy, zaznaczę że geometria była juz robiona i wszystko pokazało ok.
Pozdrawiam
U mnie też jest taki obiaw z tyłu różnica ok. 1 cm. Autko też jest obniżone - 40 mm, dzisiaj będe wymieniał amory i zobaczę czy to jest ich wina czy wina sprężyn.
Koledzy a co może być przyczyną przeskakiwania przednich kół przy skręcie oraz piszczenie na łukach podczas jazdy, zaznaczę że geometria była juz robiona i wszystko pokazało ok.
Pozdrawiam