Witam.
Posiadam auto z klimatyzacją,gdzie szczególnie ważna jest właściwa praca wentylatorów.Jaka może być przyczyna nie załączania się drugiego biegu?
Na opornicy wentylatorów przewody są podłączone w ten sposób:
E1 nie podłączony,
E2 podłączony przewód biało-czerwony,
E3+A podłączone trzy przewody czarno-czerwone,w tym jeden grubszy,
Czy to właściwe podłaczenie?
Jak zewre razem E2 z E3+A to wentylatory chodzą bardzo szybko nie wiem czy w moim przypadku tak powinien wyglądać drugi bieg ,ale nigdy go jeszcze nie widziałem ,żeby się sam załączył.
Czy można to zewrzeć na krótko?
[1.9TDI 1z] Drugi bieg wentylatora chłodnicy
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Czyli brak drugiego biegu nie będzie przyczyną słabej wydajności klimatyzacji?WOJTEK26 pisze:czasami w upalne dni w korkach lub po uruchomieniu klimy załacza sie wentylatro na chwile na 2 biegu.
A wiesz może ile biorą za wymiane zaworu rozprężnego?Myśle ,że to on może być przyczyną jednego i drugiego ,bo czynnik nie osiąga odpowiedniego ciśnienia w układzie.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
To już się dowiedziałem,przekopałem forum w tej sprawie.Tylko ile kosztuje wymiana tego zaworu ,bo dostać się do niego raczej ciężko i bez wyjmowania deski się chyba nie obejdzie?WOJTEK26 pisze:Słabsza wydajnosc moze sie pojawic w upalne dni w staniu w korku. Zawór rozprężny odpowiada za cisnienie w układzie miedzy strona wys. cisnienia a niskiego. Jest od przy parowniku dzieki róznicy cisnien nastepuje rozprężenie gazu i schłodzenie parownika.