Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 03 maja 2007, 21:38

makaon pisze:
Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice
ABSOLUTNIE tak nie jest!!! Płyn CAŁY czas płynie przez nagrzewnicę, a tylko klapy odpowiednio kierują nawiew powietrza(zimny lub ciepły-wtedy powietrze zanim wyleci np.z podszybia przepływa przez blaszki nagrzewnicy i się ogrzewa).Nie wprowadzaj kolegi w błąd!
makaon a wiesz że masz racje...popierdykaly mi się samochody :oops: Sorry marko :!:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 maja 2007, 21:45

żaden problem , przy jakim jest taki zawór elektryczny , bo chcę coś takiego zamonować u siebie

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 03 maja 2007, 21:45

dobra, panowie... mieszacie...
mi chodzi o zawór odpowietrzający :!: wiem że przy odpowietrzaniu powinno się włączyć max ogrzewanie w aucie i odkręcić korek zbiorniczka... o żadnym zaworku przy nagrzewnicy nie mam zielonego pojęcia :-P

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 03 maja 2007, 22:00

włączenie grzania na maxa ma sens , jeżeli masz zawór sterowany elektrycznie lub cięgnem . u mnie w B3 czgoś takiego nie ma chociaż w Faworitce miałem :shock: dawne czasy ( wot technilogia ) , tak samo jak przełczanie świateł bazpośrednio pająkiem , a nie przekaźnikami

Grzesiek 21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 08 sty 2007, 20:44

Post autor: Grzesiek 21 » 03 maja 2007, 23:12

Czesc słuchaj kolegów co piszą bo piszą dobrze tez tak tak robiem zeby odpowietrzyc nagrzewnice . Masz zaworek na weżu który musisz odkrecic przy włączonym nagrzewaniu na max . Zaworek ten znajduje sie na weżu który jest połonczony do nagrzewincy.

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

[80 B4 1,9TDI 1Z] temperatura silnika - pytanie

Post autor: Filodendron » 15 lip 2007, 19:33

Witam, dzisiaj podjechałem autem pod blok i temperatura wynosiła ponad 90 stopni (nie wiem dokładnie ile, ale koło 100, może mniej, tak mniej więcej jak na zdjęciu, może ciut więcej?) i teraz moje pytanie czy powinien się załączyć wentylator czy nie? Czy po wyłączeniu zapłonu wentylator powinien pracować dalej czy nie? I jeszcze jedno jeżeli by się nie załączały wentylatory to powinna odpalić się kontrola temp przy zbyt wysokiej temperaturze? Czy jeżeli ta kontrolka sie nie odpaliła to wszystko jest w porządku ewentualnie czy nie grozi to niczym strasznym? Sprawdziłem bezpieczniki i brakowało bezpiecznika nr 5 (wentylator chłodnicy pełne obciążenie) - czy to mogło spowodować że sie żaden wentylator nie włączył? Obrazek wyżej
Ostatnio zmieniony 15 lip 2007, 19:37 przez Filodendron, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 lip 2007, 19:58

Pierwszy bieg wentylatora w 1z odpala się w temperaturze ok 93-95stC i po wyłączeniu zapłonu wiatrak się zatrzymuje. Z tego co mi wiadomo, to żadna ikonka się nie zaświeci, od zbyt wysokiej temperatury masz wiatraki (EDIT: poczytałem jednak w książce i wychodzi na to że przy zbyt wysokiej temp, powinna mrugać kontrolka - przynajmniej w silnikach benzynowych B3)

Za wiatraki chłodnicy odpowiada 5 i 20 bezpiecznik. Z tym, że bez 5 na 1 biegu powinien się odpalić. Poszukaj na forum, był sposób na sprawdzenie wiatraków. Aczkolwiek ja bym szukał winy w czujniku temperatury (albo tym co załącza wiatraki, albo od wskaznika - być może wskazywał za dużo i temp nie była odpowiednia do odpalenia wiatraków).

zajrzyj na fotkę:
Obrazek

P.S. jeśli temp była taka, jak wskazuje wskaźnik to nie masz się czym przejmować :mrgreen: to jeszcze nie odpowiednia temp do włączenia się wiatraków

Filodendron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45

Post autor: Filodendron » 15 lip 2007, 20:12

hehe jak zwykle nieodzowny cobra, zawsze pomoże, temperatura była mniej więcej taka jak na zdjęciu, no może ciut więcej, ja po prostu chciałem wiedzieć czy przy tej temperaturze nie powinien się załączyć wentylator i czy jak się nie załączy to jakaś kontrolka da mi znać, że jest za wysoka temperatura, tak żeby nic się silnikowi nie stało. dzięki za info.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 15 lip 2007, 20:21

Dla bezpieczeństwa i lepszego samopoczucia polecałbym zewrzeć te styki we wtyczce od czujnika temperatury (wyeliminujesz ewentualne uszkodzenie silnika wentylatora). Możesz też pobawić się czujnikiem w gorącej wodzie, zmierzyć rezystencję itp

I koniecznie dorzuć ten brakujący 5 bezpiecznik (15A)

marekacura
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 05 sty 2008, 13:23
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: marekacura » 06 sty 2008, 17:48

Witam
Ja tez mam teraz problem z nagrzewnicą i nie moge sobie z nim poradzić. Przyznam na starcie ze mechanik ze mnie średniej klasy. Jakiś miesiąc temu wymieniłem płyn w chłodnicy(wymienial mi go mechanik) i od tego czasu słabo grzeje w kabinie. Chciałem odpowietrzyć układ, ale nie wiem jak to zrobić. Do nagrzewnicy wchodza dwa węże, na żadnym z nich nie ma zadnego zaworu odpowietrzającego. Doradźcie jak sie za to zabrać, który wąż zluzować wchodzący czy wychodzący??
Pomocy :-|

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 06 sty 2008, 18:13

Powiem krótko ..układ sam sie odpowietrzy...upuszczałem płyn kilka razy przy okazji róznych prac przy aucie i za kazdym razem sam sie odpowietrzał ,oczywiscie trzeba dolewać płynu w miare nagrzewania sie silnika bo od razu cały upuszczony nie wejdzie...co do nagrzewnicy to zdaje się że wiekszość jak nie wszystkie modele starszych audi nie miały zaworu do otwierania przepływu płynu przez nagrzewnicę a tylko sterowanie zamykaną i otwieraną klapką więc czy ogrzewanie włączone czy wyłączone to płyn i tak płynie przez nagrzewnicę cały czas i wszystko odpowietrzy sie samo po niedługim czasie ...co prawda na przewodzie do nagrzewnicy jest plastikowa srubka domyslam sie że do odpowietrzenia ale przynajmniej u mnie niebyło potrzeby jej odkrecać ...co do ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym to w zamknietych układach zawsze jest lekkie psssyt po odkręceniu korka zbiorniczka i o niczym złym to nieswiadczy po prostu tak ma byc ...u mnie po odkręceniu korka nawet przy 90 stopniach nie wyrzca płynu ...gdyby wyrzucało zacząłbym się martwić o uszczelkę pod głowicą

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 08 sty 2008, 20:53

Przy krążącym płynie w dużym obiegu ( obydwa grube przewody gorące ) poluzuj delikatnie opaske zaciskową na krućcu nagrzewnicy od strony akumulatora . Gdy zacznie wypływać płyn zakręć . Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są gorące i czy masz ogrzewanie w kabinie . Kilka takich zabiegów i będzie odpowietrzone .

Awatar użytkownika
dejf
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 12 sty 2007, 18:22
Lokalizacja: Płock

Post autor: dejf » 11 maja 2008, 19:32

Rozumiem ze ta druga kreska po 90st. to 95?? Logicznie patrzac to bylaby 100..

maryjann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 236
Rejestracja: 12 kwie 2007, 13:22
Lokalizacja: Katowice

Post autor: maryjann » 25 cze 2008, 11:30

Ja mam ten sam problem i tak samo mi pokazujejak na zdjeciach. prosze jaki to czujnik od temperatury zeby zewrzec styki gdzie sie znajduje ? zeby sprawdzic czy mi wentylatory wogole dzialaja i sie kreca

Awatar użytkownika
titto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 17 mar 2008, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Żyrardów

Post autor: titto » 02 lip 2008, 19:43

Ostatnio jadąc do Poznania zauważyłem że przy długotrwałym deptaniu w podłogę podnosi się temperatura :evil:
Przekroczyła tą kreskę która oznacza niby 100 stopni, i zwoliłem aby nie przegrzać maszyny.
Czy ktoś się spotkał z czymś podobnym?

Pozdrawiam,
titto

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl