makaon a wiesz że masz racje...popierdykaly mi się samochody :oops: Sorry marko :!:makaon pisze:ABSOLUTNIE tak nie jest!!! Płyn CAŁY czas płynie przez nagrzewnicę, a tylko klapy odpowiednio kierują nawiew powietrza(zimny lub ciepły-wtedy powietrze zanim wyleci np.z podszybia przepływa przez blaszki nagrzewnicy i się ogrzewa).Nie wprowadzaj kolegi w błąd!Przy nagrzewnicy jest zawór, którym regulujesz moc ogrzewania wnętrza samochodu. Jak przełączysz na zimne to wtedy płyn chłodzący nie przepływa przez nagrzewnice
[B4 1.9TDI 1Z] Czemu TDI grzeje sie do 95-97 stopni???
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 08 sty 2007, 20:44
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
[80 B4 1,9TDI 1Z] temperatura silnika - pytanie
Witam, dzisiaj podjechałem autem pod blok i temperatura wynosiła ponad 90 stopni (nie wiem dokładnie ile, ale koło 100, może mniej, tak mniej więcej jak na zdjęciu, może ciut więcej?) i teraz moje pytanie czy powinien się załączyć wentylator czy nie? Czy po wyłączeniu zapłonu wentylator powinien pracować dalej czy nie? I jeszcze jedno jeżeli by się nie załączały wentylatory to powinna odpalić się kontrola temp przy zbyt wysokiej temperaturze? Czy jeżeli ta kontrolka sie nie odpaliła to wszystko jest w porządku ewentualnie czy nie grozi to niczym strasznym? Sprawdziłem bezpieczniki i brakowało bezpiecznika nr 5 (wentylator chłodnicy pełne obciążenie) - czy to mogło spowodować że sie żaden wentylator nie włączył? wyżej
Ostatnio zmieniony 15 lip 2007, 19:37 przez Filodendron, łącznie zmieniany 1 raz.
Pierwszy bieg wentylatora w 1z odpala się w temperaturze ok 93-95stC i po wyłączeniu zapłonu wiatrak się zatrzymuje. Z tego co mi wiadomo, to żadna ikonka się nie zaświeci, od zbyt wysokiej temperatury masz wiatraki (EDIT: poczytałem jednak w książce i wychodzi na to że przy zbyt wysokiej temp, powinna mrugać kontrolka - przynajmniej w silnikach benzynowych B3)
Za wiatraki chłodnicy odpowiada 5 i 20 bezpiecznik. Z tym, że bez 5 na 1 biegu powinien się odpalić. Poszukaj na forum, był sposób na sprawdzenie wiatraków. Aczkolwiek ja bym szukał winy w czujniku temperatury (albo tym co załącza wiatraki, albo od wskaznika - być może wskazywał za dużo i temp nie była odpowiednia do odpalenia wiatraków).
zajrzyj na fotkę:
P.S. jeśli temp była taka, jak wskazuje wskaźnik to nie masz się czym przejmować :mrgreen: to jeszcze nie odpowiednia temp do włączenia się wiatraków
Za wiatraki chłodnicy odpowiada 5 i 20 bezpiecznik. Z tym, że bez 5 na 1 biegu powinien się odpalić. Poszukaj na forum, był sposób na sprawdzenie wiatraków. Aczkolwiek ja bym szukał winy w czujniku temperatury (albo tym co załącza wiatraki, albo od wskaznika - być może wskazywał za dużo i temp nie była odpowiednia do odpalenia wiatraków).
zajrzyj na fotkę:
P.S. jeśli temp była taka, jak wskazuje wskaźnik to nie masz się czym przejmować :mrgreen: to jeszcze nie odpowiednia temp do włączenia się wiatraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 56
- Rejestracja: 08 cze 2007, 21:45
hehe jak zwykle nieodzowny cobra, zawsze pomoże, temperatura była mniej więcej taka jak na zdjęciu, no może ciut więcej, ja po prostu chciałem wiedzieć czy przy tej temperaturze nie powinien się załączyć wentylator i czy jak się nie załączy to jakaś kontrolka da mi znać, że jest za wysoka temperatura, tak żeby nic się silnikowi nie stało. dzięki za info.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2008, 13:23
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam
Ja tez mam teraz problem z nagrzewnicą i nie moge sobie z nim poradzić. Przyznam na starcie ze mechanik ze mnie średniej klasy. Jakiś miesiąc temu wymieniłem płyn w chłodnicy(wymienial mi go mechanik) i od tego czasu słabo grzeje w kabinie. Chciałem odpowietrzyć układ, ale nie wiem jak to zrobić. Do nagrzewnicy wchodza dwa węże, na żadnym z nich nie ma zadnego zaworu odpowietrzającego. Doradźcie jak sie za to zabrać, który wąż zluzować wchodzący czy wychodzący??
Pomocy :-|
Ja tez mam teraz problem z nagrzewnicą i nie moge sobie z nim poradzić. Przyznam na starcie ze mechanik ze mnie średniej klasy. Jakiś miesiąc temu wymieniłem płyn w chłodnicy(wymienial mi go mechanik) i od tego czasu słabo grzeje w kabinie. Chciałem odpowietrzyć układ, ale nie wiem jak to zrobić. Do nagrzewnicy wchodza dwa węże, na żadnym z nich nie ma zadnego zaworu odpowietrzającego. Doradźcie jak sie za to zabrać, który wąż zluzować wchodzący czy wychodzący??
Pomocy :-|
Powiem krótko ..układ sam sie odpowietrzy...upuszczałem płyn kilka razy przy okazji róznych prac przy aucie i za kazdym razem sam sie odpowietrzał ,oczywiscie trzeba dolewać płynu w miare nagrzewania sie silnika bo od razu cały upuszczony nie wejdzie...co do nagrzewnicy to zdaje się że wiekszość jak nie wszystkie modele starszych audi nie miały zaworu do otwierania przepływu płynu przez nagrzewnicę a tylko sterowanie zamykaną i otwieraną klapką więc czy ogrzewanie włączone czy wyłączone to płyn i tak płynie przez nagrzewnicę cały czas i wszystko odpowietrzy sie samo po niedługim czasie ...co prawda na przewodzie do nagrzewnicy jest plastikowa srubka domyslam sie że do odpowietrzenia ale przynajmniej u mnie niebyło potrzeby jej odkrecać ...co do ciśnienia w zbiorniczku wyrównawczym to w zamknietych układach zawsze jest lekkie psssyt po odkręceniu korka zbiorniczka i o niczym złym to nieswiadczy po prostu tak ma byc ...u mnie po odkręceniu korka nawet przy 90 stopniach nie wyrzca płynu ...gdyby wyrzucało zacząłbym się martwić o uszczelkę pod głowicą
Przy krążącym płynie w dużym obiegu ( obydwa grube przewody gorące ) poluzuj delikatnie opaske zaciskową na krućcu nagrzewnicy od strony akumulatora . Gdy zacznie wypływać płyn zakręć . Sprawdź czy obydwa węże od nagrzewnicy są gorące i czy masz ogrzewanie w kabinie . Kilka takich zabiegów i będzie odpowietrzone .