[80B4 2.0 ABT]Ogromne spalanie.
No zobaczymy jak bedzie po wizycie u gazownika.Niestety w baku mam troche syfu i nie bardzo wiem od czego on jest .Jesli okaze sie ze pompa to zakupie nowa bosha i chyba bede musial pomyslec nad jakims dodatkowym sitkiem na do pompy .
Natomiast jesli chodzi o ta emulacje bo tu mnie troszke martwi twoja wypowiedz .Jak dobrze rozumiem bedzie ok dopoki bede jechal na PB ? a gdy znowu przelacze na gaz bede mial znowu to samo ?I znowu bede musial resetowac ECU ? Jak dla mnie to troche bez sensu
Natomiast jesli chodzi o ta emulacje bo tu mnie troszke martwi twoja wypowiedz .Jak dobrze rozumiem bedzie ok dopoki bede jechal na PB ? a gdy znowu przelacze na gaz bede mial znowu to samo ?I znowu bede musial resetowac ECU ? Jak dla mnie to troche bez sensu
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niestety nie pamiętam na 100% ale chyba w Stag-u 2L nie ma takiej możliwości, jest tylko fala albo masa o ile się nie mylę. A instrukcji do 2l na stronie AC już nie ma.
[ Dodano: 2009-07-10, 10:30 ]
[ Dodano: 2009-07-10, 10:30 ]
Tak, dopóki emulacja nie zostanie ustawiona na "odłączona" albo przynajmniej założony przekaźnik odcinający sondę od ECU w czasie pracy na LPG.Canibal pisze:ok dopoki bede jechal na PB ? a gdy znowu przelacze na gaz bede mial znowu to samo ?
Ok a powiedz mi Danek jeszcze taka sprawe BO dopiero teraz zjarzylem fakt moja pompa zaciagnela troche moich wlosow gdy poprzednio przy niej grzebalem ale nie mam fabrycznej pompy tylko jakas inna i ona lezy w pionie na dnie zbiornika i jaka musi przerwa miedzy pompa paliwa a dnem zbiornika ? bo moze zle zaciagac mi pompa gdy lezy tak na samym dnie ?
Czyli jesli u mnie tego nie ma to trzeba by to zalozyc i powinno byc wtedy wszystko ok ?Danek pisze:Tak, dopóki emulacja nie zostanie ustawiona na "odłączona" albo przynajmniej założony przekaźnik odcinający sondę od ECU w czasie pracy na LPG.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jakikolwiek zwykły przekaźnik ze stykami rozwiernymi. Jeden koniec cewki podpinasz pod plus elektrozaworu przy filtrze gazu, a drugi do masy. Przewód sondy w miejscu rozcięcia odłączasz od sterownika Stag 2L i wpinasz pod styki przekaźnika.misio482 pisze:A jaki to musi byc przekaznik odcinający sąde od ECU. Jak to zrobic zeby było dobrze?
Efekt; w chwili przełączenia na LPG przekaźnik odcina sondę od ECU i po ptakach. Jak silnik pracuje na benzynie przekaźnik pozostaje nie załączony (zwarte styki) i sygnał sondy normalnie jest podawany do ECU. Przekaźnik nie musi być jakiś o dużej obciążalności bo sonda nie generuje dużych prądów, a wręcz znikome. Cewka przekaźnika na 12V. Kupisz w każdym sklepie elektronicznym za grosze. Tylko nie wiem po co chcesz pchać przekaźnik jak będziesz zmieniał elektronikę. Stag100 ma opcję ustawienia emulacji na "odłączona" więc przekaźnik nie jest do niczego potrzebny.
Danek,
Instalacje będę zmieniał ale dla własnej satysfakcji chciałby spróbować tego myku tylko nie bardzo wiem gdzie to podłączyć. Nie masz jakichś fotek gdzie i jak to podłączyć pod jaki kabel tak bardzie szczegółowo bo narazi jestem zielony a bardzo chciałby się nauczyć.
""Jeden koniec cewki podpinasz pod plus elektrozaworu przy filtrze gazu, a drugi do masy. Przewód sondy w miejscu rozcięcia odłączasz od sterownika Stag 2L i wpinasz pod styki przekaźnika"" można do tego jakiś jaśniejszy opis.
z Góry dziękuje.
Na razie bardzo Ci dziękuje za bezcenne informacje.
[ Dodano: 2009-07-10, 17:09 ]
misio482, i jeszcze kilka zdjec
Instalacje będę zmieniał ale dla własnej satysfakcji chciałby spróbować tego myku tylko nie bardzo wiem gdzie to podłączyć. Nie masz jakichś fotek gdzie i jak to podłączyć pod jaki kabel tak bardzie szczegółowo bo narazi jestem zielony a bardzo chciałby się nauczyć.
""Jeden koniec cewki podpinasz pod plus elektrozaworu przy filtrze gazu, a drugi do masy. Przewód sondy w miejscu rozcięcia odłączasz od sterownika Stag 2L i wpinasz pod styki przekaźnika"" można do tego jakiś jaśniejszy opis.
z Góry dziękuje.
Na razie bardzo Ci dziękuje za bezcenne informacje.
[ Dodano: 2009-07-10, 17:09 ]
misio482, i jeszcze kilka zdjec
Ostatnio zmieniony 13 lip 2009, 00:51 przez misio482, łącznie zmieniany 1 raz.
Danek
Napisałeś wcześniej, że lewe powietrze silnik może zasysać z gumowej podstawy wtrysku i trójnika odmy. Co do pierwszego się zgodzę lecz trójnik jest przeważnie w nadciśnieniu ze skrzyni korbowej i jest daleko przed przepustnicą. Gdyby stanowił część dolotu po przepustnicy to co innego. U mnie nie ma różnicy w pracy silnika gdy trójnik jest na miejscu i gdy jest zdjęty. Teoretycznie gdyby silnik pracował tylko na świeżym powietrzu a nie spalinach zasysanych ze skrzyni korbowej jego ekologia była by zerowa ale osiągi lepsze. W sportowych furkach odpowietrzenie idzie przez filterek w powietrze. Gdyby nie przypadek to bym nie wiedział że mam dziurę w trójniku odmy. Pytanie - czy przy lpg jest z tym inaczej?
Napisałeś wcześniej, że lewe powietrze silnik może zasysać z gumowej podstawy wtrysku i trójnika odmy. Co do pierwszego się zgodzę lecz trójnik jest przeważnie w nadciśnieniu ze skrzyni korbowej i jest daleko przed przepustnicą. Gdyby stanowił część dolotu po przepustnicy to co innego. U mnie nie ma różnicy w pracy silnika gdy trójnik jest na miejscu i gdy jest zdjęty. Teoretycznie gdyby silnik pracował tylko na świeżym powietrzu a nie spalinach zasysanych ze skrzyni korbowej jego ekologia była by zerowa ale osiągi lepsze. W sportowych furkach odpowietrzenie idzie przez filterek w powietrze. Gdyby nie przypadek to bym nie wiedział że mam dziurę w trójniku odmy. Pytanie - czy przy lpg jest z tym inaczej?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Sory, że dopiero teraz ale mam trochę problemów na głowie.
1. zdjęcie - nie nie tu
2. zdjęcie - po odizolowaniu musisz znaleźć ten przewód, który odsyła sygnał do ECU. Chodzi o to, że sygnał z sondy musi dochodzić do sterownika Stag2l, natomiast ze sterownika już nie może iść do ECU. Tak więc odpinasz przewód, który idzie od sterownika do ECU i między te dwa końce przewodów wpinasz styki przekaźnika.
3. zdjęcie - tak i jak dobrze widzę to na cewce tego elektrozaworu masz nawet opisane + i - więc cewkę przekaźnika podpinasz pod te dwa zaciski zgodnie z polaryzacją plus z plusem, a minus z minusem.
3. zdjęcie - tak to jest kontroler, a to obok to przekaźnik odcinający zasilanie wtryskiwacza benzyny jak silnik pracuje na LPG.
1. zdjęcie - nie nie tu
2. zdjęcie - po odizolowaniu musisz znaleźć ten przewód, który odsyła sygnał do ECU. Chodzi o to, że sygnał z sondy musi dochodzić do sterownika Stag2l, natomiast ze sterownika już nie może iść do ECU. Tak więc odpinasz przewód, który idzie od sterownika do ECU i między te dwa końce przewodów wpinasz styki przekaźnika.
3. zdjęcie - tak i jak dobrze widzę to na cewce tego elektrozaworu masz nawet opisane + i - więc cewkę przekaźnika podpinasz pod te dwa zaciski zgodnie z polaryzacją plus z plusem, a minus z minusem.
3. zdjęcie - tak to jest kontroler, a to obok to przekaźnik odcinający zasilanie wtryskiwacza benzyny jak silnik pracuje na LPG.
Danek,
Ten przekaźnik ma jakieś literki przy stykach a ja nie wiem który to plus a który minus na przekaźniku.
Czyli jak mam to rozcięcie na tym przewodzie od sondy do sterownika stag2-l to mogę kawałek za tym rozcięciem rozciąć jeszcze raz i zamontować ten przekaźnik wtedy sygnał będzie szedł tylko na sterownik stag a na ECU już nie bo przekaźnik po przełączeniu na gaz rozłączy sygnał tak - dobrze myślę?
Ten przekaźnik ma jakieś literki przy stykach a ja nie wiem który to plus a który minus na przekaźniku.
Czyli jak mam to rozcięcie na tym przewodzie od sondy do sterownika stag2-l to mogę kawałek za tym rozcięciem rozciąć jeszcze raz i zamontować ten przekaźnik wtedy sygnał będzie szedł tylko na sterownik stag a na ECU już nie bo przekaźnik po przełączeniu na gaz rozłączy sygnał tak - dobrze myślę?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
misio482, No widzisz nie zbyt dobrze zrozumiałeś albo ja nie rozumiem o co Ci chodzi. Przewód sondy jest rozcięty w jednym miejscu. I teraz to połączenie, którym jest podpięta sonda do sterownika nie trzeba ruszać natomiast drugi koniec tego rozciętego przewodu jest podpięty do sterownika LPG ale już od strony ECU i w tym miejscu należy rozłączyć połączenie i wpiąć styki przekaźnika.
Na 3 zdjęciu jest pokazana cewka elektrozaworu, na plastyku obok styków widzę narysowany symbol "-" (przy górnym pinie, na dole prawdopodobnie jest "+"), chyba, że się mylę. W takim razie musisz wziąć woltomierz i sprawdzić polaryzację tych styków. Możesz też sprawdzić to żarówką 12V jeden koniec do masy, a drugi do jednego ze styków elektrozaworu, jak zaświeci to dotknąłeś plusa, a drugi pin to minus.
W dokładanym przekaźniku powinny być oznaczone piny. Pamiętaj, żeby to był przekaźnik na 12V prądu stałego.
Na 3 zdjęciu jest pokazana cewka elektrozaworu, na plastyku obok styków widzę narysowany symbol "-" (przy górnym pinie, na dole prawdopodobnie jest "+"), chyba, że się mylę. W takim razie musisz wziąć woltomierz i sprawdzić polaryzację tych styków. Możesz też sprawdzić to żarówką 12V jeden koniec do masy, a drugi do jednego ze styków elektrozaworu, jak zaświeci to dotknąłeś plusa, a drugi pin to minus.
W dokładanym przekaźniku powinny być oznaczone piny. Pamiętaj, żeby to był przekaźnik na 12V prądu stałego.