Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA] sam nie wiem z czym to problem...

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

[B3 1.6TD RA] sam nie wiem z czym to problem...

Post autor: shooterek » 10 lip 2009, 23:09

Witam! zacznę od tego ,że jakieś dwa tygodnie temu kupiłem audi 80 B3 1.6 TD. już w ogłoszeniu wiedziałem że kupuje z uszkodzoną turbiną..ale mimo to postanowiłem to wziąć...Ale kwestia jest tego rodzaju że mam wątpliwości..bo po pierwsze..turbina jest sucha a co najważniejsze to słychać ze gwizda i ma nieziemskie odejście ale niestety spala ogromne ilośći oleju z tym że rura nie jest brudna..aczkolwiek przy większej dawce gazu zostawiam za sobą smuge dymu..pomyślałem że mogą to być pierścienie ale..pali na dotyk no i ma sprężanie bo ma przyspieszenie i naprawde dobrze jeździ..co to może być? może uszczelniaczE? a może zawory?głowica?co z tym robić?
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 23:45 przez shooterek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 10 lip 2009, 23:29

1. podjedz do jakiegos warsztatu i sprawdz kompresje - dowiesz sie czy pierscienie, zawory sa szczelne - wyjmij bagnet i przyluz palec w otwor - zobaczysz czy dmucha (nie powinno bo to by oznaczalo przedmuchy do skrzyni korbowej)
2. jezeli po stronie zimnej turbo nie ma oleju i jezeli cisnienie doladowania jest ok to mozna przypuszczac ze turbo jest ok.
3. wymiana uszczelniaczy zaworowych nie jest droga cociaz przy nieszczelnych uszczelniaczach mialbys bialy dym caly czas.

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 10 lip 2009, 23:37

w zasadzie to jak bede badał kompresje to i moge zrobić uszczelniacze bo to i tak jednego robota...bagnet wyjmowałem i nie dmucha..troche dmucha jak sie korek odkręci...ale to chyba normalne?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2009, 00:24

Turbinka w SB czy RA nie powinna gwizdać, chyba że na zimnym silniku. Ja miałem SB, wujaszek miał SB potem SB z golfa i w żadnym z tych silników turbina nie gwizdała.

Po za tym turbina może już puszczać olej ale ciągle dawać dobre ciśnienie. Dodatkowo olej może nie lecieć po stronie "zimnej" tylko po stronie "gorącej", czyli tam gdzie masz spaliny.

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 11 lip 2009, 00:30

rozumiem czyli to może być własnie turbina? i czy można wyeliminowac pierścienie? i jeszcze istitna rzecz czy nawet jeśli jest to turbina to robota usczelniaczy pomoże?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lip 2009, 00:37

Po pierwsze to ile tego oleju ci bierze? Jakiego koloru jest ten dym. No i czy nie masz nigdzie wycieków.
shooterek pisze:i jeszcze istitna rzecz czy nawet jeśli jest to turbina to robota usczelniaczy pomoże?
Przy tych przebiegach jakie mają nasze auta to na pewno nie zaszkodzi. Jeśli nikt wcześniej tego nie robił to "gumki" na pewno nadają się do wymiany.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 lip 2009, 09:51

Ja bym najpierw radził wymienić uszczelniacze tak jak Labiel, pisze. Koszt jest nie duży a będziesz pewien że już jedną przyczynę kopcenia wyeliminowałeś...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 lip 2009, 10:19

rozepnij od turbiny: downpipe, weze na dolocie i wylocie, tylko tak zeby tam nic nie wpadlo. odpal maszyne pogazuj[solidnie zeby dmuchawa troche wstawala], popatrz czy nie rzuca oliwa. Jak mialem K14 to mi brala oliwy 1.5L na 10 000, luz taki sobie i w obrotach nie gwizdala a raczej buczala...
w zasadzie to jak bede badał kompresje to i moge zrobić uszczelniacze bo to i tak jednego robota...bagnet wyjmowałem i nie dmucha..troche dmucha jak sie korek odkręci...ale to chyba normalne?
w kazdym dmucha to norma. A uszczelniacze to nie takie hop siup. Kompresje mierzysz w 10minut i zwalasz tylko wtryski. A do uszczelniaczy zwalasz walek rozrzadu,kolo, pasek, sprezyny zaworowe, troche roboty jest ;-) Jak odpalasz z ranca nie daje chmury niebieskiej?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:26 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 11 lip 2009, 10:25

Panowie jak zrobiłem dotychczas 1000km to musiałem wlać 5litrów więc to jest porażka..wycieków nigdzie nie ma,a dym jest koloru niebieskiego..kwestia tego rodzaju,że najbardziej dymi na zimnym silniku a na ciepłym nie aż tak bardzo chyba że mu naprawdę dobrze wstawie:) no i co istotne on naprawde ma niesamowitą moc:) no on tylko na niebiesko dymi:)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:28 przez shooterek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 11 lip 2009, 10:28

5l/1000km?? :shock: Loll. To naprawdę bierze ogromne ilości i nie wierzę żeby turbawa choć części z tego nie pociągała... :-/ Wymieniaj te uszczelniacze czym prędzej bo po nich pewnie już śladu nie ma ;-)

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 lip 2009, 10:28

o kuzwa to masakrycznie duzo. Zrob kompresje + proba olejowa. Oby to nie byly pierscionki wyjezdzone...

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 11 lip 2009, 10:30

no i chyba tak zrobię...to na pewno pomoże w jakiś tam sposób...to jest koszt rzędu 150złotych więc cyba warto spróbować...

[ Dodano: 2009-07-11, 10:31 ]
to też zrobię...ale..gdyby to były pierścienie to miałbym problem z odpalaniem? i nie byłoby takiej mocy?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 lip 2009, 10:43

przy tej temp. to musi palic nawet bez pierscieni;] Moc mozliwe ze jest ze spalania oleju, musisz pokolei wykluczac co ci wciaga olej, zacznij od dmuchawy...

shooterek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 lip 2009, 23:35

Post autor: shooterek » 11 lip 2009, 10:49

tylko czy jeśli sie okaże ze to pierścienie to czy jest sens w ogóle to robić?:) :-|

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 11 lip 2009, 10:53

wszystko zalezy kto ci i za ile to zrobi, chyba ze samemu. Same czesci to okolo tysiaka... A w tej cenie mozesz juz motor kupic caly jezdzacy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl