[B3 1.6TD RA] sam nie wiem z czym to problem...
[B3 1.6TD RA] sam nie wiem z czym to problem...
Witam! zacznę od tego ,że jakieś dwa tygodnie temu kupiłem audi 80 B3 1.6 TD. już w ogłoszeniu wiedziałem że kupuje z uszkodzoną turbiną..ale mimo to postanowiłem to wziąć...Ale kwestia jest tego rodzaju że mam wątpliwości..bo po pierwsze..turbina jest sucha a co najważniejsze to słychać ze gwizda i ma nieziemskie odejście ale niestety spala ogromne ilośći oleju z tym że rura nie jest brudna..aczkolwiek przy większej dawce gazu zostawiam za sobą smuge dymu..pomyślałem że mogą to być pierścienie ale..pali na dotyk no i ma sprężanie bo ma przyspieszenie i naprawde dobrze jeździ..co to może być? może uszczelniaczE? a może zawory?głowica?co z tym robić?
Ostatnio zmieniony 10 lip 2009, 23:45 przez shooterek, łącznie zmieniany 1 raz.
1. podjedz do jakiegos warsztatu i sprawdz kompresje - dowiesz sie czy pierscienie, zawory sa szczelne - wyjmij bagnet i przyluz palec w otwor - zobaczysz czy dmucha (nie powinno bo to by oznaczalo przedmuchy do skrzyni korbowej)
2. jezeli po stronie zimnej turbo nie ma oleju i jezeli cisnienie doladowania jest ok to mozna przypuszczac ze turbo jest ok.
3. wymiana uszczelniaczy zaworowych nie jest droga cociaz przy nieszczelnych uszczelniaczach mialbys bialy dym caly czas.
2. jezeli po stronie zimnej turbo nie ma oleju i jezeli cisnienie doladowania jest ok to mozna przypuszczac ze turbo jest ok.
3. wymiana uszczelniaczy zaworowych nie jest droga cociaz przy nieszczelnych uszczelniaczach mialbys bialy dym caly czas.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Turbinka w SB czy RA nie powinna gwizdać, chyba że na zimnym silniku. Ja miałem SB, wujaszek miał SB potem SB z golfa i w żadnym z tych silników turbina nie gwizdała.
Po za tym turbina może już puszczać olej ale ciągle dawać dobre ciśnienie. Dodatkowo olej może nie lecieć po stronie "zimnej" tylko po stronie "gorącej", czyli tam gdzie masz spaliny.
Po za tym turbina może już puszczać olej ale ciągle dawać dobre ciśnienie. Dodatkowo olej może nie lecieć po stronie "zimnej" tylko po stronie "gorącej", czyli tam gdzie masz spaliny.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Po pierwsze to ile tego oleju ci bierze? Jakiego koloru jest ten dym. No i czy nie masz nigdzie wycieków.
Przy tych przebiegach jakie mają nasze auta to na pewno nie zaszkodzi. Jeśli nikt wcześniej tego nie robił to "gumki" na pewno nadają się do wymiany.shooterek pisze:i jeszcze istitna rzecz czy nawet jeśli jest to turbina to robota usczelniaczy pomoże?
rozepnij od turbiny: downpipe, weze na dolocie i wylocie, tylko tak zeby tam nic nie wpadlo. odpal maszyne pogazuj[solidnie zeby dmuchawa troche wstawala], popatrz czy nie rzuca oliwa. Jak mialem K14 to mi brala oliwy 1.5L na 10 000, luz taki sobie i w obrotach nie gwizdala a raczej buczala...
w kazdym dmucha to norma. A uszczelniacze to nie takie hop siup. Kompresje mierzysz w 10minut i zwalasz tylko wtryski. A do uszczelniaczy zwalasz walek rozrzadu,kolo, pasek, sprezyny zaworowe, troche roboty jest Jak odpalasz z ranca nie daje chmury niebieskiej?w zasadzie to jak bede badał kompresje to i moge zrobić uszczelniacze bo to i tak jednego robota...bagnet wyjmowałem i nie dmucha..troche dmucha jak sie korek odkręci...ale to chyba normalne?
Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:26 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Panowie jak zrobiłem dotychczas 1000km to musiałem wlać 5litrów więc to jest porażka..wycieków nigdzie nie ma,a dym jest koloru niebieskiego..kwestia tego rodzaju,że najbardziej dymi na zimnym silniku a na ciepłym nie aż tak bardzo chyba że mu naprawdę dobrze wstawie:) no i co istotne on naprawde ma niesamowitą moc:) no on tylko na niebiesko dymi:)
Ostatnio zmieniony 11 lip 2009, 10:28 przez shooterek, łącznie zmieniany 1 raz.