Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2,3 NG automat] BLOS, Digifant, gaźnik czy inne cudo?

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
mazilis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 13 lip 2009, 09:37
Lokalizacja: Białystok

[b4 2,3 NG automat] BLOS, Digifant, gaźnik czy inne cudo?

Post autor: mazilis » 13 lip 2009, 10:25

Witam wszystkich obecnych na forum, pokrótce opiszę swoje przemyślenia


Od 5 lat posiadam wymienione w temacie autko, od początku miało zamontowane LPG (I generacji), trochę strzelało, dwa razy pogięta klapka przepływomierza, po wymianie przewodów WN był spokój. Od jakiegoś czasu autem jeździ żona (niezawodność przede wszystkim) a że benzyna była tańsza, była zima, więc zdemontowałem gaz, zostawiłem samą benzynę i żona prawie zadowolona jeździ, prawie bo spalanie jest na poziomie 20l/100km w mieście. Gazu też podobnie ten silnik palił. W międzyczasie kupiłem sobie BLOSa, parownik Lovato, gumę przepływomierza od escorta. W domyśle było, że po ustawieniu benzyny na rozsądne spalanie wstawiam BLOSa i hulaj dusza.

Ostatnio miałem trochę nieszczelności w dolocie, brak wolnych obrotów, poprawiałem po "specu" od wtrysków położenie klapki spiętrzającej i regulację wtrysku. Sytuacja jest opanowana ale coraz mniej mnie bawi kiedy stoję po łokcie upaćkany, po 3-4 godzinach grzebania przy wtrysku a silnik nawet nie myśli odpalić :)


Powoli przychodzą plany na zmiany czyli:
-oddać auto na żyletki by następny własciciel nie musiał przechodzić to co ja :)
(ew sprzedać) ale szkoda, bo buda zdrowa, kompletnie wymienione zawieszenie w listopadzie
-swap, czyli kupić anglika lub jakieś inne cudo, np z silnikiem 2,8 przerzucić to co trzeba a resztę na części/żyletki

lub jeździć z tym silnikiem ale wówczas takie możliwości:
-zagazować tym blosem który posiadam
-dojść do spalania na benzynie to rozsądnych poziomów
-zmienić wtrysk mechaniczny na elektryczny lub gaźnik i wówczas zagazować BLOSem

Najbardziej skłaniałbym się do blosa, zmiany wtrysku lub swapa, na ten cel na starcie około 2 tys mogę wydać, ewentualnie zakup tego anglika to trochę więcej na początku.


Sprawa BLOSa, może mu zrobić osobną drogę powietrzną, przez filtr stożkowy>blos>elektrozawór o dużym przekroju, wchodzącą do dolotu w okolicy przepustnicy? Wystarczy akumulator przemontować i będzie miejsce na te elementy pod maską.

Nie chce mi się już samemu grzebać, więc może ktoś z forumowiczów ma/pracuje w warsztacie, w rozsądnej odległości od Białegostoku (do 300km) i mógłby mi pomóc w którejś z powyższych opcji?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 lip 2009, 08:52 przez mazilis, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 13 lip 2009, 11:17

Zapraszam na gg... jestem z okolic Kętrzyna i mam super magika od Audic. Podstawisz mu auto i odbierzesz sprawne :mrgreen:

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 12 sie 2009, 20:30

kolego najleprze rozwiązanie to montaż blosa i do tego nie trzeba robic nowego dolotu!! ja mam NG z blosem od grudnia, i zero problemów, spalanie w mieście ok 13 do 14l (chociaż nie ukrywam ze da sie 17 ) pozdro i powodzenia

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 12 sie 2009, 20:32

ja planuje do 2.3 ale wlasnie zamalo opini mam na ten temat czy warto

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 12 sie 2009, 20:35

oczywiście ze warto, ja tez mam 2,3 i blos to jedyne rozsadne rozwiazanie jezeli chcesz tym silnikiem jezdzic na LPG

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 12 sie 2009, 20:50

wlasnie chodzi oto ze moj chodzi bardzo dobrze co prawda do 4 tys spadlo troche mocy ale po przekroczeniu jak by turbina sie zalaczala;] mozesz podeslac mi fotki blosa na maila?? sam montowales i regulowales?

Awatar użytkownika
papaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 368
Rejestracja: 31 paź 2008, 19:49
Lokalizacja: Lędziny/Sląsk

Post autor: papaj » 12 sie 2009, 22:56

był zamontowany, a regulowalem sam, banalna sprawa, dwie śruby regulacyjne i tyle, fotek niestety nie podeslę bo nie mam czym zrobić:/

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 13 sie 2009, 11:43

kolego zobacz do mojego tematu o mojej audi tam mam fotki jak mam zalożonego blosa i to poradziłem sobie bez gumy od eskorta,teraz jeźdzę zadowolony bez problemów,ze stabilnymi obrotami,i z pełną mocą na benzynie...aż chce się jechać,słowo mixer to teraz śmiesznie mi brzmi przy tym silniku

Awatar użytkownika
Leszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 471
Rejestracja: 22 sty 2007, 22:13
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Leszek » 13 sie 2009, 17:14

Je również na dniach będę zakładał blosa w mojej 90-tce. Cały czas jednak mam obawy czy warto i czy będzie lepiej śmigać niż teraz. Dodatkowa obawa to brak klapki w przepływomierzu. Mam ją wymontowaną bo była potrzebna do Coupe. Nowa przepływka będzie na pewno ale dopiero na jesień ją dostanę.
Nie powinno być przez to jakiś większych problemów przy blosie?

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 sie 2009, 17:29

mam do kupienia tanio blosa od bmw 318is bodajze czy pasuje do 2.3 o ile wiem sa tam rozne rodzaje czegos xD a mzo ektos ma na seel blosika lu mieszka okolo 100km od działdowa i by mi zalozyl;]

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 13 sie 2009, 17:35

są dwa rodzaje blosów i dwa dało by się upchać w audi,zwykły blos moze się tylko różnic slide czy jak to tam sie nazywa,co do wersji z elektronika to nie wiem bo nie miałem z nią do czynienia,ale jestem na 80% pewny że będzie pasował o ile ten zwykły w tym bmw siedzi

Kolego Leszek zastosuj desperacką wersje,daj odpocząć dla wyslużonego wtrysku i go usuń z auta,daj blos a do niego stożek i moim zdaniem dobrze powinno latać,niech sie wypowiedzą mądrzejsi w tej dziedzinie,bo znając szczęście to ja się myle :-/

Dregan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1628
Rejestracja: 20 maja 2007, 00:48
Imię: Tomasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 JS
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: Dregan » 13 sie 2009, 20:46

a ty ile za blsoa dawales? i skad miales na przeplywkie ta nasadkie?:D

Awatar użytkownika
pandamix
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 782
Rejestracja: 16 kwie 2008, 20:01
Lokalizacja: Parczew/Lubelskie

Post autor: pandamix » 13 sie 2009, 20:49

za blosa dalem 300złotych w tym roku w styczniu,"nasadka" podejrzana przez mojego mechanika w jakims starszym mercedesie i na jej wzór zrobiona,pospawana,poszpachlowana pomalowana została:) jak coś to pisz na PW albo w moim temacie jak bys czegoś jeszcze nie wiedział,tutaj dla kolegi nie będziemy tematu zaśmiecać

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 24 mar 2014, 14:18

Tak wygląda osprzęt do digifanta do ng. Na dniach będę montował go do siebie:
ObrazekObrazekObrazekObrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl