[b4 1z] wybór oleju - 2 opcje
[b4 1z] wybór oleju - 2 opcje
który olej wybrać do silnika 1,9 tdi (1Z) 90KM
- MOTUL 4100 MULTIDIESEL 10W40
- MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
oba spełniają normę VW 505.00 więc sam nie wiem który będzie lepszy ?
- MOTUL 4100 MULTIDIESEL 10W40
- MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
oba spełniają normę VW 505.00 więc sam nie wiem który będzie lepszy ?
Re: [b4 1z] wybór oleju - 2 opcje
tak mi sie gdzies o uszy obilo ze 6100+ jest nastepca 4100. To sa te same oliwy:P Lalem do swojego 6100+ i nic zlego nie moge powiedziec:)MP pisze:który olej wybrać do silnika 1,9 tdi (1Z) 90KM
- MOTUL 4100 MULTIDIESEL 10W40
- MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
oba spełniają normę VW 505.00 więc sam nie wiem który będzie lepszy ?
Sprawdzilem na necie i juz nie produkuja 4100, to co na aukcjach to chyba stare zapasy...
Ja z mineralnego przeszedłem na valvoline maxlife diesel 10W40.Pozytyw jaki zauważyłem to samochód przestał kopcić na czarno .Przed wymianą jak noga szła w podłoge do świata nie było za mną widać,a teraz takiej zadymy jakoś nie widać.Dopiero 2 tydzien na nim latam także zobaczymy co bedzie dalej.Tylko kontrolka zaczeła głupieć bo raz działa a raz nie,ale to na pewno zbieg okoliczności.dardaw2 pisze:Ja wlałem do swojego 1Z Valvoline MaxLife i jego Ci mogę polecić.
w opisie widzę 1Z+ co przy mineralnym mogłoby się skończyć śmiercią turbiny a nawet całego silnika więc zmiana na półsyntetyk to bardzo dobra decyzja i powinna być podjęta już przy pierwszej wymianie oleju <ok>MP pisze: ps. przechodzę jednak z mineralnego mobil 1 na pół syntetyk:D zobaczymy czy się MITY sprawdzą
ja mogę polecić niemiecki Castrol GXL ale jeśli chodzi o Motul to jest jeden z najlepszych olei i jak kupujesz olej to patrz na datę produkcji (nie powinien być starszy jak 12 miesięcy)
ja niedługo (1-2 wymiany) przechodzę na fullsyntetyk (z Castrol GXL na Castrol EDGE lub TXT) chociaż Motul też by był mile widziany
Oleje są mieszalne, a z resztą ile go tam zostanie, 100-200ml? To jakieś 3-5% całego oleju, do tego nigdy nie ściągniesz bez pompki całego oleju.UKI_XX pisze:1. Inny producent oleju
Zgodzę się ale kto płucze silnik przy wymianie oleju, do tego jeżeli tam jest to się trzyma a nowy rzadszy olej z uszlachetniaczami go rozpuści trochę.UKI_XX pisze:2. Płukanie powoduje usunięcie wszystkich syfów, które zabijają silnik (taki osad w najgorszym przypadku może zablokować cienki kanał olejowy i doprowadzić do zatarcia silnika)
Kolego wymieniaj na 6100 (chyba że pije Ci 1l/1000km), a raczej nie powinno być problemów. Nie oszczędzaj na oleju i filtrach, a silnik oszczędzi Ciebie.
jak pisałem MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40 nawet jak podbiera olej to do tdi nie powinno się lać minerała w zadnym wypadku szkoda silnika i turbo tylko min półsynteza.
dubbler
Nie do końca się zgodzę ze są mieszalne jeszcze mobil z motulem ewidentnie jeden oddziela się od drugiego widać to jak olej ostygnie, przy użyciu płukacza i pompy ewentualnie sprężarki można jeszcze spuścić od 100 do 500 ml nawet więcej starego oleju dopiero przy drugiej może trzeciej wymianie będziemy wtedy mieć motula a nie mix w silniku
Olej pólsyntetyczny o oznaczeniu 10w40 powienien zawierać od 30-70% w swym składzie oleju mineralnego czym lepszy półsyntetyk tym mniej minerała w składzie z tego co pamiętam motul 6100 ma go tylko ok 40%
Polecam nagrzać dobrze silnik spuścić olej i przedmuchać sprężarka lub wyssac stary minerał potem zalać motula 6100 włożyć filtr powietrza i oleju MANN lub KNECHT i być w pełni zadowolonym :mrgreen:
dubbler
Oleje są mieszalne, a z resztą ile go tam zostanie, 100-200ml? To jakieś 3-5% całego oleju, do tego nigdy nie ściągniesz bez pompki całego oleju.
Nie do końca się zgodzę ze są mieszalne jeszcze mobil z motulem ewidentnie jeden oddziela się od drugiego widać to jak olej ostygnie, przy użyciu płukacza i pompy ewentualnie sprężarki można jeszcze spuścić od 100 do 500 ml nawet więcej starego oleju dopiero przy drugiej może trzeciej wymianie będziemy wtedy mieć motula a nie mix w silniku
Olej pólsyntetyczny o oznaczeniu 10w40 powienien zawierać od 30-70% w swym składzie oleju mineralnego czym lepszy półsyntetyk tym mniej minerała w składzie z tego co pamiętam motul 6100 ma go tylko ok 40%
płukanie służy by w silniku nie tworzyły się osady itp bo one skracają żywot silnika i mogą go nawet uszkodzić, płucze się np silniki do sportu,tirach, autobusach, maszynach o duzym obciążeniu a kolega MP ma zmodzonego zetorka a po mineralu to tych osadów ma duzo .Zgodzę się ale kto płucze silnik przy wymianie oleju, do tego jeżeli tam jest to się trzyma a nowy rzadszy olej z uszlachetniaczami go rozpuści trochę.
Polecam nagrzać dobrze silnik spuścić olej i przedmuchać sprężarka lub wyssac stary minerał potem zalać motula 6100 włożyć filtr powietrza i oleju MANN lub KNECHT i być w pełni zadowolonym :mrgreen:
goldi może z tej hurtownie we wrocku brałeś? http://www.allegro.pl/item681799371.html
bo chyba od tego gościa zamówię
bo chyba od tego gościa zamówię