Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1z] wybór oleju - 2 opcje

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

[b4 1z] wybór oleju - 2 opcje

Post autor: MP » 15 lip 2009, 18:15

który olej wybrać do silnika 1,9 tdi (1Z) 90KM

- MOTUL 4100 MULTIDIESEL 10W40

- MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40


oba spełniają normę VW 505.00 więc sam nie wiem który będzie lepszy ?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Re: [b4 1z] wybór oleju - 2 opcje

Post autor: mrozoo » 15 lip 2009, 18:34

MP pisze:który olej wybrać do silnika 1,9 tdi (1Z) 90KM

- MOTUL 4100 MULTIDIESEL 10W40

- MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40


oba spełniają normę VW 505.00 więc sam nie wiem który będzie lepszy ?
tak mi sie gdzies o uszy obilo ze 6100+ jest nastepca 4100. To sa te same oliwy:P Lalem do swojego 6100+ i nic zlego nie moge powiedziec:)
Sprawdzilem na necie i juz nie produkuja 4100, to co na aukcjach to chyba stare zapasy...

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 lip 2009, 19:20

Obydwa są dobre....
Z drugiej strony... ja jezdzilem w moim ex-B4 na Lotosie polsyntetyku i tez dobrze chodzil...

Pozdr

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 15 lip 2009, 21:34

no mam dylemat :) bo na allegro cena ta sama - różnica 3zł na bance 5l ....



ps. przechodzę jednak z mineralnego mobil 1 na pół syntetyk:D zobaczymy czy się MITY sprawdzą

Awatar użytkownika
dardaw2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 691
Rejestracja: 11 lis 2008, 15:38
Lokalizacja: Lubelskie\Poznań
Kontakt:

Post autor: dardaw2 » 15 lip 2009, 21:38

Ja wlałem do swojego 1Z Valvoline MaxLife i jego Ci mogę polecić.

anemia7

Post autor: anemia7 » 15 lip 2009, 23:30

6100

Awatar użytkownika
raaaf82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 103
Rejestracja: 03 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: raaaf82 » 16 lip 2009, 00:05

dardaw2 pisze:Ja wlałem do swojego 1Z Valvoline MaxLife i jego Ci mogę polecić.
Ja z mineralnego przeszedłem na valvoline maxlife diesel 10W40.Pozytyw jaki zauważyłem to samochód przestał kopcić na czarno .Przed wymianą jak noga szła w podłoge do świata nie było za mną widać,a teraz takiej zadymy jakoś nie widać.Dopiero 2 tydzien na nim latam także zobaczymy co bedzie dalej.Tylko kontrolka zaczeła głupieć bo raz działa a raz nie,ale to na pewno zbieg okoliczności.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2009, 08:56

MP pisze: ps. przechodzę jednak z mineralnego mobil 1 na pół syntetyk:D zobaczymy czy się MITY sprawdzą
w opisie widzę 1Z+ co przy mineralnym mogłoby się skończyć śmiercią turbiny a nawet całego silnika więc zmiana na półsyntetyk to bardzo dobra decyzja i powinna być podjęta już przy pierwszej wymianie oleju <ok>

ja mogę polecić niemiecki Castrol GXL ale jeśli chodzi o Motul to jest jeden z najlepszych olei i jak kupujesz olej to patrz na datę produkcji (nie powinien być starszy jak 12 miesięcy)

ja niedługo (1-2 wymiany) przechodzę na fullsyntetyk (z Castrol GXL na Castrol EDGE lub TXT) chociaż Motul też by był mile widziany ;-)

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 lip 2009, 09:10

jeśli ja miałbym wybierać między tymi dwoma motulami tzn 4100 a 6100 to tylko 6100 będziesz zadowolony.

Pamiętaj by przed wymiana bardzo dobrze rozgrzać olej nawet ostro się przejechać i dopiero spuszczać lub użyć płukacza by w zetorku nie zostały resztki mineralnego.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 lip 2009, 09:32

kostrz pisze:Pamiętaj by przed wymiana bardzo dobrze rozgrzać olej nawet ostro się przejechać i dopiero spuszczać lub użyć płukacza by w zetorku nie zostały resztki mineralnego.
a w czym miało by to zaszkodzić? przecież w pólsyntetyku ok 70% to mineral

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 lip 2009, 09:56

1. Inny producent oleju
2. Płukanie powoduje usunięcie wszystkich syfów, które zabijają silnik (taki osad w najgorszym przypadku może zablokować cienki kanał olejowy i doprowadzić do zatarcia silnika)

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 16 lip 2009, 11:43

UKI_XX pisze:1. Inny producent oleju
Oleje są mieszalne, a z resztą ile go tam zostanie, 100-200ml? To jakieś 3-5% całego oleju, do tego nigdy nie ściągniesz bez pompki całego oleju.
UKI_XX pisze:2. Płukanie powoduje usunięcie wszystkich syfów, które zabijają silnik (taki osad w najgorszym przypadku może zablokować cienki kanał olejowy i doprowadzić do zatarcia silnika)
Zgodzę się ale kto płucze silnik przy wymianie oleju, do tego jeżeli tam jest to się trzyma a nowy rzadszy olej z uszlachetniaczami go rozpuści trochę.

Kolego wymieniaj na 6100 (chyba że pije Ci 1l/1000km), a raczej nie powinno być problemów. Nie oszczędzaj na oleju i filtrach, a silnik oszczędzi Ciebie.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 16 lip 2009, 12:59

jak pisałem MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40 nawet jak podbiera olej to do tdi nie powinno się lać minerała w zadnym wypadku szkoda silnika i turbo tylko min półsynteza.

dubbler
Oleje są mieszalne, a z resztą ile go tam zostanie, 100-200ml? To jakieś 3-5% całego oleju, do tego nigdy nie ściągniesz bez pompki całego oleju.


Nie do końca się zgodzę ze są mieszalne jeszcze mobil z motulem ewidentnie jeden oddziela się od drugiego widać to jak olej ostygnie, przy użyciu płukacza i pompy ewentualnie sprężarki można jeszcze spuścić od 100 do 500 ml nawet więcej starego oleju dopiero przy drugiej może trzeciej wymianie będziemy wtedy mieć motula a nie mix w silniku

Olej pólsyntetyczny o oznaczeniu 10w40 powienien zawierać od 30-70% w swym składzie oleju mineralnego czym lepszy półsyntetyk tym mniej minerała w składzie z tego co pamiętam motul 6100 ma go tylko ok 40%
Zgodzę się ale kto płucze silnik przy wymianie oleju, do tego jeżeli tam jest to się trzyma a nowy rzadszy olej z uszlachetniaczami go rozpuści trochę.
płukanie służy by w silniku nie tworzyły się osady itp bo one skracają żywot silnika i mogą go nawet uszkodzić, płucze się np silniki do sportu,tirach, autobusach, maszynach o duzym obciążeniu a kolega MP ma zmodzonego zetorka a po mineralu to tych osadów ma duzo .

Polecam nagrzać dobrze silnik spuścić olej i przedmuchać sprężarka lub wyssac stary minerał potem zalać motula 6100 włożyć filtr powietrza i oleju MANN lub KNECHT i być w pełni zadowolonym :mrgreen:

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 16 lip 2009, 15:39

Również stosuje Motul 6100 jak na razie wszystko ok oleju autko nie bierze koszt oleju we Wrocławiu w hurtowni to 105 zł za 5 litrów :-D

Awatar użytkownika
MP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 13 maja 2008, 18:48
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MP » 16 lip 2009, 17:30

goldi może z tej hurtownie we wrocku brałeś? http://www.allegro.pl/item681799371.html

bo chyba od tego gościa zamówię :)

Zablokowany

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl