Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B3 1.8] Problem z gazem-mieszalnik

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[B3 1.8] Problem z gazem-mieszalnik

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 14:46

Witam, dziwna rzecz się u mnie dzieje w aucie. Co prawda stało ostatnio trochę-głównie w zimę, no i po odpaleniu kilkukrotnym zauważyłem, że po zgaszeniu auta z mieszalnika-z dolnej części-tam jest taki mały otwór-wydobywa się gaz-syczy delikatnie. Problem samoczynnie ustaje po jakichś 5-ciu minutach, aż do następnego odpalenia auta-gdy zgaszę-znów się to powtarza.

Nie wiem o co chodzi, podejrzewałem elektrozawór-ze po długim przestoju po prostu zaczął szwankować-ale nie wiem czy wlaśnie tam leży problem. Czysciłem na razie styki ale nic. I po co jest wogóle ten mały otwór na dole mieszalnika?

Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lip 2009, 15:10

Gdybys napisał jaki masz silnik oraz jaki typ instalacji posiadasz, ewentualnie wrzucił foto tego mieszalnika byłoby znacznie łatwiej.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 15:17

Fakt :/
Samochód teraz stoi w garażu wiec nie mam jak posprawdzać, silnik 1.8 na gaźniku, to zwykła i prosta instalacja gazowa.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lip 2009, 16:44

Na pewno masz na myśli mieszalnik? A nie chodzi Ci przypadkiem o reduktor (parownik)? Przy mieszalniku (mikserze) nie ma żadnych elektrozaworów. Jeśli jednak mowa o reduktorze to najprawdopodobniej zgubiłeś zaślepkę otworu, którym spuszcza się oleistą maź pozostałą po destylacji gazu, a która to zbiera się właśnie w reduktorze i jak nie jest regularnie zlewana to potrafi przyczynić się do szybszego zużycia membran zimą.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 17:07

Ups... właśnie-parownik, nie jestem zbytnio obeznany w dziedzinie LPG....

Na fotce parownik z allegro, podobny do mojego-i zaznaczony otwór przez który "syczy" gaz

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lip 2009, 17:11

To jest otwór kompensacji. Wygląda na to, że możesz mieć pękniętą membranę. Przydałoby się go rozebrać i sprawdzić.
Ten korek o którym pisałem jest na samym dnie.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 17:22

Trochę poczytałem i chyba zrobię remont parownika, zestaw naprawczy dużo nie kosztuje, muszę tylko poszukać typu mojej instalacji.

Gdzie znaleźć w aucie typ instalacji gazowej? Papiery gdzies były, ale nie mam pojęcia gdzie...

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 16 lip 2009, 23:05

naparowniku bedizesz mial tabliczke znamionowa z nazwa producenta i modelem parownika. Po tych danych szukaj zestawiku regeneracyjnego

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 lip 2009, 19:05

Danek jeśli będzie miał pęknięta membranę czy w takim razie autko będzie chodziło na wolnych obrotach z tego co miałem przypadek u siebie w ładzie 2107 gdy były już sztywne membrany auto nie miało wolnych obrotów jak jest w przypadku pęknięcia membrany i czy to się zdarza :?: ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lip 2009, 20:30

goldi j51, zdarza się. Jeśli pęknięcie nie jest duże, a reduktor ma odkręcony bypas to wolne obroty mogą być całkiem stabilne. Rośnie wtedy spalanie bo część gazu się ulatnia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl