Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8] Problem z gazem-mieszalnik

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

[B3 1.8] Problem z gazem-mieszalnik

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 14:46

Witam, dziwna rzecz się u mnie dzieje w aucie. Co prawda stało ostatnio trochę-głównie w zimę, no i po odpaleniu kilkukrotnym zauważyłem, że po zgaszeniu auta z mieszalnika-z dolnej części-tam jest taki mały otwór-wydobywa się gaz-syczy delikatnie. Problem samoczynnie ustaje po jakichś 5-ciu minutach, aż do następnego odpalenia auta-gdy zgaszę-znów się to powtarza.

Nie wiem o co chodzi, podejrzewałem elektrozawór-ze po długim przestoju po prostu zaczął szwankować-ale nie wiem czy wlaśnie tam leży problem. Czysciłem na razie styki ale nic. I po co jest wogóle ten mały otwór na dole mieszalnika?

Pozdrawiam!

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lip 2009, 15:10

Gdybys napisał jaki masz silnik oraz jaki typ instalacji posiadasz, ewentualnie wrzucił foto tego mieszalnika byłoby znacznie łatwiej.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 15:17

Fakt :/
Samochód teraz stoi w garażu wiec nie mam jak posprawdzać, silnik 1.8 na gaźniku, to zwykła i prosta instalacja gazowa.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lip 2009, 16:44

Na pewno masz na myśli mieszalnik? A nie chodzi Ci przypadkiem o reduktor (parownik)? Przy mieszalniku (mikserze) nie ma żadnych elektrozaworów. Jeśli jednak mowa o reduktorze to najprawdopodobniej zgubiłeś zaślepkę otworu, którym spuszcza się oleistą maź pozostałą po destylacji gazu, a która to zbiera się właśnie w reduktorze i jak nie jest regularnie zlewana to potrafi przyczynić się do szybszego zużycia membran zimą.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 17:07

Ups... właśnie-parownik, nie jestem zbytnio obeznany w dziedzinie LPG....

Na fotce parownik z allegro, podobny do mojego-i zaznaczony otwór przez który "syczy" gaz

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 15 lip 2009, 17:11

To jest otwór kompensacji. Wygląda na to, że możesz mieć pękniętą membranę. Przydałoby się go rozebrać i sprawdzić.
Ten korek o którym pisałem jest na samym dnie.

Awatar użytkownika
swiety82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 13 cze 2007, 23:43
Lokalizacja: Sagan Stadt

Post autor: swiety82 » 15 lip 2009, 17:22

Trochę poczytałem i chyba zrobię remont parownika, zestaw naprawczy dużo nie kosztuje, muszę tylko poszukać typu mojej instalacji.

Gdzie znaleźć w aucie typ instalacji gazowej? Papiery gdzies były, ale nie mam pojęcia gdzie...

Awatar użytkownika
wadeo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 28 cze 2009, 22:41

Post autor: wadeo » 16 lip 2009, 23:05

naparowniku bedizesz mial tabliczke znamionowa z nazwa producenta i modelem parownika. Po tych danych szukaj zestawiku regeneracyjnego

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 17 lip 2009, 19:05

Danek jeśli będzie miał pęknięta membranę czy w takim razie autko będzie chodziło na wolnych obrotach z tego co miałem przypadek u siebie w ładzie 2107 gdy były już sztywne membrany auto nie miało wolnych obrotów jak jest w przypadku pęknięcia membrany i czy to się zdarza :?: ;-)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 17 lip 2009, 20:30

goldi j51, zdarza się. Jeśli pęknięcie nie jest duże, a reduktor ma odkręcony bypas to wolne obroty mogą być całkiem stabilne. Rośnie wtedy spalanie bo część gazu się ulatnia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl