Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

[b4 1.9 1Z] Wolna odma?

Post autor: lukwoj21 » 19 lip 2009, 10:58

Witam mam takie pytanie dotyczace odmy.Duzo czytałem na ten temat i z tego co wiem to z odmy wydostaja sie spaliny i troszke oleju.Chciałbym odłoczuc odme od tej grubej rury co idzie do turbo. Teraz jest pytanie czy cos sie stanie silnikowi jakie sa wady i zaledy tego moda??
Ostatnio zmieniony 01 cze 2011, 15:03 przez lukwoj21, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marasss2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 44
Rejestracja: 29 lis 2008, 17:58

Post autor: marasss2 » 19 lip 2009, 11:26

Z tego co ja sie orientuje to doma jest zakładana ze wzgledu na srodowisko i chyba tylko dlatego.Odłączenie odmy spowoduje że do silnika nie bedą szły ciepłe opary i syf olejowy.Ja mam wprawdzie benzyniaka i nie wiem jak to jest w dieslu ale u mnie zawsze strasznie syfiła w dolocie i cała przepustnica była czarna.Ja mam odłączone odme krócice w dolocie zaślepione a na ori odme założyłem filterek żeby syf nie szedł do silnika.Ale ponoć za taki manewr można mndat dostać.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 lip 2009, 11:35

z odmy wydostają się spaliny i opary w skład których jest dwutlenek, woda, opary olejowe i itd wszystko o temperaturze jaka jest w głowicy, w silnikach z turbo turbina zasysa dość mocno te opary i spaliny i potem np w IC mamy olej, turbo od strony ssania mamy zaolejone i często zabrudzony co nie wpływa dobrze na wirnik i jej żywotność a z drugiej strony zasysane spaliny z odpowietrzania maja bardzo mało tlenu i wysoka temperaturę, gdy mniej tlenu lub duża ilość dwutlenku spada efektywność spalania natomiast temperatura z spalin podnosi temperaturę zasysanego powietrza przez filtr i w zmodzonych zetorkach ludzie montuja większe IC lub FMIC by ta temperaturę obniżyć bo wiadomo czym niższa temperatura na ssaniu tym lepsza efektywność spalania o odłączoną odmą oryginalny IC w naprawdę mocno zmodzonych zetorkach wystarcza.

Nie słyszałem by komuś za odłączona odmę zabrano dowód chyba że często jeżdzi do niemiec a z drugiej strony ciągniki, maszyny budowlane i auta sportowe maja wolna odmę przy odłączonej odmnie nie zmieniają się poza normę parametry spalin na analizatorze sprawdzone na kilku autach sa minusy wolnej odmy to na wolnych obrotach po ostrej jeździe lekki dymek i zapach

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 lip 2009, 11:57

to znaczy odłaczyc czy nie??

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 lip 2009, 12:06

jak chcesz zobaczyć jaki jest efekt z wolna odmą to możesz odpiąć nic się złego nie stanie tylko rozważ ze lekko z odmy może dymić i na postoju oraz ten zapach i podstawowa sprawa dokładnie trzeba uszczelnić wąż na ssaniu filtr turbo gdzie wchodziła odma ale tak by elementu uszczelniającego nie zassała turbina bo turbo uszkodzisz.

Wybór zależy od ciebie.

dużo postów na w/w temat jest na forach VW

zobacz u mnie jak mam

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 lip 2009, 13:32

autko bedzie miało cos wiecej mocy lub Nm z tego zabiegu??jak nie patrzec bedzie tylko czyste powietrze i troche chłodniejsze.Teoretycznie co powinno podniesc moc chodz wiem ze to bedzie nie odczówalne.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 19 lip 2009, 14:27

w silnikach choć troszkę zmodzonych różnica jest odczuwalna i na pewno będzie mniej dymił z wydechu.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2009, 14:45

Zastanawiam się tylko nad jednym. Czy z tej uwolnionej odmy nie będzie rzygał olejem :?: W swoim starym TD też już zastanawiałem się co zrobić z tą odmą bo ciągle był w niej olej.

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 19 lip 2009, 15:07

no własnie załozyłem 4 dni temu chipa autko fajnie przspiesza ogólnie jestem bardzo zadowolony.A waz od odmy myslałem zeby przedłużyc i wpiac go pod silnik a dokładnie pog osłone silnia sa w niej takie dwa otwory przez co ten cały syf bedzie leciał po za auto.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2009, 15:10

Myślę że nie głupim rozwiązaniem byłoby zrobienie raz przy silniku czegoś na kształt syfonu, żeby ewentualny olej nie miał tak łatwo z wydostaniem się.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 lip 2009, 15:13

ciśnienie przed turbiną jest rzędu -0.2bara (800mbar) więc jak masz odmę podłączoną do dolotu to dodatkowo te niewielkie podciśnienie wysysa co się da ze skrzyni korbowej (między innymi olej) więc jak dasz wolną odmę to ciśnienie będzie 0 (1000mbar) i nie będzie wyciągało z silnika więc i olejem nie będzie chlapało ale jest jeden minus tego rozwiązania a mianowicie podczas stygnięcia silnika przez odmę zasysane jest powietrze z otoczenia a więc zawierające odrobinę wilgoci więc trzeba trochę pomodzić :mrgreen:

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 lip 2009, 19:25

Masz do wyboru dwie rzeczy, robić:

- Catch Tank
- Powrót do miski olejowej (silniki wyczynowe, które podczas odpowietrzania rzygają olejem)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2009, 19:34

FranoF1 pisze:- Powrót do miski olejowej (silniki wyczynowe, które podczas odpowietrzania rzygają olejem)
Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 19 lip 2009, 19:39

Labiel pisze:Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.
Nie bedzie zamknięty, bo robisz cos w stylu ala catch tank, tylko zamiast zbiornika masz z mety powrót do miski.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 19 lip 2009, 19:51

FranoF1 pisze:
Labiel pisze:Ale czy wtedy zadanie odmy będzie spełnione? Odma ma chyba odpowietrzać silnik a jeśli powrót będzie szedł z powrotem do miski to obwód będzie całkiem zamknięty.
Nie bedzie zamknięty, bo robisz cos w stylu ala catch tank, tylko zamiast zbiornika masz z mety powrót do miski.
Hmy. Ciekawe sprawa. Dla chcących wzbogacić wiedzę:

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=97437

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl