[90 B3 2.3 20V] - nie pali, brak iskry
Dzięki koledzy za odzew, ale rozrząd jest ustawiony na znaki i inaczej być już nie może. Co do zapłonu, to też jest ustawiony na znaki - palec i kreska na obudowie czujnika halla są w jednej linii bo inaczej być nie może. Ta kreska na obudowie czujnika pokrywa się z nacięciem na obudowie aparatu zapłonowego więc wszystko jest ok, tylko autko nie dawało iskry i zawsze błyskał błąd - czujnik punktu zapłonu, a po przestawieniu delikatnym aparatu zapłonowego silnik się odzywa i iskra wraca. Innej możliwości ustawienia zapłonu i rozrządu nie ma
Znaki na kołach rozrządu się zgadzają, bo zmieniałem uszczelkę pod deklem i specjalnie zwróciłem na to uwagę.
A może wyjaśni mi ktoś jak się ma ten bezpiecznik w przekaźniku pompy paliwa do ustawienia zapłonu w 7a. Bo zdążyłem się już zorientować że w niektórych silnikach musi być on włożony żeby ustawić zapłon.
Znaki na kołach rozrządu się zgadzają, bo zmieniałem uszczelkę pod deklem i specjalnie zwróciłem na to uwagę.
A może wyjaśni mi ktoś jak się ma ten bezpiecznik w przekaźniku pompy paliwa do ustawienia zapłonu w 7a. Bo zdążyłem się już zorientować że w niektórych silnikach musi być on włożony żeby ustawić zapłon.
Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz która mnie zastanawia.
Dlaczego jak koło zamachowe jest ustawione na znaku to koło pasowe jest przesunięte o 180 stopni. Śruby na nim nie są w równych odległościach od siebie wiec nie ma możliwości przykręcenia tego koła odwrotnie do kółka zębatego, ponadto jest na zębatce taki bolczyk który ma trafiać w otworek w kole pasowym - może ktoś założył koło zębate z innego modelu? To by tłumaczyło inną rzecz, mianowicie rolkę, która dobrana konkretnie do tego silnika w intercarsie była o około 5 mm mniejsza na średnicy od tej którą miałem założoną. W kilku katalogach sprawdzali i w komputerowej bazie danych też i wszędzie byłby błąd odnośnie numeru rolki?
Dziwne to wszystko :mrgreen:
Dlaczego jak koło zamachowe jest ustawione na znaku to koło pasowe jest przesunięte o 180 stopni. Śruby na nim nie są w równych odległościach od siebie wiec nie ma możliwości przykręcenia tego koła odwrotnie do kółka zębatego, ponadto jest na zębatce taki bolczyk który ma trafiać w otworek w kole pasowym - może ktoś założył koło zębate z innego modelu? To by tłumaczyło inną rzecz, mianowicie rolkę, która dobrana konkretnie do tego silnika w intercarsie była o około 5 mm mniejsza na średnicy od tej którą miałem założoną. W kilku katalogach sprawdzali i w komputerowej bazie danych też i wszędzie byłby błąd odnośnie numeru rolki?
Dziwne to wszystko :mrgreen:
Tak też zrobiłem Wojtku
[ Dodano: 2009-07-30, 07:39 ]
Może ktoś jeszcze ogarnia temat - do czego służy znak na kole zamachowym " -0 " Podejrzewam, że do ustawienia zapłonu, bo tylko w tej pozycji pokazuje się iskra "tzn. w tej pozycji znaki aparatu i palca się pokrywają oraz pokazuje się iskra"
Rozrząd ustawiałem na punkt " O " a gdy aparat jest ustawiony w tej pozycji na znaki to nie ma iskry. Ktoś coś kojarzy ?
[ Dodano: 2009-08-02, 10:17 ]
Zapomniałem napisać co i jak
Autko odpala bez problemu już od kilku dni 8-)
Powodem problemów był fakt, że ustawiłem rozrząd na znak "O" na kole zamachowym jak wyczytałem w książce i podobnie radziło mi kilku kolegów. Okazało się, że w moim przypadku rozrząd powinien być ustawiony na inny znak "-0" znajdujący się jakieś 3 cm za znakiem "O". Ustawienie zapłonu na znaki też niewiele dało, bo autko nie zapaliło, dopiero po przekręceniu aparatem o kilka stopni spowodowało pojawienie się iskry. Zauważyłem też że zmiana położenia aparatu ma wpływ na pracę silnika. Ustawiłem go w takiej pozycji, żeby autko odpalało najszybciej, pracowało równo i dobrze wkręcało się na obroty
Dzięki wielkie dla Wojtka "WOJTEK26" któremu trułem o tym silniku prawie codziennie - plusik dla Ciebie za pomoc.
Temat do zamknięcia !!
[ Dodano: 2009-07-30, 07:39 ]
Może ktoś jeszcze ogarnia temat - do czego służy znak na kole zamachowym " -0 " Podejrzewam, że do ustawienia zapłonu, bo tylko w tej pozycji pokazuje się iskra "tzn. w tej pozycji znaki aparatu i palca się pokrywają oraz pokazuje się iskra"
Rozrząd ustawiałem na punkt " O " a gdy aparat jest ustawiony w tej pozycji na znaki to nie ma iskry. Ktoś coś kojarzy ?
[ Dodano: 2009-08-02, 10:17 ]
Zapomniałem napisać co i jak
Autko odpala bez problemu już od kilku dni 8-)
Powodem problemów był fakt, że ustawiłem rozrząd na znak "O" na kole zamachowym jak wyczytałem w książce i podobnie radziło mi kilku kolegów. Okazało się, że w moim przypadku rozrząd powinien być ustawiony na inny znak "-0" znajdujący się jakieś 3 cm za znakiem "O". Ustawienie zapłonu na znaki też niewiele dało, bo autko nie zapaliło, dopiero po przekręceniu aparatem o kilka stopni spowodowało pojawienie się iskry. Zauważyłem też że zmiana położenia aparatu ma wpływ na pracę silnika. Ustawiłem go w takiej pozycji, żeby autko odpalało najszybciej, pracowało równo i dobrze wkręcało się na obroty
Dzięki wielkie dla Wojtka "WOJTEK26" któremu trułem o tym silniku prawie codziennie - plusik dla Ciebie za pomoc.
Temat do zamknięcia !!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17
Witajcie,
mam problem bardzo podobny natomiast nie identyczny,
jadąc dzisiaj do pracy audi 80 2,3 zgasło i nie odpala pojechałem do mechanika, on stwierdził że nie ma iskry, polecił mi wymienić kopułkę i palec, ale okazało się że nie pomaga, boję się że poleci mi wymienić pół auta i nadal nie będzie wiedział co się stało, może jakieś konstruktywne pomysły ktoś ma chętnie spróbuję,
z góry dzięki:)
Artur
mam problem bardzo podobny natomiast nie identyczny,
jadąc dzisiaj do pracy audi 80 2,3 zgasło i nie odpala pojechałem do mechanika, on stwierdził że nie ma iskry, polecił mi wymienić kopułkę i palec, ale okazało się że nie pomaga, boję się że poleci mi wymienić pół auta i nadal nie będzie wiedział co się stało, może jakieś konstruktywne pomysły ktoś ma chętnie spróbuję,
z góry dzięki:)
Artur
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17