Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[90 B3 2.3 20V] - nie pali, brak iskry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 27 lip 2009, 16:41

Dzięki koledzy za odzew, ale rozrząd jest ustawiony na znaki i inaczej być już nie może. Co do zapłonu, to też jest ustawiony na znaki - palec i kreska na obudowie czujnika halla są w jednej linii bo inaczej być nie może. Ta kreska na obudowie czujnika pokrywa się z nacięciem na obudowie aparatu zapłonowego więc wszystko jest ok, tylko autko nie dawało iskry i zawsze błyskał błąd - czujnik punktu zapłonu, a po przestawieniu delikatnym aparatu zapłonowego silnik się odzywa i iskra wraca. Innej możliwości ustawienia zapłonu i rozrządu nie ma :)

Znaki na kołach rozrządu się zgadzają, bo zmieniałem uszczelkę pod deklem i specjalnie zwróciłem na to uwagę.

A może wyjaśni mi ktoś jak się ma ten bezpiecznik w przekaźniku pompy paliwa do ustawienia zapłonu w 7a. Bo zdążyłem się już zorientować że w niektórych silnikach musi być on włożony żeby ustawić zapłon.

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 27 lip 2009, 22:52

Zserty wszystko jest możliwe, a z racji doświadczenia wiem co pisze...

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 28 lip 2009, 08:06

Jest jeszcze jedna ciekawa rzecz która mnie zastanawia.

Dlaczego jak koło zamachowe jest ustawione na znaku to koło pasowe jest przesunięte o 180 stopni. Śruby na nim nie są w równych odległościach od siebie wiec nie ma możliwości przykręcenia tego koła odwrotnie do kółka zębatego, ponadto jest na zębatce taki bolczyk który ma trafiać w otworek w kole pasowym - może ktoś założył koło zębate z innego modelu? To by tłumaczyło inną rzecz, mianowicie rolkę, która dobrana konkretnie do tego silnika w intercarsie była o około 5 mm mniejsza na średnicy od tej którą miałem założoną. W kilku katalogach sprawdzali i w komputerowej bazie danych też i wszędzie byłby błąd odnośnie numeru rolki?
Dziwne to wszystko :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 lip 2009, 11:03

NAjprosciej wykrec swiece 1 cylindra i ustaw tłok w GMP i zobacz który znak jest prawidłowy i do tego ustawiaj reszte.

Awatar użytkownika
Kermit85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 583
Rejestracja: 05 paź 2008, 10:56
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Kermit85 » 28 lip 2009, 12:06

Tak też zrobiłem Wojtku :)

[ Dodano: 2009-07-30, 07:39 ]
Może ktoś jeszcze ogarnia temat - do czego służy znak na kole zamachowym " -0 " Podejrzewam, że do ustawienia zapłonu, bo tylko w tej pozycji pokazuje się iskra "tzn. w tej pozycji znaki aparatu i palca się pokrywają oraz pokazuje się iskra"
Rozrząd ustawiałem na punkt " O " a gdy aparat jest ustawiony w tej pozycji na znaki to nie ma iskry. Ktoś coś kojarzy ?

[ Dodano: 2009-08-02, 10:17 ]
Zapomniałem napisać co i jak :-P

Autko odpala bez problemu już od kilku dni 8-)
Powodem problemów był fakt, że ustawiłem rozrząd na znak "O" na kole zamachowym jak wyczytałem w książce i podobnie radziło mi kilku kolegów. Okazało się, że w moim przypadku rozrząd powinien być ustawiony na inny znak "-0" znajdujący się jakieś 3 cm za znakiem "O". Ustawienie zapłonu na znaki też niewiele dało, bo autko nie zapaliło, dopiero po przekręceniu aparatem o kilka stopni spowodowało pojawienie się iskry. Zauważyłem też że zmiana położenia aparatu ma wpływ na pracę silnika. Ustawiłem go w takiej pozycji, żeby autko odpalało najszybciej, pracowało równo i dobrze wkręcało się na obroty :-P

Dzięki wielkie dla Wojtka "WOJTEK26" któremu trułem o tym silniku prawie codziennie - plusik dla Ciebie za pomoc.

Temat do zamknięcia !!

demonar007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17

Post autor: demonar007 » 24 kwie 2012, 16:14

Witajcie,

mam problem bardzo podobny natomiast nie identyczny,
jadąc dzisiaj do pracy audi 80 2,3 zgasło i nie odpala pojechałem do mechanika, on stwierdził że nie ma iskry, polecił mi wymienić kopułkę i palec, ale okazało się że nie pomaga, boję się że poleci mi wymienić pół auta i nadal nie będzie wiedział co się stało, może jakieś konstruktywne pomysły ktoś ma chętnie spróbuję,

z góry dzięki:)


Artur

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 24 kwie 2012, 20:32

A zębatkę na aparacie masz?
Zdejmij kopułkę i pokręć palcem, jak się obróci to zjechałeś zębatkę i czeka Cię wymiana.

demonar007
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 27 lut 2008, 11:17

Post autor: demonar007 » 25 kwie 2012, 18:41

Super działa dzięki za pomoc:)

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 25 kwie 2012, 20:04

Powiedz lepiej co się stało.
Jak zębatka to bardzo szybko sobie poradziłeś <ok> Brawo.

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 04 maja 2012, 11:40

na alledrogo za ok 150 zł mozna kupic metalowa zebatke

Awatar użytkownika
zserty
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 929
Rejestracja: 08 kwie 2007, 16:17
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: zserty » 04 maja 2012, 15:20

Wiemy wiemy.
Ja swego czasu płaciłem 30zł :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga