Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Zbyt niski poziom płynu do chłodnic

Zablokowany
wawrzon5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

[All] Zbyt niski poziom płynu do chłodnic

Post autor: wawrzon5 » 06 cze 2009, 17:35

Witam .
Mam pytanie do szanownych klubowiczów co może się stać jeśli jeżdzimy ze zbyt niskim poziomem płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.

Stosuj tagi.
Ostatnio zmieniony 09 cze 2009, 16:41 przez wawrzon5, łącznie zmieniany 1 raz.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 06 cze 2009, 17:37

to że układ będzie Ci sie zapowietrzał..
ugotujesz silnik..
jesli masz gaz zamarznie Ci parownik..
sprawdź dlaczego jest go zbyt mało jesli jest wyciek to napraw , a jesli nicnie zauważasz do tylko dolej płynu

Awatar użytkownika
meir
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 927
Rejestracja: 17 lis 2008, 22:48
Lokalizacja: Tychy

Post autor: meir » 06 cze 2009, 17:38

może się silnik przegrzać co może spowodować do zniszczenia silnika

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 06 cze 2009, 17:40

Jest to pierwszy krok do przegrzania silnika a co za tym idzie pęknięcia głowicy, a w bardziej optymistycznej wersji wymiany uszczelki pod głowicą.

wawrzon5
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 sty 2009, 18:40
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: wawrzon5 » 06 cze 2009, 17:48

Ale temperatura na zegarze jest cały czas ok , tylko czasami jak wchodzę z zakręt to mrygnie kontrolka od płynu chłodniczego , a dziś po dłuższej jeżdzie na rozgrzanym silniku sprawdziłem płyn w zbiorniczku i jest poniżej minimum.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 06 cze 2009, 21:34

wawrzon5 pisze:co może się stać jeśli jeżdzimy ze zbyt niskim poziomem płynu chłodniczego w zbiorniku wyrównawczym.
Zależy co rozumiesz przez zbyt niski tzn. czy dużo poniżej minimum.
Oczywiście przedmówcy mają rację, wniosek że trzeba tego pilnować.
Poziom min na zbiorniku to jeszcze i tak zapas brany na gapowiczów dlatego poziom lekko poniżej nie zrobi nic złego. Sam mam podtlenek LPG więc zużycie płynu większe i często dolewam, jak już poziom jest poniżej min. jak narazie nic nigdy się nie stało. Oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku <ok>

rafalzimnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: rafalzimnicki » 08 sie 2009, 17:20

koledzy a ile powinno być płynu przy zimnym samochodzie??? dziś rano jak zajrzałem było lekko ponad minimum. jaki płyn zalac to znaczy który jest dobry, i ew. jakbym chciał teraz dolac płynu to jakiego bo nie mam pojęcia jaki jest zalany.

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 08 sie 2009, 21:03

zalej kolego pomiedzy min a max i bedzie dobrze, a plyn to DYNAGEL wielu uzytkownikow poleca jako najlepszy- jedno jest pewne- nie lej petrygo, borygo i wody z kranu...plyny są mieszalne

rafalzimnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: rafalzimnicki » 10 sie 2009, 19:16

ktoś z kolegów się orientuje ile płynu chłodniczego wchodzi do układu i jak go ew. wymienic da rade samemu czy lepiej zlecic komus kto sie zna?

Awatar użytkownika
SCK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:41
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: SCK » 10 sie 2009, 20:39

Rzuciłem okiem do katalogu. Do silników 1.6, 1.8, 2.0 wchodzi 6.5 litra płynu, do 2.3 8.5 litra, a do 2.6 (czyli twój) i 2.8 11 litrów.
Raz zlewałem płyn u siebie ściągając dolny przewód chłodnicy.

rafalzimnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: rafalzimnicki » 10 sie 2009, 20:41

dzięki kolego. ale masakra 3 bańki 4Litrowe trzeba kupić ;-) masakra

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 10 sie 2009, 23:07

Ja to robie tak:

1. odkrecam korek zbiorniczka
2. odkrecam przewod od chlodnicy tuz przy pompie wodnej
3. odkrecam drugi przewod przy pompie wodnej - ten od powrotu, dzieki czemu zlewam resztki plynu z bloku i nagrzewnicy
4. zakrecamy w/w przewody
5. zalewamy do poziomu max plynem
6. odpalamy silnik i rozgrzewamy do uruchomienia termostatu i wlaczenia sie wentylatora (dolny wąż od chlodnicy ma byc cieply i w miare miekki)
7. sprawdzamy czy jest cieply nawiew (jesli nie to odpowietrzam nagrzewnice przez poluzowanie opaski przewodu nagrzewnicy)
8. ewentualnie dolewam plynu jesli w zbiorniczku ubędzie
9. pssst...pije zimny browarek

pzdr

rafalzimnicki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 21 lut 2008, 22:26
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: rafalzimnicki » 10 sie 2009, 23:56

dzięki kolego <piwo>

Zablokowany

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga