Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ABK + LPG] Gaśnie gdy średnio nagrzany

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

[b4 ABK + LPG] Gaśnie gdy średnio nagrzany

Post autor: pecet » 12 sie 2009, 18:52

Mam taki mały(narazie) problem. Odpalam rano auto bez problemu, zatrzymuje się przed wyjazdem z bramy, jest ok, za 300m zatrzymuje się przed skrzyżowaniem jest ok, za 3km zatrzymuje się na skrzyzowaniu i gdy wciskam sprzęgło i puszczam gaz auto gaśnie (codziennie na tym samym skrzyżowaniu(może jest nawiedzone :-P ), temp. ok 50st., trzeba pokręcić z 5sek żeby odpalił, dalej jade i gdy już osiągnie 80st. wszystko jest ok. Gaz czy benzyna ten sam problem. Co radzicie?

ps. między 60-70st. gdy wciskam sprzęgło obroty spadają do 400, ale zaraz sie stabilizują.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 13 sie 2009, 20:48

pecet,

1. Zacznij jeździć inna trasą :lol:
2. Rozpocznij od niebieskiego czujnik, może oszukuje ECU.

Krzysztof_Suliko [usunięt

Post autor: Krzysztof_Suliko [usunięt » 14 sie 2009, 12:44

pecet, miałem ten sam problem co Ty, zawsze rano jak jechałem do pracy ok po 10 minutach od zapalenia auta, dojeżdzając do jednego ronda gasło mi auto, pozapaleniu szalały odroty i po chwili (3-5 minut) wszystko wracało do normy. Winny był tak jak pisze Grzegorzbielsko, niebieski czujnik temperatury.

Jak będziesz kupował to polecam kup ori w ASO. Te czujniki po kilka złotych (zamienniki) są przeważnie nieodpowiedznie. Kupiłem 1, założyłem, niedziałał, wymieniłem na 2, to samo, 3 rozleciał mi się w rękach w sklepie jak wymieniałem poprzedni. W końcu pojechałem do ASO i kupiłem ori. (nie pamiętam za ile, ale nie jakieś wielkie pieniądze)

Pozdrawiam.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 14 sie 2009, 14:29

OK dzięki, zobacze ten czujnik, w sumie to już 3 razy go wymieniałem :roll:

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 sie 2009, 17:57

Stawiam na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 16 sie 2009, 22:51

czarekj, czy jego uszkodzenie można poznać jedynie przez przeciek rurką czy jest jakiś inny sposób pomiar ciśnienia paliwa ?

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 16 sie 2009, 23:15

czarekj pisze:Stawiam na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Jeśli jest uszkodzony to po zdjęciu podciśnienia powinno lecieć paliwo, poza tym troche paliwem powinno śmierdzieć. Nie kupuj odpowiednikow tylko oryginał Bosha /jakies 300zeta/ ja po wymianie na jakieś badziewie za połowe ceny musiałem jeszcze rozrusznik wymieniać, bo zalało mi 4 cylinder wachą i nie mógł zakręcić to się zjarał :( .

PS Mam nadzieję że myślimy o tym samym takie małe ustroństwo z dziubkiem na końcu listwy wryskiwaczy [URL=http://]https://audi80.pl/b4-abk-wymiana-regulatora-cisnienia-paliwa-vt14225.htm[/URL].

[ Dodano: 2009-08-16, 23:20 ]
wilu8 pisze:czarekj, czy jego uszkodzenie można poznać jedynie przez przeciek rurką czy jest jakiś inny sposób pomiar ciśnienia paliwa ?
Możesz go wymontować i dmuchnąć w ten dziubek od podciśnienia jeśli powietrze wychodzi to szrot - taki domowy sposób.


PS Od czego jest ten niebieski czujnik, i jaką oporność powinien mieć. Czy wam też sie ten niebieski plastyk obraca?

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 17 sie 2009, 02:23

Stawiam na uszkodzony regulator ciśnienia paliwa.
Przyznam się bez bicia że narazie nic nie robiłem, bo usterka mało uciążliwa. Ale regulator raczej odpada, ze względu na to że problem jest też na gazie (mam najprostszą instalacje).
PS Od czego jest ten niebieski czujnik, i jaką oporność powinien mieć. Czy wam też sie ten niebieski plastyk obraca?
Niebieski czujnik odpowiada za odczyt temperatury płynu chłodzącego i przekazanie sygnału do ECU. O ile pamiętam rezystancja powinna maleć wraz ze wzrostem temperatury (jakie dokładnie wartości powinny być - znajdziesz na forum ;) )

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 17 sie 2009, 06:32

pecet pisze:Ale regulator raczej odpada, ze względu na to że problem jest też na gazie (mam najprostszą instalacje).
Jeżeli przy pracy na LPG pompa paliwa nadal pracuje (nie jest wyłączana) to regulator ciśnienia nadal może być przyczyną usterki.

pecet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 01 kwie 2007, 00:57
Lokalizacja: Mińsk Maz
Kontakt:

Post autor: pecet » 01 wrz 2009, 15:46

Tydzień temu wymieniłem niebieski czujnik i przy okazji filtr powietrza. Od tamtej pory jeszcze ani raz mi nie zgasł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl