Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 AAZ] Nie kręci się silnik

co począć z takim autkiem ;(

remont silnika
11
46%
kupic nowy silnik
8
33%
sprzedać furkę ;(
1
4%
inne ??
4
17%
 
Liczba głosów: 24

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

[B4 AAZ] Nie kręci się silnik

Post autor: junglist » 23 sie 2009, 14:24

[center]fotki z przyczyny problemu: https://audi80.pl/dupaBlada-vt32622,30.htm#349061[/center]


Niestety.....
Wczoraj wieczorem autko odmówiło posłuszeństwa...

Silnik nagle się zatrzymał.
Dokładnie wyglądało to tak, że zjeżdżając z chodnika, po zjechaniu drugim przednim kołem silnik stanął z takim objawem jak bym puścił sprzęgło i nie docisnął gazu...

Złapałem za kluczyk do odpalania i ZONK... po przekręceniu wszystko gaśnie i cisza. Pomyślałem rozrusznik... bujnąłem autem, za kluczyk i NIC... Paski na rozrządzie, alternatorze itd przesuwają się o ~1cm i cofają po puszczeniu kluczyka...

Zadzwoniłem po kolegę żeby mnie kawałek pociągnął... Silnik był ciepły bo parkowałem 30 min wcześniej - wiem wiem DIESLA sie nie ciąga... mniejsza z tym...

Niestety na jadącym aucie po puszczeniu sprzęgła zahamowało tak jak bym wcisnął hamulec...

WNIOSKI: SILNIK SIĘ ZABLOKOWAŁ.
Co może być przyczyną?? jakie mogą być koszty?? Sprzedawać auto?? Remontować silnik?? Kupić nowy silnik??
Nie cierpię na nadmiar PLNów ale remont silnika za ~1500 to troche kasy i sam nie wiem co mam począć...
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 13:56 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.

sunseeker1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31

Post autor: sunseeker1 » 23 sie 2009, 14:47

Podnieś koło na podnośniku, wrzuć bieg (4,5) i kręcąc kołem pokręć silnikiem w inną stronę. Bedziesz mógł sprawdzić czy przypadkiem na zaworach sie nie blokuje..

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 sie 2009, 15:18

sunseeker1 pisze:kręcąc kołem pokręć silnikiem w inną stronę
czyli bieg "do przodu", a kołem do tyłu?? bo w bok to raczej nie pokręcę :-D


a jeśli to zawór i się "odblokuje" to po takiej "zawieszce" silnika jak go odpalę to nie pognie mi się nic w środku lub jeśli to jakiś "odłamek czegoś" to czy po odpaleniu nie porozwala mi szlifów itd ?? :?: :?:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 23 sie 2009, 16:19

tak jak pisze kolega, wrzuć 5 i kręć kołem raz do przodu a potem do tyłu, najlepiej jak weźmiesz sobie pomocnika i niech jeden kręci kołem a drugi patrzy na koło na wale, jeżeli nie zrobi silnik co najmniej jednego pełnego obrotu to do sprawdzenia rozrząd a jak znaki się zgadzają to pewnie głowica do demontażu i módl się żeby to nie był urwany zawór, chyba że oberwał się kawałek nagaru z kolektora lub zaworu ale myślę że recyrkulacja zaślepiona i wszystko wyczyszczone przy takich modach :mrgreen:

no chyba że coś z turbiny wyleciało lub zostało przez nią wessane
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 16:25 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 23 sie 2009, 16:25

kolego może masz tylko prostą awarie, mialem tem sam problem w podobnych okolicznościach. a mianowicie a mnie urwał sie kołek ustalający docisk sprzegła. u mnie wystarczyło wyciągnąć rozrusznik i wyciągnąć przyczyne zmartwienia. możesz pomóc sobie mocnym śrubokrętem i sprubować pokręcić za wieniec. pozdrawiam

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 sie 2009, 16:28

UKI_XX pisze:jeżeli nie zrobi silnik co najmniej jednego pełnego obrotu to do sprawdzenia rozrząd a jak znaki się zgadzają to pewnie głowica do demontażu i módl się żeby to nie był urwany zawór
Sam pod blokiem tego nie zrobię... i tak muszę oddać go do mechanika... zaciągne go we wtorek... bo widzę, że tak czy inaczej sam nie poradzę...

a modle się od wczoraj... :-o :-o :-o

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 23 sie 2009, 16:30

jeszcze jedno jak bedziesz prubował ruszyć wieniec to tak żeby wał kręcił sie w lewą strone

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 23 sie 2009, 16:34

dziuba pisze:wieniec
jestem "lajkonikiem" :lol: w nazewnictwie elementów więc poprosze łopatologicznie...

[ Dodano: 2009-08-23, 16:36 ]
UKI_XX pisze:recyrkulacja zaślepiona
<ok>
UKI_XX pisze:wszystko wyczyszczone przy takich modach
:roll: :roll:

dziuba
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 109
Rejestracja: 26 maja 2009, 08:02
Lokalizacja: Iława

Post autor: dziuba » 23 sie 2009, 16:45

wieniec to ta duża zebatka kturą porusza rozrusznik. widać go jak spojrzysz na łączenie silnika ze skrzynią. jest tam zaślepka, jak ją wyciągniesz to zobaczysz zęby

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 24 sie 2009, 14:02

junglist pisze:Zadzwoniłem po kolegę żeby mnie kawałek pociągnął... Silnik był ciepły bo parkowałem 30 min wcześniej - wiem wiem DIESLA sie nie ciąga... mniejsza z tym...
To nie był dobry pomysł ,tym zabiegiem mogłeś tylko powiększyć uszkodzenia.Sprawdż znaki na rozrządzie :na kole zamachowym znak 0 (widoczny w okienku od skrzyni biegów)zdejmujesz dekiel pokrywy zaworów zakładasz blokadę w wycięcie z tyłu wałka rozrządu (płaski liniał gr 4,5mm ,może być suwmiarka)po tych zabiegach powina ci wejść jeszcze blokada w koło pompy wtryskowej .Piszesz że silnik się nie kręci więc musisz rozpiąć rozrząd i ustawić na nowo tak jak pisałem .Być może tak jak pisze kolega wcześniej urwał się kołek ustalający docisk...życzę ci żeby to było to ale przyznaję że raczej wątpię i w twoim przypadku tłoki spotkały się z zaworami niestety....

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 28 sie 2009, 13:18

otrzymałem właśnie telefon od mojego SPECMENA.
Diagnoza:
-przeskoczył pasek na rozrządzie... buł trochę za luźny...

SOLUCJA:
-optymistyczna: zawory sie nie pogieły, na nowo ustawiony/wymieniony rozrząd
-pesymistyczna: tłok pogiął zawór - w skrócie "remont silnika"...

czekam na informacje od mechaniora, która z solucji będzie do wykonania...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 28 sie 2009, 13:29

czapke pewnie zrzuci mechanior i wyda diagnoze, ale skoro zablokowalo wal to moze byc nieciekawie;/

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 29 sie 2009, 10:40

opcja 2 :-x :-/ :-| :-( :-( :-(

czyli remoncik...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 29 sie 2009, 10:45

pogielo zawory?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 sie 2009, 11:03

Jak będziesz mógł to wrzuć jakieś foty jak to wygląda.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl