[B4 AAZ] Nie kręci się silnik
[B4 AAZ] Nie kręci się silnik
[center]fotki z przyczyny problemu: https://audi80.pl/dupaBlada-vt32622,30.htm#349061[/center]
Niestety.....
Wczoraj wieczorem autko odmówiło posłuszeństwa...
Silnik nagle się zatrzymał.
Dokładnie wyglądało to tak, że zjeżdżając z chodnika, po zjechaniu drugim przednim kołem silnik stanął z takim objawem jak bym puścił sprzęgło i nie docisnął gazu...
Złapałem za kluczyk do odpalania i ZONK... po przekręceniu wszystko gaśnie i cisza. Pomyślałem rozrusznik... bujnąłem autem, za kluczyk i NIC... Paski na rozrządzie, alternatorze itd przesuwają się o ~1cm i cofają po puszczeniu kluczyka...
Zadzwoniłem po kolegę żeby mnie kawałek pociągnął... Silnik był ciepły bo parkowałem 30 min wcześniej - wiem wiem DIESLA sie nie ciąga... mniejsza z tym...
Niestety na jadącym aucie po puszczeniu sprzęgła zahamowało tak jak bym wcisnął hamulec...
WNIOSKI: SILNIK SIĘ ZABLOKOWAŁ.
Co może być przyczyną?? jakie mogą być koszty?? Sprzedawać auto?? Remontować silnik?? Kupić nowy silnik??
Nie cierpię na nadmiar PLNów ale remont silnika za ~1500 to troche kasy i sam nie wiem co mam począć...
Niestety.....
Wczoraj wieczorem autko odmówiło posłuszeństwa...
Silnik nagle się zatrzymał.
Dokładnie wyglądało to tak, że zjeżdżając z chodnika, po zjechaniu drugim przednim kołem silnik stanął z takim objawem jak bym puścił sprzęgło i nie docisnął gazu...
Złapałem za kluczyk do odpalania i ZONK... po przekręceniu wszystko gaśnie i cisza. Pomyślałem rozrusznik... bujnąłem autem, za kluczyk i NIC... Paski na rozrządzie, alternatorze itd przesuwają się o ~1cm i cofają po puszczeniu kluczyka...
Zadzwoniłem po kolegę żeby mnie kawałek pociągnął... Silnik był ciepły bo parkowałem 30 min wcześniej - wiem wiem DIESLA sie nie ciąga... mniejsza z tym...
Niestety na jadącym aucie po puszczeniu sprzęgła zahamowało tak jak bym wcisnął hamulec...
WNIOSKI: SILNIK SIĘ ZABLOKOWAŁ.
Co może być przyczyną?? jakie mogą być koszty?? Sprzedawać auto?? Remontować silnik?? Kupić nowy silnik??
Nie cierpię na nadmiar PLNów ale remont silnika za ~1500 to troche kasy i sam nie wiem co mam począć...
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 13:56 przez junglist, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 14 sty 2008, 12:31
czyli bieg "do przodu", a kołem do tyłu?? bo w bok to raczej nie pokręcęsunseeker1 pisze:kręcąc kołem pokręć silnikiem w inną stronę
a jeśli to zawór i się "odblokuje" to po takiej "zawieszce" silnika jak go odpalę to nie pognie mi się nic w środku lub jeśli to jakiś "odłamek czegoś" to czy po odpaleniu nie porozwala mi szlifów itd ?? :?: :?:
tak jak pisze kolega, wrzuć 5 i kręć kołem raz do przodu a potem do tyłu, najlepiej jak weźmiesz sobie pomocnika i niech jeden kręci kołem a drugi patrzy na koło na wale, jeżeli nie zrobi silnik co najmniej jednego pełnego obrotu to do sprawdzenia rozrząd a jak znaki się zgadzają to pewnie głowica do demontażu i módl się żeby to nie był urwany zawór, chyba że oberwał się kawałek nagaru z kolektora lub zaworu ale myślę że recyrkulacja zaślepiona i wszystko wyczyszczone przy takich modach :mrgreen:
no chyba że coś z turbiny wyleciało lub zostało przez nią wessane
no chyba że coś z turbiny wyleciało lub zostało przez nią wessane
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 16:25 przez UKI_XX, łącznie zmieniany 1 raz.
kolego może masz tylko prostą awarie, mialem tem sam problem w podobnych okolicznościach. a mianowicie a mnie urwał sie kołek ustalający docisk sprzegła. u mnie wystarczyło wyciągnąć rozrusznik i wyciągnąć przyczyne zmartwienia. możesz pomóc sobie mocnym śrubokrętem i sprubować pokręcić za wieniec. pozdrawiam
Sam pod blokiem tego nie zrobię... i tak muszę oddać go do mechanika... zaciągne go we wtorek... bo widzę, że tak czy inaczej sam nie poradzę...UKI_XX pisze:jeżeli nie zrobi silnik co najmniej jednego pełnego obrotu to do sprawdzenia rozrząd a jak znaki się zgadzają to pewnie głowica do demontażu i módl się żeby to nie był urwany zawór
a modle się od wczoraj... :-o :-o :-o
To nie był dobry pomysł ,tym zabiegiem mogłeś tylko powiększyć uszkodzenia.Sprawdż znaki na rozrządzie :na kole zamachowym znak 0 (widoczny w okienku od skrzyni biegów)zdejmujesz dekiel pokrywy zaworów zakładasz blokadę w wycięcie z tyłu wałka rozrządu (płaski liniał gr 4,5mm ,może być suwmiarka)po tych zabiegach powina ci wejść jeszcze blokada w koło pompy wtryskowej .Piszesz że silnik się nie kręci więc musisz rozpiąć rozrząd i ustawić na nowo tak jak pisałem .Być może tak jak pisze kolega wcześniej urwał się kołek ustalający docisk...życzę ci żeby to było to ale przyznaję że raczej wątpię i w twoim przypadku tłoki spotkały się z zaworami niestety....junglist pisze:Zadzwoniłem po kolegę żeby mnie kawałek pociągnął... Silnik był ciepły bo parkowałem 30 min wcześniej - wiem wiem DIESLA sie nie ciąga... mniejsza z tym...
otrzymałem właśnie telefon od mojego SPECMENA.
Diagnoza:
-przeskoczył pasek na rozrządzie... buł trochę za luźny...
SOLUCJA:
-optymistyczna: zawory sie nie pogieły, na nowo ustawiony/wymieniony rozrząd
-pesymistyczna: tłok pogiął zawór - w skrócie "remont silnika"...
czekam na informacje od mechaniora, która z solucji będzie do wykonania...
Diagnoza:
-przeskoczył pasek na rozrządzie... buł trochę za luźny...
SOLUCJA:
-optymistyczna: zawory sie nie pogieły, na nowo ustawiony/wymieniony rozrząd
-pesymistyczna: tłok pogiął zawór - w skrócie "remont silnika"...
czekam na informacje od mechaniora, która z solucji będzie do wykonania...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: