[b3 1.6 TD RA] Słaby jak zimny.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
[b3 1.6 TD RA] Słaby jak zimny.
Zauważyłem, że mój samochód przy zimnym silniku jest słabszy niż przy ciepłym. I to jest dość odczuwalna różnica.
Zwykle jak wybieram się w dalszą drogę, przez pierwsze 15-20 min nie wkręcam silnika na wysokie obroty aby wszystko zdążyło się nagrzać, odpowiednio dosmarować. Ale wystarczy jakieś niewielkie wzniesienie, 70-80km/h, trzeci bieg, pół gazu, samochód jakiś taki ospały... Dopiero jak silnik się rozgrzeje, kilka razy mu depnę, obroty zbliżą się do czerwonej kreski, samochód odzyskuje swój wigor. Szybko się rozpędza, zrywny, mocny (na 2 biegu są problemy z trakcją na oponach Pirelli 205/60 R15)
Po dłuższej jeździe nawet jak stanę, wyłącze silnik i samochód postoi kilka godzin to dalej ma swój wigor.
Po kilku dniach bezczynności (nie wliczając podróży po 3-5km w jedną stronę) znów mół...
Coś się przycina? Jak myślicie?
Silnik nie bierze oleju (jeżdżę na półsyntetyku a zmiany w poziomie oleju na bagnecie są rzędu 1/4 do 1/2 wysokości między wymianami), przy maksymalnych obrotach nie kopci, na 3 biegu bez problemu osiąga 110km/h (dalej już nie katowałem silnika), skrzynia biegów AKM, opony 205/60 R15.
Aha, wiem że drugiego dnia po zakupie mój starszy coś kombinował z obrotami na biegu jałowym bo miał strasznie niskie i trzeba było do połowy wyciągać ssanie.
Zwykle jak wybieram się w dalszą drogę, przez pierwsze 15-20 min nie wkręcam silnika na wysokie obroty aby wszystko zdążyło się nagrzać, odpowiednio dosmarować. Ale wystarczy jakieś niewielkie wzniesienie, 70-80km/h, trzeci bieg, pół gazu, samochód jakiś taki ospały... Dopiero jak silnik się rozgrzeje, kilka razy mu depnę, obroty zbliżą się do czerwonej kreski, samochód odzyskuje swój wigor. Szybko się rozpędza, zrywny, mocny (na 2 biegu są problemy z trakcją na oponach Pirelli 205/60 R15)
Po dłuższej jeździe nawet jak stanę, wyłącze silnik i samochód postoi kilka godzin to dalej ma swój wigor.
Po kilku dniach bezczynności (nie wliczając podróży po 3-5km w jedną stronę) znów mół...
Coś się przycina? Jak myślicie?
Silnik nie bierze oleju (jeżdżę na półsyntetyku a zmiany w poziomie oleju na bagnecie są rzędu 1/4 do 1/2 wysokości między wymianami), przy maksymalnych obrotach nie kopci, na 3 biegu bez problemu osiąga 110km/h (dalej już nie katowałem silnika), skrzynia biegów AKM, opony 205/60 R15.
Aha, wiem że drugiego dnia po zakupie mój starszy coś kombinował z obrotami na biegu jałowym bo miał strasznie niskie i trzeba było do połowy wyciągać ssanie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Hmy. Dziwne. Może kąt wtrysku przydałoby się ustawić. Na pewno nie zaszkodzi.
Mój SBek jak był zimny zawsze lepiej chodził (jeśli chodzi o moc) ze względu na to iż komora silnika była zimna tak jak wszystkie węże więc i powietrze w dolocie było chłodniejsze. Natomiast jak go zostawiłem na słoncu i cały się nagrzał to wtedy faktycznie był muł jak nie wiem. Wszystkie węże w tym i dolotowe były nieźle nagrzane więc dopiero po przejechaniu kawałka wszystko wracało do normalnej temperatury.
Mój SBek jak był zimny zawsze lepiej chodził (jeśli chodzi o moc) ze względu na to iż komora silnika była zimna tak jak wszystkie węże więc i powietrze w dolocie było chłodniejsze. Natomiast jak go zostawiłem na słoncu i cały się nagrzał to wtedy faktycznie był muł jak nie wiem. Wszystkie węże w tym i dolotowe były nieźle nagrzane więc dopiero po przejechaniu kawałka wszystko wracało do normalnej temperatury.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
W ciągu dwóch dni zrobiłem 400km i cały czas pojawia się ten sam objaw - zimny słaby, rozgrzany (przedmuchany? przedeptany?) zrywny jak nie wiem co
Jaki jest dźwiękowy objaw tego, że wtryski są do wymiany?
EDIT:
Mój samochód jest garażowany (a raczej komórkowany ) w specjalnym pomieszczeniu do tego przeznaczonym, wykonanym z grubej, drążonej silikatki (były kiedyś takie pustaki białe z trzeba otworami w środku) więc on nawet w największe upały się nie nagrzewa jak stoi.
Jaki jest dźwiękowy objaw tego, że wtryski są do wymiany?
EDIT:
Mój samochód jest garażowany (a raczej komórkowany ) w specjalnym pomieszczeniu do tego przeznaczonym, wykonanym z grubej, drążonej silikatki (były kiedyś takie pustaki białe z trzeba otworami w środku) więc on nawet w największe upały się nie nagrzewa jak stoi.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kurcze w takim razie ja już nie wiem co to może być. Kiedy siada pompa muła łapie po rozgrzaniu a nie na odwrót. Może ktoś będzie miał inni pomysł, bo jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to sprawdzenie tego kąta wtrysku. Jak jest przestawiony auto potrafi dziwnie się zachowywać. A jak jest z odpalaniem ciepły/zimny?
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Powiem Ci, że nie ma żadnej różnicy, czy ciepły, czy zimny. Raz pali dosłownie na dotyk, raz po dwóch obrotach (wiesz: kszy, kszy, bruumm, brum, brum, brum ). Oczywiście pedał gazu nie jest naciskany ani ssanie podciągane.
Zauważyłem, że jak szybko poruszę pedałem gazu 3-4 razy to samochód z muła staje się normalny i już cały czas taki jest. Tak jakby coś się odtykało.
Zauważyłem, że jak szybko poruszę pedałem gazu 3-4 razy to samochód z muła staje się normalny i już cały czas taki jest. Tak jakby coś się odtykało.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Tego nie wiem, samochód mam od miesiąca, czekam do wypłaty, do 10 września aby sobie wszystko pozmieniać (płyny, filtry).Vision pisze:miał by poważne problemy z zapalaniem , na wylocie z pompy jest sitko może tam cóś , a filtr paliwa kiedyMobilek pisze:Wg opisu możliwe jest że zacina się zawór sterujący niskim ciśnieniem w pompie.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
A na najprostsze rozwiązanie nie wpadłem :oops:Vision pisze:a filtr paliwa kiedy
Pod filtrem paliwa masz takie zaworek który możesz odkręcić. Służy do spuszczania tego co osadziło się na spodzie. Nie zaszkodzi jeśli go odkręcisz i zobaczysz co z niego wypłynie. Ja jak kiedyś zalałem hu*** paliwa to wyleciała mi tam istna kasza.trepek pisze:Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Tego nie wiem, samochód mam od miesiąca, czekam do wypłaty, do 10 września aby sobie wszystko pozmieniać (płyny, filtry).
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Do tygodnia dam Wam odpowiedź, narazie brak wolnego czasu ;/
[ Dodano: 2009-09-02, 16:05 ]
Jako, że mam sesje, a jak to wiadomo, człowiek w sesji zrobi wszystko aby się tylko nie uczyć Wczoraj pokój posprzątałem a dzisiaj do silnika zajrzałem. Moje spostrzerzenia:
Filtr paliwa:
Chciałem wyjąć filtr więc wziąłem się za odkręcanie obudowy (jedna śrubka) ale filtr nie chciał wyjść, co go jeszcze trzyma?
Organoleptycznie wyczułem od spodu filtra jakiś zawór, nacisnąłem go, trochę pobulgotało, w wężu od paliwa pojawiło się powietrze. Zapaliłem silnik, zgasiłem, znowu nacisnąłem zawór, pobulgotało trochę ale powietrze się już nie pojawiło.
Po co ten zawór jest? Kręci się ale nie wyrkęca (chyba).
Pompa paliwa:
Przyjarzałem się temu elektrozaworowi. Mam go wykręcić? I co dalej? nie chcę go zepsuć
Zauważyłem, że cieknie mi paliwo z pompy paliwa. Jeśli patrzeć na rysunek to mniej więcej z tej części pompy paliwa, która znajduje się bezpośrednio nad liczbą "6" ale od strony silnika. Co to jest za miejsce? Jak zapobiec tym wyciekom?
[ Dodano: 2009-09-02, 16:05 ]
Jako, że mam sesje, a jak to wiadomo, człowiek w sesji zrobi wszystko aby się tylko nie uczyć Wczoraj pokój posprzątałem a dzisiaj do silnika zajrzałem. Moje spostrzerzenia:
Filtr paliwa:
Chciałem wyjąć filtr więc wziąłem się za odkręcanie obudowy (jedna śrubka) ale filtr nie chciał wyjść, co go jeszcze trzyma?
Organoleptycznie wyczułem od spodu filtra jakiś zawór, nacisnąłem go, trochę pobulgotało, w wężu od paliwa pojawiło się powietrze. Zapaliłem silnik, zgasiłem, znowu nacisnąłem zawór, pobulgotało trochę ale powietrze się już nie pojawiło.
Po co ten zawór jest? Kręci się ale nie wyrkęca (chyba).
Pompa paliwa:
Przyjarzałem się temu elektrozaworowi. Mam go wykręcić? I co dalej? nie chcę go zepsuć
Zauważyłem, że cieknie mi paliwo z pompy paliwa. Jeśli patrzeć na rysunek to mniej więcej z tej części pompy paliwa, która znajduje się bezpośrednio nad liczbą "6" ale od strony silnika. Co to jest za miejsce? Jak zapobiec tym wyciekom?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 16:22 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jest do zaworek do odstojnika wody. Jak go odkręcisz to powinna zlecieć ropa wraz z ewentualnym syfem który osadził się na dnie filtra.trepek pisze:Organoleptycznie wyczułem od spodu filtra jakiś zawór, nacisnąłem go, trochę pobulgotało, w wężu od paliwa pojawiło się powietrze. Zapaliłem silnik, zgasiłem, znowu nacisnąłem zawór, pobulgotało trochę ale powietrze się już nie pojawiło.
Po co ten zawór jest? Kręci się ale nie wyrkęca (chyba).
+ odpowietrzanie mocowanie to powinna być obejma , 6 to wieszLabiel pisze:Jest do zaworek do odstojnika wody. Jak go odkręcisz to powinna zlecieć ropa wraz z ewentualnym syfem który osadził się na dnie filtra.
[ Dodano: 2009-09-02, 16:21 ]
możesz w środku sprężyna z kapturek i pierścień uszczelniający wyczyść i załóżtrepek pisze:Przyjarzałem się temu elektrozaworowi. Mam go wykręcić?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 16:23 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.
tylko się luzuje , jak jest masa syfu to nic nie poleci wymiana , a jak poleci to łap w słoik :mrgreen: jeśli nie wiesz kiedy wymieniany to wymieńtrepek pisze:Mam nadzieje, że nie jest to na żadnej sprężynce bo nie będzie mi się chciało tego zaworka po całym samochodzie gonić A dużo tego paliwa może wylecieć? Bo nie wiem jak duże naczynie mam podłożyć.