Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.6 TD RA] Słaby jak zimny.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[b3 1.6 TD RA] Słaby jak zimny.

Post autor: trepek » 23 sie 2009, 10:10

Zauważyłem, że mój samochód przy zimnym silniku jest słabszy niż przy ciepłym. I to jest dość odczuwalna różnica.
Zwykle jak wybieram się w dalszą drogę, przez pierwsze 15-20 min nie wkręcam silnika na wysokie obroty aby wszystko zdążyło się nagrzać, odpowiednio dosmarować. Ale wystarczy jakieś niewielkie wzniesienie, 70-80km/h, trzeci bieg, pół gazu, samochód jakiś taki ospały... Dopiero jak silnik się rozgrzeje, kilka razy mu depnę, obroty zbliżą się do czerwonej kreski, samochód odzyskuje swój wigor. Szybko się rozpędza, zrywny, mocny (na 2 biegu są problemy z trakcją na oponach Pirelli 205/60 R15) ;-)
Po dłuższej jeździe nawet jak stanę, wyłącze silnik i samochód postoi kilka godzin to dalej ma swój wigor.
Po kilku dniach bezczynności (nie wliczając podróży po 3-5km w jedną stronę) znów mół...
Coś się przycina? Jak myślicie?
Silnik nie bierze oleju (jeżdżę na półsyntetyku a zmiany w poziomie oleju na bagnecie są rzędu 1/4 do 1/2 wysokości między wymianami), przy maksymalnych obrotach nie kopci, na 3 biegu bez problemu osiąga 110km/h (dalej już nie katowałem silnika), skrzynia biegów AKM, opony 205/60 R15.

Aha, wiem że drugiego dnia po zakupie mój starszy coś kombinował z obrotami na biegu jałowym bo miał strasznie niskie i trzeba było do połowy wyciągać ssanie.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 23 sie 2009, 21:54

Hmy. Dziwne. Może kąt wtrysku przydałoby się ustawić. Na pewno nie zaszkodzi.

Mój SBek jak był zimny zawsze lepiej chodził (jeśli chodzi o moc) ze względu na to iż komora silnika była zimna tak jak wszystkie węże więc i powietrze w dolocie było chłodniejsze. Natomiast jak go zostawiłem na słoncu i cały się nagrzał to wtedy faktycznie był muł jak nie wiem. Wszystkie węże w tym i dolotowe były nieźle nagrzane więc dopiero po przejechaniu kawałka wszystko wracało do normalnej temperatury.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 sie 2009, 22:31

W ciągu dwóch dni zrobiłem 400km i cały czas pojawia się ten sam objaw - zimny słaby, rozgrzany (przedmuchany? przedeptany?) zrywny jak nie wiem co :-D
Jaki jest dźwiękowy objaw tego, że wtryski są do wymiany?

EDIT:
Mój samochód jest garażowany (a raczej komórkowany ;-) ) w specjalnym pomieszczeniu do tego przeznaczonym, wykonanym z grubej, drążonej silikatki (były kiedyś takie pustaki białe z trzeba otworami w środku) więc on nawet w największe upały się nie nagrzewa jak stoi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2009, 01:13

Kurcze w takim razie ja już nie wiem co to może być. Kiedy siada pompa muła łapie po rozgrzaniu a nie na odwrót. Może ktoś będzie miał inni pomysł, bo jedyne co mi w tej chwili przychodzi do głowy to sprawdzenie tego kąta wtrysku. Jak jest przestawiony auto potrafi dziwnie się zachowywać. A jak jest z odpalaniem ciepły/zimny?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sie 2009, 05:03

Powiem Ci, że nie ma żadnej różnicy, czy ciepły, czy zimny. Raz pali dosłownie na dotyk, raz po dwóch obrotach (wiesz: kszy, kszy, bruumm, brum, brum, brum ;-) ). Oczywiście pedał gazu nie jest naciskany ani ssanie podciągane.
Zauważyłem, że jak szybko poruszę pedałem gazu 3-4 razy to samochód z muła staje się normalny i już cały czas taki jest. Tak jakby coś się odtykało.

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 24 sie 2009, 20:09

trepek pisze:Zauważyłem, że jak szybko poruszę pedałem gazu 3-4 razy to samochód z muła staje się normalny i już cały czas taki jest. Tak jakby coś się odtykało.
Wg opisu możliwe jest że zacina się zawór sterujący niskim ciśnieniem w pompie.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 24 sie 2009, 20:49

Mobilek pisze:Wg opisu możliwe jest że zacina się zawór sterujący niskim ciśnieniem w pompie.
miał by poważne problemy z zapalaniem , na wylocie z pompy jest sitko może tam cóś , a filtr paliwa kiedy

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 sie 2009, 21:21

Vision pisze:
Mobilek pisze:Wg opisu możliwe jest że zacina się zawór sterujący niskim ciśnieniem w pompie.
miał by poważne problemy z zapalaniem , na wylocie z pompy jest sitko może tam cóś , a filtr paliwa kiedy
Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Tego nie wiem, samochód mam od miesiąca, czekam do wypłaty, do 10 września aby sobie wszystko pozmieniać (płyny, filtry).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 24 sie 2009, 23:00

Vision pisze:a filtr paliwa kiedy
A na najprostsze rozwiązanie nie wpadłem :oops:
trepek pisze:Kiedy był wymieniany filtr paliwa? Tego nie wiem, samochód mam od miesiąca, czekam do wypłaty, do 10 września aby sobie wszystko pozmieniać (płyny, filtry).
Pod filtrem paliwa masz takie zaworek który możesz odkręcić. Służy do spuszczania tego co osadziło się na spodzie. Nie zaszkodzi jeśli go odkręcisz i zobaczysz co z niego wypłynie. Ja jak kiedyś zalałem hu*** paliwa to wyleciała mi tam istna kasza.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 25 sie 2009, 06:18

Labiel pisze:A na najprostsze rozwiązanie nie wpadłem :oops:
często najprostsze i oczywiste rzeczy mi umykają <piwo> i nie wiem czy to rozwiązuje ten problem :-/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 wrz 2009, 16:05

Do tygodnia dam Wam odpowiedź, narazie brak wolnego czasu ;/

[ Dodano: 2009-09-02, 16:05 ]
Jako, że mam sesje, a jak to wiadomo, człowiek w sesji zrobi wszystko aby się tylko nie uczyć Wczoraj pokój posprzątałem a dzisiaj do silnika zajrzałem. Moje spostrzerzenia:

Filtr paliwa:
Chciałem wyjąć filtr więc wziąłem się za odkręcanie obudowy (jedna śrubka) ale filtr nie chciał wyjść, co go jeszcze trzyma?
Organoleptycznie wyczułem od spodu filtra jakiś zawór, nacisnąłem go, trochę pobulgotało, w wężu od paliwa pojawiło się powietrze. Zapaliłem silnik, zgasiłem, znowu nacisnąłem zawór, pobulgotało trochę ale powietrze się już nie pojawiło.
Po co ten zawór jest? Kręci się ale nie wyrkęca (chyba).

Pompa paliwa:
Przyjarzałem się temu elektrozaworowi. Mam go wykręcić? I co dalej? nie chcę go zepsuć
Zauważyłem, że cieknie mi paliwo z pompy paliwa. Jeśli patrzeć na rysunek to mniej więcej z tej części pompy paliwa, która znajduje się bezpośrednio nad liczbą "6" ale od strony silnika. Co to jest za miejsce? Jak zapobiec tym wyciekom?
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 16:22 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2009, 16:09

trepek pisze:Organoleptycznie wyczułem od spodu filtra jakiś zawór, nacisnąłem go, trochę pobulgotało, w wężu od paliwa pojawiło się powietrze. Zapaliłem silnik, zgasiłem, znowu nacisnąłem zawór, pobulgotało trochę ale powietrze się już nie pojawiło.
Po co ten zawór jest? Kręci się ale nie wyrkęca (chyba).
Jest do zaworek do odstojnika wody. Jak go odkręcisz to powinna zlecieć ropa wraz z ewentualnym syfem który osadził się na dnie filtra.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 wrz 2009, 16:16

Labiel pisze:Jest do zaworek do odstojnika wody. Jak go odkręcisz to powinna zlecieć ropa wraz z ewentualnym syfem który osadził się na dnie filtra.
+ odpowietrzanie mocowanie to powinna być obejma :-/ , 6 to wiesz ;-)

[ Dodano: 2009-09-02, 16:21 ]
trepek pisze:Przyjarzałem się temu elektrozaworowi. Mam go wykręcić?
możesz w środku sprężyna z kapturek i pierścień uszczelniający wyczyść i załóż
Ostatnio zmieniony 02 wrz 2009, 16:23 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 wrz 2009, 16:21

@labiel
Gwint prawoskrętny? Mam nadzieje, że nie jest to na żadnej sprężynce bo nie będzie mi się chciało tego zaworka po całym samochodzie gonić ;-) A dużo tego paliwa może wylecieć? Bo nie wiem jak duże naczynie mam podłożyć.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 02 wrz 2009, 16:26

trepek pisze:Mam nadzieje, że nie jest to na żadnej sprężynce bo nie będzie mi się chciało tego zaworka po całym samochodzie gonić ;-) A dużo tego paliwa może wylecieć? Bo nie wiem jak duże naczynie mam podłożyć.
tylko się luzuje , jak jest masa syfu to nic nie poleci wymiana , a jak poleci to łap w słoik :mrgreen: jeśli nie wiesz kiedy wymieniany to wymień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl