Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4,2.0,ABK,94r]Bicie w prawym przednim kole

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

[B4,2.0,ABK,94r]Bicie w prawym przednim kole

Post autor: newerafan » 26 sie 2009, 12:15

Witam wszystkich klubowiczów mam problem z przednim prawym kołem Słyszę pod czas jazdy bicie i czasami występują drgania kierownicy co to może być ?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 26 sie 2009, 12:32

Powodów może być dużo niewyważone koło, uszkodzona opona, krzywa tarcza hamulcowa jeśli bije podczas hamowania , skrzywiona felga jeśli gdzieś uderzyłeś w krawężnik stan zawieszenia ;-)

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 26 sie 2009, 13:31

sugeruje zaczac od wywazenia kola, poza tym nalezy sprawdzic stan opony poniewaz moze byc wytarta w jednym miejscu o np.2 mm i bedzie klepac to tez jest tak samo slyszalne ale aby byla tak wytarta to byloby konieczne hamowanie z piskiem z duzej predkosci do zera. Poza tym jesli to jest ok to moze byc wywazenie albo jak pisal kolega wyzej uderzenie w kraweznik lub dziure i felga sie wygiela

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 sie 2009, 18:18

Dobry_K pisze:poza tym nalezy sprawdzic stan opony poniewaz moze byc wytarta w jednym miejscu o np.2 mm i bedzie klepac
Jeśli wulkanizator jest kumaty to powinien momentalnie wychwycić taką usterkę.

I generalnie tak jak piszą koledzy wyżej - sprawa pierwsza i najważniejsza to jechać do wulkanizatora i wyważyć oponę. Ewentualnie potem szukać przyczyn gdzie indziej. Tylko proszę nie pisać że opony wyważałeś kilka miesięcy temu.

woody2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 20 gru 2007, 22:44

witam

Post autor: woody2 » 30 sie 2009, 17:22

Najlepiej zajechac na stacje diagnostyczna pojazdow i wjechac autem na trzepaki wtedy bedziesz wiedziec czy gumy na wachaczu czy innych podzespolach zawieszenia sa ok a reszta to tak jak koledzy pisza

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 30 sie 2009, 17:36

Jezeli nie jestes pewny czy to kolo czy cos innego zrob tak:
- podnies auto sprawdz lozysko czy nie ma za duzego luzu
- zmien kolo na zapasowke i jedz sie przejechac jezeli problem powroci to bedziesz wiedzial ze to nie kolo tylko cos w zawieszeniu.
jezeli nie powroci to znaczy ze felga opona, odpad odwaznik.
Wyeliminujesz jedno z dwoch.
Powodzenia i napisz co bylo rzyczyna.

Awatar użytkownika
PawelG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 713
Rejestracja: 06 lut 2007, 21:55
Lokalizacja: kraków

Post autor: PawelG » 30 sie 2009, 17:52

sugeruję sprawdzić łożysko - oprócz szumu może dawać objaw bicia i to całkiem silnego.

moje szlag trafił jak byłem w norwegii i całą drogę powrotną strasznie biło. po wymianie wszystko wróciło do normy.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 07 wrz 2009, 11:24

Moim zdaniem to tarcza lub łożysko wymieniałem z dwa miechy temu Amorki wszystko zrobiłem ok oprócz tej dolewki oleju za późno się dowiedziałem i nadal puka coś na małych szczelinach lub dołkach tylko że prawa strona głośniej a lewa troszkę ciszej mam zamiar jechać na stacje diagnostyczną co proponujecie sprawdzić pierw ? bo już mnie to gnębi het czas :) i tak się wybieram i wybrać się nie mogę :-/

szantis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 214
Rejestracja: 02 paź 2007, 09:14

Post autor: szantis » 07 wrz 2009, 23:00

Po pierwsze sprawdzasz , czy przegub jest dokręcony do piasty, jak jest to dalej.Podnosisz na lewarek prawą stronę. Włączasz silnik zapinasz 2 bieg i puszczasz sprzęgło , obserwujesz zachowanie koła. Jak bije lecisz dalej , zdejmujesz koło , wkładasz jedną szpilkę z większą nakrętką by docisnąć tarczę i obserwujesz. Jak bije nadal ,to zdejmujesz klocki ,odpinasz jarzmo i zdejmujesz tarcze. Test powtarzasz. Jak bije nadal to zakładasz koło , opuszczasz lewarek, odkręcasz śrubę przegubu, znów w górę koło, zdejmujesz i wypinasz przegub. Jak nie bije to padnięte piasta i łożysko, jak bije to podwieszasz półośkę na pętli z drutu i znów test , Jak bije to już tylko został przegub wewnętrzny.....

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 08 wrz 2009, 12:18

szantis pisze:Po pierwsze sprawdzasz , czy przegub jest dokręcony do piasty, jak jest to dalej.Podnosisz na lewarek prawą stronę. Włączasz silnik zapinasz 2 bieg i puszczasz sprzęgło , obserwujesz zachowanie koła. Jak bije lecisz dalej , zdejmujesz koło , wkładasz jedną szpilkę z większą nakrętką by docisnąć tarczę i obserwujesz. Jak bije nadal ,to zdejmujesz klocki ,odpinasz jarzmo i zdejmujesz tarcze. Test powtarzasz. Jak bije nadal to zakładasz koło , opuszczasz lewarek, odkręcasz śrubę przegubu, znów w górę koło, zdejmujesz i wypinasz przegub. Jak nie bije to padnięte piasta i łożysko, jak bije to podwieszasz półośkę na pętli z drutu i znów test , Jak bije to już tylko został przegub wewnętrzny.....
A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 08 wrz 2009, 20:50

newerafan pisze: A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)
na 100% nie pojedzie.śmiało...

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 08 wrz 2009, 21:06

manq pisze:
newerafan pisze: A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)
na 100% nie pojedzie.śmiało...
Ja w vectrze to na 5 biegu tak jechałem tyle ze był lewarek zabezpieczony żeby się nie wywrócił od drgań :mrgreen:

a moze warto by sprawdzic amorek w tym kole.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 08 wrz 2009, 22:16

Jarek3601 pisze:
manq pisze:
newerafan pisze: A jak postawie go na lewarku i wrzucę 2 bieg i puszczę sprzęgło to mi czasem nie zjedzie z tego lewarka? :-)
na 100% nie pojedzie.śmiało...
Ja w vectrze to na 5 biegu tak jechałem tyle ze był lewarek zabezpieczony żeby się nie wywrócił od drgań :mrgreen:

a moze warto by sprawdzic amorek w tym kole.
Amorki mają dwa miechy schsy olejowe

Awatar użytkownika
enzoo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 974
Rejestracja: 28 wrz 2007, 14:53
Imię: Mirosław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Legnica

Post autor: enzoo » 08 wrz 2009, 22:53

ja też miałem stuki i się okazało że guma na wózku wachaczu jest wytarta czy jak to się zwie podnieś i zobacz

jarowlkp
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 04 gru 2015, 13:22
Lokalizacja: Trzcianka

Post autor: jarowlkp » 15 maja 2017, 10:19

PawelG pisze:sugeruję sprawdzić łożysko - oprócz szumu może dawać objaw bicia i to całkiem silnego.

moje szlag trafił jak byłem w norwegii i całą drogę powrotną strasznie biło. po wymianie wszystko wróciło do normy.
Panowie jak najprościej sprawdzić łożysko w przednim kole ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl