[ kujawsko-pomorskie] Pogaduchy ;]
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 17 lis 2008, 20:45
- Lokalizacja: Kuj-pom Toruń
- Kontakt:
Z tym amorkiem to małe kuku raczej masz... Po pierwsze takich rzeczy już się nie robi - prosta sprawa - nieopłacalne... Kiedyś robił taki jeden koleś w Toruniu, na Długiej... No ale jakieś 5 lat temu już zwinął interes... No a jak już robić to dwa... Jak ten leci to tamten też wkrótce pocieknie... Nie lepiej kupić kpl. za 800??? I co prawda z trzeciej półki, drugiej jakości, ale zawsze nowe...
- keeper1985
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 27 sie 2009, 21:24
- Lokalizacja: Toruń
1
510357436 jarek
Ludziska - pomocy mi trzeba. Sprawa taka, że hamulec ręczny mi się skończył. Dałem do mechanika żeby sprawdził co tam się dzieje - okazuje się że padły oba zaciski ręcznego i muszę znaleźć gdzieś inne, sprawne.
Pytanie - czy wie ktoś gdzie mógłbym dostać elementy ręcznego na oba tylne koła ? Dzisiaj jadę odebrać autko to dowiem się dokładnie co mi trzeba, ale może ktoś z Was ma lub może zasięgnąć języka w tej sprawie ? Będę BARDZO wdzięczny.
Pytanie - czy wie ktoś gdzie mógłbym dostać elementy ręcznego na oba tylne koła ? Dzisiaj jadę odebrać autko to dowiem się dokładnie co mi trzeba, ale może ktoś z Was ma lub może zasięgnąć języka w tej sprawie ? Będę BARDZO wdzięczny.
Szukałem Minimum 500zł za sztukę Na razie udało mi się wczoraj zrobić trasę za Płock i do Lubienia, gdzie udało mi się kupić oba zaciski po 120zł sztuka. Jeden bardzo ładny drugi pordzewiały i ciasno chodzący, ale może uda się go zregenerować. Tak poza tym nigdzie kompletnie nie ma zacisków. A szukałem i dzwoniłem po większości szrotów i sklepów z częściami używanymi. Zobaczę co się uda zdziałać. Na pewno mogę powiedzieć, że jazda samochodem, w którym działają tylko przednie hamulce dostarcza wielu wrażeń
drookash olej jest nowy Castrol 15W40. Przejechałem na nim dopiero 2.500 km. Poczytałem trochę na forach i też coś wspominają o popychaczach. Są też między innymi szklanki i inne duperele (na silnikach zbytnio dobrze się nie znam) Musze właśnie pokombinować jeszcze z tym zapłonem. Chociaż wczoraj odpaliłem i po 3 sekundach stukanie ucichło. Wcześniej trwało mi to z dobre 3 minuty. No ale stuknie raz to już mnie denerwuje.drookash pisze:Jaca997 - popychacze ? może od strzałów z gazu dostał jakiś popychaczach ? Roboty z wymianą na 2h a cenka jednego to około 10zł. Może masz stary rozcieńczony benzyną olej ? Zacząłbym od zmiany olejku a potem kombinował. No i jeszcze jedna sprawa - cofnij minimalnie zapłon na aparacie - powinno ustąpić. Może gazowniki podciągnęli kąt zapłonu pod gaz i teraz zapłon mieszanki następuje przy jeszcze otwartych zaworach ssących - stukają o gniazda i w popychacze. Przetestuj z tym zapłonem.
Jaca997 Olejek taki sobie Smigając na półsyntetyku lub pełnym syntetyku pewnie w zimniejsze dni nie usłyszysz stukania. Polecam Mobil 5W50 lub Catrola 5W40 - no ale to zależy od kondycji silnika. Sprawa wygląda tak, że silnik odpalony w niższej temperaturze otoczenia dostaje więcej paliwa (potocznie nazywane ssaniem) i komp wyprzedza kąt zapłonu by utrzymać obroty, gdyż silnikowi z racji gęstego oleju i oporów ciężej się kręcić . Stukanie pojawia się, gdy popychacz pada - jeżeli cichło po kilku sekundach to nie jest źle - olej wypełnił szklanki popychaczy i skasowały się luzy. Jeżeli natomiast stuka dłużej oznaczać to może konieczność ich wymiany gdyż olej nie jest w stanie utrzymać ciśnienia w szklance z racji zużycia popychacza (zużycia zaworka, starcia ścianek, wyrobienia gniazda popychacza w głowicy itd...) . Na ten temat napisano już kilka encyklopedii Jeżeli wymienisz i ucichnie - będziesz miał szczęście. Z pewnością zauważyłeś, że stukanie nasila się w zimniejsze dni ? Odpalany ciepły nie stuka ? Delikatnie cofnij zapłon - zauważysz diametralną poprawę, lecz zmniejszy to moc Na szczęście ja mam komplecik popychaczy czekający na swoją kolej
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 17 lis 2008, 20:45
- Lokalizacja: Kuj-pom Toruń
- Kontakt:
Po primo do tych silników olej 15W40 nie jest ''taki sobie'' tylko dobry. Nie ma oleju ''takiego sobie'' 15W40 jest to klasa oleju,a nie jakość. Olej ''taki sobie'' to może być olej z biedronki. Ja np. leje (oczywiście nie do audika :mrgreen: )15W40 Castrol High Milage. Jest to olej bardzo dobry, który polecam do silników starszej generacji.
Co do komputera - Jaca nie ma komputra żadnego... On ma silnik na gaźniku...
Co do elektroniki - to się kłócić nie będe - powiem szczerze nie zam się za bardzo , ale akurat w gaźnikach wiem o co biega...
A masz Jaca lambde???
Co do komputera - Jaca nie ma komputra żadnego... On ma silnik na gaźniku...
Co do elektroniki - to się kłócić nie będe - powiem szczerze nie zam się za bardzo , ale akurat w gaźnikach wiem o co biega...
A masz Jaca lambde???
Maras... do silnika z popychaczami hydraulicznymi olejek mineralny ? Nikt tego nie poleci Oleje high mileage mają mało środków czyszczących i dodatki uszczelniające z zagęszczaczami - to już taka ostatnia deska ratunku dla silnika. Mam wlany 5W50 Mobil 1 i na 10 tysi dolałem 0,7 litra - znikoma ilość jak na audi z 1994 ! Przebieg 184tyś - real.
Jak okaże się, że ma lambdę - to ma kompa. Widziałem w życiu silniki z gaźnikiem gdzie była lambda + komp i doładowanie turbo z miało to pojemność 1.0 litra !!! Wszystko jest możliwe. W książce do audi jest tabelka informacyjna o właściwym oleju - znajdę to wkleję.
Tak czy siak... stukanie oprócz popychaczy może pojawiać się ze sworzni tłoków, panewek korbowych czy wału, pękniętego tłoka (luźny uszczerbek między pierścieniami), a nawet pierścieni oporowych wału czy luzów kółku zębatym aparatu zapłonowego.
Możliwości jest wiele. Jeśli nie ma kompa to wyprzedzenie zapłonu realizowane jest na podciśnieniu - ale to się okaże...
Jak okaże się, że ma lambdę - to ma kompa. Widziałem w życiu silniki z gaźnikiem gdzie była lambda + komp i doładowanie turbo z miało to pojemność 1.0 litra !!! Wszystko jest możliwe. W książce do audi jest tabelka informacyjna o właściwym oleju - znajdę to wkleję.
Tak czy siak... stukanie oprócz popychaczy może pojawiać się ze sworzni tłoków, panewek korbowych czy wału, pękniętego tłoka (luźny uszczerbek między pierścieniami), a nawet pierścieni oporowych wału czy luzów kółku zębatym aparatu zapłonowego.
Możliwości jest wiele. Jeśli nie ma kompa to wyprzedzenie zapłonu realizowane jest na podciśnieniu - ale to się okaże...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 66
- Rejestracja: 17 lis 2008, 20:45
- Lokalizacja: Kuj-pom Toruń
- Kontakt:
No trudno to kompem nazwać, raczej sterownikiem, który tylko ewentualnie steruje dawką i składem mieszanki...
No polecieć nikt nie poleci, ale jest zasada... Nigdy z oleju gęstrzego nie przechodzimy na rzadszy... A znam wiele autek z hydraulikami, co śmigają na mineralu, i jeżdzą, i jeżdzą... Sam czasem takim śmigam No chyba że chcemy, żeby potem furka znaczyła teren :mrgreen:
Nie wiem co to za stukanie - nie słyszałem, ale panewki raczej nie, bo już dawno by się obróciły. Stukać mogą sworznie, wiele rzeczy moża stukać
No polecieć nikt nie poleci, ale jest zasada... Nigdy z oleju gęstrzego nie przechodzimy na rzadszy... A znam wiele autek z hydraulikami, co śmigają na mineralu, i jeżdzą, i jeżdzą... Sam czasem takim śmigam No chyba że chcemy, żeby potem furka znaczyła teren :mrgreen:
Nie wiem co to za stukanie - nie słyszałem, ale panewki raczej nie, bo już dawno by się obróciły. Stukać mogą sworznie, wiele rzeczy moża stukać