[80 B3 1.6 PP LPG] gaznik 2EE
[80 B3 1.6 PP LPG] gaznik 2EE
witam. mam pewien problem z cudem techniki jakim jest 2EE.
mianowicie po przekreceniu stacyjki z okolic gaznika dobiega bzyczenie. po zdjeciu obudowy filtra i dotknieciu srubokretem przeslony rozruchowej srubokret zaczyna wibrowac i bzyczenie narasta. po wypieciu wtyczki 1. (fot) bzyczenie ustaje. przewody od niej ida do elementu 2. (fot). z tego co sie nie myle to nastawnik przeslony rozruchowej.
czy da sie go jakos zregenerowac, czy to juz jego koniec i trzeba szukac nowego (jaki koszt?)
czy i jaki wplyw ma ta przeslona na uruchamianie rozgrzanego silnika (na PB mozna go zakrecic na smierc i trzeba czekac az ostygnie, a na LPG pali prawie na dotyk)
mianowicie po przekreceniu stacyjki z okolic gaznika dobiega bzyczenie. po zdjeciu obudowy filtra i dotknieciu srubokretem przeslony rozruchowej srubokret zaczyna wibrowac i bzyczenie narasta. po wypieciu wtyczki 1. (fot) bzyczenie ustaje. przewody od niej ida do elementu 2. (fot). z tego co sie nie myle to nastawnik przeslony rozruchowej.
czy da sie go jakos zregenerowac, czy to juz jego koniec i trzeba szukac nowego (jaki koszt?)
czy i jaki wplyw ma ta przeslona na uruchamianie rozgrzanego silnika (na PB mozna go zakrecic na smierc i trzeba czekac az ostygnie, a na LPG pali prawie na dotyk)
Podeślę link który przysłał mi kolega aldi w moim temacie - http://odsiebie.com/pokaz/2403352---bbf0.html ściągnij sobie, jak masz miernik uniwersalny to pomierz nim odpowiednie rzeczy, masz tam opisy, z tego co wyczytałem, to jeśli ten nastawnik jest uszkodzony, to trzeba go wymienić.
Tutaj krótki filmik, jak u mnie pracuje ten gaźnik, po wyłączeniu też słychać bzyczenie, to ta przesłona.
A tu kopalnia wiedzy na temat tego gaźnika i wszystkich cudów jakie się z nim dzieją - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee
Tutaj krótki filmik, jak u mnie pracuje ten gaźnik, po wyłączeniu też słychać bzyczenie, to ta przesłona.
A tu kopalnia wiedzy na temat tego gaźnika i wszystkich cudów jakie się z nim dzieją - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=2ee
Nie, to dobrze że bzyczy, zauważ, że zmienia on swoje położenie "w kierunku" rozruch. Zawsze po wyłączeniu auta słychać po kilku sekundach takie kliknięcie właśnie. Może górna przesłona ma jakiś luz, posprawdzaj to co ci mówiłem. Sam z początku nie wiedziałem o co chodzi, ale po przeczytaniu wielu rzeczy na jego temat zaczynam rozumieć zasadę działania tego gaźnika.
znajde chwile jutro/po jutrze to zdejme obudowe filtra i dokladniej sie przyjrze jak ona pracuje
bo jak go zgasze to zaczyna bzyczec po ok 5-10 sek i nie przestaje puki nie wyciagne kluczyka z stacyjki
a co z nieodpalaniem na PB jak mam nagrzany silnik (przy 0-70 da sie...powyzej moge o tym zapomniec i albo krecic na LPG albo otworzyc maske i czekac az zejdzie temperatura)
bo jak go zgasze to zaczyna bzyczec po ok 5-10 sek i nie przestaje puki nie wyciagne kluczyka z stacyjki
a co z nieodpalaniem na PB jak mam nagrzany silnik (przy 0-70 da sie...powyzej moge o tym zapomniec i albo krecic na LPG albo otworzyc maske i czekac az zejdzie temperatura)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do niepalenia na ciepło to można spróbować odłączyć czujnik temperatury wody na dole króćca głowicy na głowicy.
I wtedy próbować zapalać silnik. Gdy czujnik jest odłączony komputer przyjmuje, że silnik jest ciepły, co pomoże wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury.
A gdy przełączasz gaz > benzyna na rozgrzanym silniku to dobrze wtedy chodzi, nie gaśnie, dobrze przyspiesza :?: A jak odpalisz na benzynie gdy jest zimny to czy wtedy jedzie jak powinien :?:
I wtedy próbować zapalać silnik. Gdy czujnik jest odłączony komputer przyjmuje, że silnik jest ciepły, co pomoże wykluczyć uszkodzenie czujnika temperatury.
A gdy przełączasz gaz > benzyna na rozgrzanym silniku to dobrze wtedy chodzi, nie gaśnie, dobrze przyspiesza :?: A jak odpalisz na benzynie gdy jest zimny to czy wtedy jedzie jak powinien :?:
nie ma problemow z przelaczeniem i praca...zadnego przygasania czy przerywaniaaldi pisze:A gdy przełączasz gaz > benzyna na rozgrzanym silniku to dobrze wtedy chodzi, nie gaśnie, dobrze przyspiesza
odpala od razu, ma wtedy lekko wysokie obroty rzedu 1100obr (z rana jak jest zimno) ale jak dostanie temperatury (jakies 50 stopni) jest juz ok...a pracuje na zimno rowno...nawet lepiej niz inne auta z parkingu takie jak BRAVO ROVER czy nawet LUPO sasiadowaldi pisze:A jak odpalisz na benzynie gdy jest zimny to czy wtedy jedzie jak powinien
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
To masz dziwny przypadek że tak ogólnie dobrze działa tylko nie pali na ciepłym. Jak wszystko zawiedzie - przeczytaj instrukcję, idąc tym tokiem myślenia wyczytałem w materiałach do których link dał Marcin_89. W tablicy wykrywania niesprawności przy "Trudności rozruchu rozgrzanego silnika" podane przyczyny to: błąd obsługi, niewłaściwe paliwo, uszkodzenie iglicy zaworu pływaka (zawór nieszcelny), uszkodzenie pływaka (niewłaściwy poziom paliwa). Wykluczając dwie pierwsze przyczyną może być zbyt wysoki (albo zbyt niski ale wtedy by na zimno gorzej palił) poziom paliwa w komorze pływakowej. Mój pomysł jest taki, skoro masz instalację LPG spróbuj na rozgrzanym silniku gdy pracuje na benzynie przełączyć na wypalanie benzyny z gaźnika. Wypalić jak najwięcej benzyny ale nie za dużo, tak żeby silnik jeszcze dobrze pracował zgasić wtedy spróbować odpalić gdy poziom paliwa w gaźniku będzie mniejszy.
aldi, odłączylem czujnik temperatury wody, i odpalal po nagrzaniu prawie bez problemu (prawie bo pierwszy start kulawy, potem bylo ok), przed podpieciem go z powrotem wyczyscilem zlaczke z śniedzi i teraz odpala, chociaz zdarza mu sie ze nie od razu lapie...czyli czujnik do wymiany (ile kosztuje? i jaki ma nr. czesci)
a za sprawdzenie plywaka wezme sie w urlopie, 3 tygodnie wystacza by podlubac przy obu Audi :lol:
a za sprawdzenie plywaka wezme sie w urlopie, 3 tygodnie wystacza by podlubac przy obu Audi :lol:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Powinien być taki 0280130040 albo 026906161
0 280 130 026 - ten mi sprzedali w sklepie
Zdjęcia zapożyczone z: http://moto.sklep.pl/
Oczywiście ten nowy czujnik nie pasował bo miał inny gwint, musiałem przegwintować króciec wody. Kupiłem oryginalny Boscha za 50zł.
Może czujnik jest dobry tylko styki wymagają porządnego czyszczenia
0 280 130 026 - ten mi sprzedali w sklepie
Zdjęcia zapożyczone z: http://moto.sklep.pl/
Oczywiście ten nowy czujnik nie pasował bo miał inny gwint, musiałem przegwintować króciec wody. Kupiłem oryginalny Boscha za 50zł.
Może czujnik jest dobry tylko styki wymagają porządnego czyszczenia
moze, dlatego pierw dokladnie wyczyszcze, a jak nie pomoze to dla 100% pewnosci go wymienie...aldi pisze:Może czujnik jest dobry tylko styki wymagają porządnego czyszczenia
ten ich sklep internetowy...eh dobrze ze to tylko ceny orientacyjne i w realu jest "troszke" taniej :mrgreen:
dziekuje za pomoc
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Witam no i mnie w końcu dopadł problem z gażnikiem opiszę sytuację autko bardzo dobrze chodzi na gazie trzyma obroty i jest ok natomiast strasznie skaczą obroty na paliwie po wrzuceniu na luz praktycznie spadają do zera i wskakują na 1200
Sprawdziłem następujące rzeczy
gumowa podstawę gażnika jest ok
obydwa czujniki temperatury mają na rozgrzanym silniku ponad 230 omów
podstawę metalową nastawnika przepustnicy dałem na silikon tak jak zrobił to kolega aldi
węże pod ćiśnieniowe sprawdzone tylko jest jeden problem wąż odchodzący od podstawy gaznika idący z przodu filtra powietrza jak go założę na swoje miejsce autko od razu gaśnie
macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić :?:
Sprawdziłem następujące rzeczy
gumowa podstawę gażnika jest ok
obydwa czujniki temperatury mają na rozgrzanym silniku ponad 230 omów
podstawę metalową nastawnika przepustnicy dałem na silikon tak jak zrobił to kolega aldi
węże pod ćiśnieniowe sprawdzone tylko jest jeden problem wąż odchodzący od podstawy gaznika idący z przodu filtra powietrza jak go założę na swoje miejsce autko od razu gaśnie
macie jeszcze jakieś pomysły co sprawdzić :?: