Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - czy można podkręcić turbo?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 05 wrz 2009, 10:32

co do wezyka idącego od n75 DO WG TO MAM GO ZDJETEGO I Z TRUDEM OSIAGA 1 BAR
JAK ZASTOSOWAŁEM REGULATOR CIŚNIENIA USTAWIONY NA .0,9 BARA TO TAK SAMO JEST

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 08 wrz 2009, 23:59

Witam.
1 krotkie pytanie :).
Czy wtryski AFN sa wystarczajaco wydajne dla doladowania 1,4bara ?

endriu210
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 mar 2008, 11:56
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: endriu210 » 09 wrz 2009, 13:46

Ross pisze:Witam.
1 krotkie pytanie :).
Czy wtryski AFN sa wystarczajaco wydajne dla doladowania 1,4bara ?
bez problemu ;-) na ori wtryskach też tyle dmuchnie ;-)

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 13 wrz 2009, 13:37

wczoraj przy 150 na 5 biegu miałem 1,1bara
pytanie czy do boscha mozna załozyc turbine ze zmiena geometria łopatek
juz pisze dlaczego pytam
chciałbym osiagnac szybsze wstawanie i osiaganie max doładowania czy zmiana turbiny to polepszy

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 wrz 2009, 14:17

VNT jest zupełnie inaczej sterowane ale dałoby radę założyć, z tym że do napędzania turbiny potrzeba głównie spalin i jak ich brakuje to nawet kierownice Ci niewiele pomogą, dodatkowo turbo z kierownicami jest bardziej awaryjne niż na WG

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 13 wrz 2009, 19:05

gruszek01 pisze:chciałbym osiagnac szybsze wstawanie i osiaganie max doładowania
Zrób chipa będzie taniej.Mocny z dołu i będziesz miał co chcesz.Pierwszy program taki miałem,nie poznasz auta.

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 14 wrz 2009, 00:42

tia i spalanie bedzie 10l na 100
bo teraz siega 8

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 wrz 2009, 08:58

to że dużo pali świadczy o tym że albo masz coś nie tak z samochodem albo kiepski styl jazdy, proponuje zobaczyć co potrafi fura kolegi kostrz po chipie, zmienionych wtryskach i kilku innych modyfikacjach na boschu 92r i spalanie ma na poziomie poniżej 6l co przed modami było trudno osiągalne <ok>

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 14 wrz 2009, 09:08

gruszek01 pisze:tia i spalanie bedzie 10l na 100
bo teraz siega 8
Widzę,że nie piszesz ze swojego doświadczenia.Rzeczywiście w mieście przy ostrym butowaniu można osiągnąć 8l/100 bez chipa oczywiście,bo po chipie jest już tylko mniej,co zaobserwowałem na własnym przykładzie ,a po wymianie wtrysków na AFN,co też zrobiłem ,zużycie jeszcze spada.Tak spada!Bo auto spala najwięcej wtedy ,kiedy się rozpędza a rozpędzanie w tym przypadku trwa moment.Więc nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Wszystko to piszę z własnego doświadczenia i po przejechaniu ok. 5k kilometrów,i nikt mi nie powie,że jest inaczej.No sorry.
Pozdro

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 14 wrz 2009, 11:39

po dobrym chipie i sprawnych wtryskach zetorek powinien palić miedzy 5.5 -7 litra dopiero przy wtryskach 0.216 i turbo 1.6 bara i mocnym chipie w mieście przy naprawdę ostrej na maxa jeździe zetorek potrafi łyknąć 10-11 litrów jeśli pali ok 8 litrów to proponuje sprawdzić zetorka bo coś nie hallo z nim , powiem tak biorąc za przykład mojego zetorka na trasie po takich modach jak ja mam potrafię zejść do 4.5 litrów może jeszcze niżej a max 10 ale to jest jazda na maxa, przy dobrych wtryskach np 0.216, chipie i turbo 1.4-1.5bara turbina np. t2 ładnie wstaje już przy 1600-1800 obrotach i podczas jazdy w zupełności to wystarczy.
Powiem jeszcze tak montaż wtrysków 0.216 bez chipa to wielka pomyłka, przy takich wtryskach chip to podstawa a efekt :mrgreen: Potwierdzam że po chipie i większych wtryskach spalanie spadało i to odczuwalnie po kieszeni na oryginalnych wtryskach na trasie palił 6.5 litra, po chipie około 6 po wtryskach afn i chipie 5.5 po 0.216 i chipie około 4.9-5 po nowym programie i turbo 1.4-1.5bara schodzę do wspomnianych 4.5 a zetorek w niecałe 9s. setka i jedzie max 212 potwierdzone gps.

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 15 wrz 2009, 21:11

teraz zrobiłem 200km w miescie i reszte w trasie warszawa -> katowice->kraków->warszawa na 1030km wsumie wyszło 70 litrów eeeeeeeeeeeee smok
a dzis rano jak odpaliłem to ciezko zapalił i poleciał siwy dym z rury i śmierdzący ropą jak z stary jelcz
ale z tym 1z od samego poczatku mam jakies problemy
wagowany wiele razy wszystko w normie a mocy niema i spalanie wysokie

codo wtrysków to mam załozone takie jak z tej aukcji
http://www.allegro.pl/item736764643_wtr ... wacze.html
nówken sztuken

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 15 wrz 2009, 21:43

We wtrysku znajduje się wymienna końcówka(końcówka wtrysku) i nie jest to takie hop siup ją wymienić ,bo trzeba podkładkami wyregulować i sprawdzić na specjalnym sprzęcie ciśnienie otwarcia przed montażem.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 15 wrz 2009, 21:59

na tej aukcji nie jest napisane co to za wtryski, w 1.9TDI było ich kilka rodzajów (od jednosprężynowych 0.194 po dwusprężynowe 0.205), jaką masz pewność że te co założyłeś to są 300bar 0.216 :?: a poza tym sprawdziłeś szczelność dolotu :?: może masz dziurę co się objawia dopiero przy wyższym ciśnieniu i dlatego dymi na czarno, żre paliwo i słabo ciągnie a to że rano puści niebieską chmurę przy odpalaniu jest chyba rzeczą normalną, u mnie w zimie to aż samochodu nie widać jak odpale a spalanie ostatnio jak mierzyłem na dystansie 2272km poszło 125l czyli równo 5.5l a trasa podobna (1300 podróż+900 koło domu)

gruszek01
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 310
Rejestracja: 12 lis 2008, 20:21
Lokalizacja: STOLICA
Kontakt:

Post autor: gruszek01 » 16 wrz 2009, 22:12

na tych wtryskach jest napisane 300 barów sa francuskie

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 17 wrz 2009, 12:50

na tych wtryskach jest napisane 300 barów sa francuskie
Pasowało by spisać jakie maja numery bo może są to wtryski z silnika jeśli dobrze pamiętam z ahf 1.9 tdi 90km na których widnieje 230/300bar lub samo 300bar ale końcówki wtrysków są z otworkami tylko 0.175 a nie 0.195 jak w oryginale czy 0.205 np.AFN czy 0.216 i na tych wtryskach auto jest mulaste nie ma mocy i pali na nich dużo. Może właśnie zakupiłeś własnie takie wtryski :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl