Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 B4 AAZ ] EGR

ODPOWIEDZ
Tomciokatowice

[Audi 80 B4 AAZ ] EGR

Post autor: Tomciokatowice » 15 wrz 2009, 21:56

witam....
po raz kolejny musze załozyc nowy temat.
chciałbym sie dowiedziac kiedy działa zawor egr???
jakie ma zadanie ten zawor egr???

czytałem troche na forum ale nic nie kapuje z tego co tam pisze cie.....


[color=red][b]Nazywaj poprawnie tematy.[/b][/color]
Ostatnio zmieniony 16 wrz 2009, 09:54 przez Tomciokatowice, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 16 wrz 2009, 02:32

EGR - co to takiego i na co to nam?

Teoria Działania:
EGR służy tylko i wyłącznie do jednego celu - redukcji emisji tlenków azotu (NOx).

W przypadku normalnego spalania azot i tlen z powietrza oraz węglowodory z paliwa reagują przemieniając się w wodę i tlenki węgla; azot pozostaje w niezmienionej postaci.
Kiedy jednak temperatura spalania jest bardzo wysoka, azot reaguje z resztą spalin produkując tlenek azotu, który uwolniony do atmosfery utlenia się tworząc dwutlenek azotu (NO2). Dalej reaguje z innymi substancjami tworząc smog.
I tutaj wchodzi do akcji EGR. Jako że spaliny nie spalą się ponownie ( chyba że komuś leją wtryskiwacze czy cos w ten deseń ), wprowadzając je do komory spalania obniżą temperaturę (zabiorą miejsce mieszance, a więc będzie mniej do spalenia) na tyle, aby nie powstawały tlenki azotu.

Z drugiej strony wypełnianie komory spalinami zmniejsza moc powstałą w wybuchu. Na wysokich obrotach są to zmiany nieodczuwalne, ale przy obrotach jałowych będą powodować nierówną pracę silnika.

Działanie EGR w praktyce:
Skoro EGR działa dobrze tylko przy wyższych obrotach, potrzebny jest jakiś sposób kontroli jego działania.
Starsze systemy używały bezpośrednio podciśnienia do sterowania zaworem, dzięki czemu zawór otwierał się razem z przepustnicą. W F-Body pomiędzy źródło podciśnienia a zawór EGR wstawiony jest zaworek elektryczny (EGR Solenoid) otwierający i zamykający przepływ powietrza. Jest on sterowany przez ECM przebiegiem PWM, co pozwala na dokładne dozowanie dawki spalin do silnika. ECM wysterowuje zaworek w zależności od temperatury (CTS), położenia przepustnicy (TPS) i prędkości fury (VSS). Informacje jak ma działać EGR są zawarte w PROM’ie ECM.

Diagnostyka systemu w ECM:
Kiedy spaliny dostają się spowrotem do silnika, zmniejsza się przepływ powietrza w dolocie, co jest wykrywane na MAF lub MAP. Niektóre TPI mają też czujnik temperatury na zaworze EGR.
Kiedy cruise’ujemy sobie, ECM aktywuje EGR i sprawdza czy spadł przepływ, lub czy podniosła się temperatura na zaworze. Jeśli nic takiego się nie stanie, zapisuje kod 32 i zapala “SES”.

Czy EGR zmniejsza moc silnika?
Wielu uważa że ten układ blokuje sztucznie moc silnika, a usunięcie tego “ekologicznego badziewia” da im przyrost mocy.
Jeśli razem z usunięciem EGRu przeprogramuje się ECM tak, żeby nigdy go nie włączał, wtedy taka operacja rzeczywiście ma jakiś sens i nie zalicza się do rzeźby Heńka®.


Dodam jeszcze że EGR czasem jest mylony z systemem AIR, który można bez przeszkód wywalić i który obsługuje tylko katalizator.
EGR nie posiada żadnych rurek do kolektorów wydechowych - to są rurki AIR.

Informacje zaczerpnięte z www.thirdgen.org

Autor: Dzida
Znalazłem to na jakimś forum. Choć pewnie i u nas też by znalazł.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 16 wrz 2009, 13:09

"EGR nie posiada żadnych rurek do kolektorów wydechowych" - zdanie nie jest do końca prawdziwe i odnosi się tylko do niektórych rodzajów silników

tak było dawno temu w systemach z recyrkulacją wewnętrzną, natomiast obecnie stosuje się to w silnikach wysilonych i szybkoobrotowych benzynowych (np. silniki Toyoty VVT-i), dwusuwowych, wolnoobrotowych silnikach wielkiej mocy (np. silnikach okrętowych)

w większości silników Diesla oraz benzynowych stosuje się zewnętrzne układy recyrkulacji, w których spaliny pobierane są z kolektora wydechowego za pomocą rurki, a następnie kierowane do układu ssącego poprzez zawór recyrkulacji spalin

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 16 wrz 2009, 21:02

W silniku 1,9 TD AAZ EGR jest otwarty tylko na wolnych obrotach ,po dodaniu gazu zawór EGR się zamyka(o ile jest szczelny) . Elektrozawór sterujacy EGR znajduje się na prawym nadkolu a steruje nim włącznik na górze pompy wtryskowej .Jak chcesz wyłączyć EGR wystarczy że wyciągniesz wtyczkę zasilającą elektrozawór .Warunkiem jest szczelny zawór EGR ,jesli nie jest szczelny mozna go tylko zaslepić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl