[80 b4]problem z szyberdachem
[80 b4]problem z szyberdachem
Witam wszystkich! mamy juz coraz cieplej, postanowiłem wiec otworzyc szyberdach , mam elektryczny. Uchylił sie ładnie, otworzłem go całkowicie, chciałem potem schowac i cos zaczeło trzeszczec w nim, w napedzie chyba. nie dosc ze jakos bokiem sie otwiera to jeszcze zamknac nie moge, otwiera sie dobrze, nie moge zamknac bo dochodzi tylko do połowy i wtedy trzeszczy cos w nim, no i jakos bokiem go ciagnie. poprzedni własciciel cos mi wspominał ze mu problem on sprawia i temu nie używa. teraz wiem czemu moze ktos wie jak mam naprawic to? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 22:36 przez camel 25, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Prawdopodobnie problem leży gdzieś w prowadnicach. Nie mam jednak pomysłu jak sie do niego dobrać bez wyciągania go. Mój ma juz lekkie luzy i przy chowaniu jedna strona bardziej sie zapada. Chciałem to jakoś zrobić, ale bez wyciągnięcia go nic nie mogłem zdziałać, a wyciągać to nie za bradzo mi sie chce, bo to troche roboty i rozbierania jest Ale kolego może nie mieć wyboru.
wepchnąłem go jakos spowrotem, strasznie trzeszczy jak go chowam mimo ze otwiera sie normalnie, próbowałem zrobic to recznie, ta korbka przy silniczku nic to jednak nie daje,Sa tam jakieś kółka plastikowe, czy wyrobienie sie ich moze byc przyczyną tego? zastanawia mnie czemu idzie bokiem przy chowaniu? wyglada to tak ze tylko jedna strona linki go ciagnie :?:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.
Nie sądzę kolego byś miał racjęIbanez pisze:Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.
Ja naprawdę nie twierdzę, że mam rację z tymi obrotami. Będę wiedział więcej gby będę znał nr silników w avancie i sedanie. Ja obecnie mam nr 895 877795D(jest to nr na naklejce)natomiast na czarnym okrągłym plastiku jest nr 8A9 877 837. Wobec tego proszę o infornację dot. prawidlowego nr w AVANCIE. Dodam, że szyberdach zamyka sie prawidłowo. Wyłącza go przekaźnik. Nic nie blokuje. Pracuje cicho i szybko. Powinien otwierać się 40cm. a otwiera się około 30-33cm. Pozdrawiam i jak to przy wolnej sobocie udaje sie na wielkie sprzątanie avancika.
camel 25 masz prawdopodobnie ten sam problem co ja: po otwarciu szybra z przodu(patrząc z zewnątrz) zdejmij metalową osłonę w kształcie szerokiego "u". Pod spodem jest taki fragment prowadnicy w postaci odlewu z aluminium(znajduje się tuż nad kołem zębatym wychodzącym ze sterowania) i u mnie ten fragment zniekształcił się(rozszedł na boki) przez co linki nie są dociskane do kółka zębatego. Scisnąłem to małym imadełkiem i jakiś czas było dobrze, ale ostatnio znów mi trzasnął. Jak co to zapodam foto(mam już pomysła jak po "domowemu" i bez wyjmowania całości toto naprawić).Normalnie należałoby wyjąć cały szyber i ten element wzmocnić spawem aluminiowym.
Edit
najpierw odkręć wkręty A(mocują owiewkę) i wyjmij owiewkę. Potem wkręty B i C. 4 szt wkrętów C są właśnie przykręcone do feralnego profilu ALU który musi być równy(tzn. oba jego boki równoległe do siebie).
Edit
najpierw odkręć wkręty A(mocują owiewkę) i wyjmij owiewkę. Potem wkręty B i C. 4 szt wkrętów C są właśnie przykręcone do feralnego profilu ALU który musi być równy(tzn. oba jego boki równoległe do siebie).
Cały mechanizm szyberdachu w Avancie jest inny niż w sedanie. Wiem bo jak zmieniałem z ręcznego to kupiłem na allegro nie ten mechanizm co trzeba :mrgreen: i drugi właściwy. Całkowicie inne łącznie z osłoną mechanizmu.Ibanez pisze:Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.
Przede wszystkim wyczyść prowadnice. Nie smaruj dużo ! Bardzo delikatnie (dosłownie muśnięcie w dwóch miejscach) wazeliną techniczną prowadnic białych. Natomiast na prowadnice wewnątrz (płaskie pionowe czarne blachy ze szczelinami pod blachą szybra) można dać więcej wazeliny (ale tylko do tych szczelin).