Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4]problem z szyberdachem

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

[80 b4]problem z szyberdachem

Post autor: camel 25 » 11 maja 2007, 19:17

Witam wszystkich! mamy juz coraz cieplej, postanowiłem wiec otworzyc szyberdach , mam elektryczny. Uchylił sie ładnie, otworzłem go całkowicie, chciałem potem schowac i cos zaczeło trzeszczec w nim, w napedzie chyba. nie dosc ze jakos bokiem sie otwiera to jeszcze zamknac nie moge, otwiera sie dobrze, nie moge zamknac bo dochodzi tylko do połowy i wtedy trzeszczy cos w nim, no i jakos bokiem go ciagnie. poprzedni własciciel cos mi wspominał ze mu problem on sprawia i temu nie używa. teraz wiem czemu :-/ moze ktos wie jak mam naprawic to? Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 12 maja 2007, 22:36 przez camel 25, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 maja 2007, 19:21

Prawdopodobnie problem leży gdzieś w prowadnicach. Nie mam jednak pomysłu jak sie do niego dobrać bez wyciągania go. Mój ma juz lekkie luzy i przy chowaniu jedna strona bardziej sie zapada. Chciałem to jakoś zrobić, ale bez wyciągnięcia go nic nie mogłem zdziałać, a wyciągać to nie za bradzo mi sie chce, bo to troche roboty i rozbierania jest :-/ Ale kolego może nie mieć wyboru.

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: camel 25 » 11 maja 2007, 19:36

wepchnąłem go jakos spowrotem, strasznie trzeszczy jak go chowam mimo ze otwiera sie normalnie, próbowałem zrobic to recznie, ta korbka przy silniczku nic to jednak nie daje,Sa tam jakieś kółka plastikowe, czy wyrobienie sie ich moze byc przyczyną tego? zastanawia mnie czemu idzie bokiem przy chowaniu? wyglada to tak ze tylko jedna strona linki go ciagnie :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 maja 2007, 19:52

Być może jest tak jak mówisz, ciągnie go jedną stroną przez to będzie haczył. Nigdy jeszcze nie wyciągałem szyberdachu, ale wiem że na forum są takie osoby, gdzieś zreszta był juz wątek o tym szyberdachu no i bez jego wyciagania sie nie obyło.

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 11 maja 2007, 20:01

Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: camel 25 » 11 maja 2007, 21:52

trzeba wyciagac mówisz? tego robic nie chce, moze jest inne rozwiazanie tego problema? poszukam jesscze na forum dzieki Labiel ;-)

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 11 maja 2007, 22:34

Ibanez pisze:Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.
Nie sądzę kolego byś miał rację :-/

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 12 maja 2007, 08:24

Ja naprawdę nie twierdzę, że mam rację z tymi obrotami. Będę wiedział więcej gby będę znał nr silników w avancie i sedanie. Ja obecnie mam nr 895 877795D(jest to nr na naklejce)natomiast na czarnym okrągłym plastiku jest nr 8A9 877 837. Wobec tego proszę o infornację dot. prawidlowego nr w AVANCIE. Dodam, że szyberdach zamyka sie prawidłowo. Wyłącza go przekaźnik. Nic nie blokuje. Pracuje cicho i szybko. Powinien otwierać się 40cm. a otwiera się około 30-33cm. Pozdrawiam i jak to przy wolnej sobocie udaje sie na wielkie sprzątanie avancika.

makaon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 19
Rejestracja: 20 mar 2007, 21:03

Post autor: makaon » 12 maja 2007, 13:09

camel 25 masz prawdopodobnie ten sam problem co ja: po otwarciu szybra z przodu(patrząc z zewnątrz) zdejmij metalową osłonę w kształcie szerokiego "u". Pod spodem jest taki fragment prowadnicy w postaci odlewu z aluminium(znajduje się tuż nad kołem zębatym wychodzącym ze sterowania) i u mnie ten fragment zniekształcił się(rozszedł na boki) przez co linki nie są dociskane do kółka zębatego. Scisnąłem to małym imadełkiem i jakiś czas było dobrze, ale ostatnio znów mi trzasnął. Jak co to zapodam foto(mam już pomysła jak po "domowemu" i bez wyjmowania całości toto naprawić).Normalnie należałoby wyjąć cały szyber i ten element wzmocnić spawem aluminiowym.
Edit
Obrazek
najpierw odkręć wkręty A(mocują owiewkę) i wyjmij owiewkę. Potem wkręty B i C. 4 szt wkrętów C są właśnie przykręcone do feralnego profilu ALU który musi być równy(tzn. oba jego boki równoległe do siebie).

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 12 maja 2007, 20:17

Ibanez pisze:Witam! Apropo szyberdachu. Mam pytanie do sznownych kolegów - czy silnik do szyberdachu w avancie różni się od tego w sedanie. Chodzi mi o symbol. Pytam ponieważ mam problem-szyber dach nie otwiera się do końca. Wyglada na to, że silnik może mieć za mało obrotów. Ja mam avanta i w nim szyberdach jest większy ja w sedanie i przypuszczam, że poprzedni właściel zmieniał silnik. Proszę o pomoc i przepraszam, że sie wtrąciłem.
Cały mechanizm szyberdachu w Avancie jest inny niż w sedanie. Wiem bo jak zmieniałem z ręcznego to kupiłem na allegro nie ten mechanizm co trzeba :mrgreen: i drugi właściwy. Całkowicie inne łącznie z osłoną mechanizmu.

Ibanez
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 49
Rejestracja: 22 mar 2007, 10:30
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Ibanez » 13 maja 2007, 20:00

"Byk" mam rozumieć, że nie ma możliwości zamontowania niewłaściwego silnika? Jeżeli tak to co może być przyczyną złego działania szyberdachu?

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: camel 25 » 15 maja 2007, 14:56

Makaon dzieki za informacje :-D moze w ten weekend wygospodaruje troche czasu i zobacze jak z tym szybrem ;-) Pozdrawiam wszystkich włascicieli Audiczek :-)

chlopasek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 177
Rejestracja: 06 kwie 2007, 21:54

Post autor: chlopasek » 15 maja 2007, 22:25

moze ci ciezko chodzi i te jakby linki przeskakuja musi byc prawa i lewa rowno ustawiona to wlasnie moze ktores przeskoczylo ja to kiedys rozbieralem tam sa nawet znaki fabryczne gdzies zeby przy montazu bylo wiadomo czy jest prosto,tylko ze ja mam na korbe szyber nie wiem czy to samo

Awatar użytkownika
Byk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 22 lis 2006, 21:22
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Byk » 16 maja 2007, 11:28

Przede wszystkim wyczyść prowadnice. Nie smaruj dużo ! Bardzo delikatnie (dosłownie muśnięcie w dwóch miejscach) wazeliną techniczną prowadnic białych. Natomiast na prowadnice wewnątrz (płaskie pionowe czarne blachy ze szczelinami pod blachą szybra) można dać więcej wazeliny (ale tylko do tych szczelin).

camel 25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 06 maja 2007, 21:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: camel 25 » 16 maja 2007, 17:43

Witam! dzieki za zainteresowanie :-D :-D jak na razie deszcz leje juz drugi dzien.....nie mam jak sprawdzic, garazu jeszcze nie dorobiłem sie 8-) mam pytanie odnosnie tego smarowania, czy czasem nie musze kompletnie rozbierac tego szybra? chce tego za wszelka cene uniknac, dzieki za odzew chłopaki :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elementy karoserii”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl