Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ADA + LPG] Cykliczne braki mocy podczas przyspieszania

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
dartmond
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Łomża

[B4 ADA + LPG] Cykliczne braki mocy podczas przyspieszania

Post autor: dartmond » 20 wrz 2009, 20:01

Witam

Ostatnio miałem problem z LPG sekwencja , niekiedy podczas przyspieszania silnik tracił moc i trzeba było odpuścić gaz i jeszcze raz wcisnąć żeby zaczął jechać. Na VAG'u stwierdzono uszkodzona sondę lambda więc została wymieniona na ORI z salonu i problem zniknął. Przedwczoraj skończył się gaz i automatem przełączyło mi na PB ... i tu niespodzianka auto podczas przyspieszania cyklicznie traci moc i ja odzyskuje. W efekcie mamy takie kołysanie w przód i tył podczas dodawania gazu. Dodam że po zmianie sony byłem jeszcze raz na VAG'u i nie było żadnych błędów. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być uszkodzone? Zanim znów wydam 50 zł za diagnozę VAG może komuś przyjdzie coś do głowy :-). Pozdrawiam

Awatar użytkownika
zubik22
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 31 sie 2008, 09:01
Lokalizacja: Studzian\Przeworsk

Post autor: zubik22 » 20 wrz 2009, 20:10

Ja bym stawiał z powrotem na sondę lamdę. Miałem takie same objawy właśnie przez nią. Poradzono mi żeby ją odłączyć i wtedy sprawdzić. Spróbuj jak to będzie u ciebie wyglądało

dartmond
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Łomża

Post autor: dartmond » 21 wrz 2009, 11:37

Dzięki, zrobię jak mi radzisz i sprawdzę. Natomiast dziwne jest to że sprawa ma się tylko na PB a gaz chodzi idealnie. Ciekaw jestem czy może to być sprawka siadającej pompy paliwa tudzież wtryskiwaczy ...? Czekam na kolejne pomysły. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 21 wrz 2009, 12:36

dartmond pisze:Ciekaw jestem czy może to być sprawka siadającej pompy paliwa
zmierz ciśnienie paliwa, a się dowiesz. wymieniałeś filtr paliwa w ogóle? polecam filtr Mann lub Knecht

Awatar użytkownika
wysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: wysio » 21 wrz 2009, 22:36

hmmm powiem Ci że jeszcze psikus oprócz sondy może tkwić w świecach albo przewodach sprawdź dokładnie bo może gdzieś tutaj jest jakies przebicie i też auto może tracić moc ...

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 22 wrz 2009, 00:44

No to się podłączę bo mam ten sam silnik, sekwencję i to samo się u mnie dzieje, silnik jakby się dusi na benzynie, świece nowe, kable nowe, kopuła z paluchem nowe, nie byłem jeszcze na kompie bo na gazie chodzi ideał. Na forum gazeo.pl napisali mi że mam "rozjechaną benzynę", że gazownicy coś spierdzielili, kto wie, może jak pojadę do nich na kompa to coś wyjdzie :-P jakby co to napiszę co i jak dla potomnych, a na razie muszę się z nimi ugadać na termin bo mają kupę klientów i roboty :-P aha filtr paliwka wymieniony, pompa sprawna.

dartmond
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 07 mar 2008, 10:03
Lokalizacja: Łomża

Post autor: dartmond » 22 wrz 2009, 08:06

Witam
Filtr paliwa zmieniony bez efektu. Teść zwrócił mi uwagę na nierówną pracę silnika, w sumie wiedziałem że jest lekko nie tak ale nie zawracałem sobie tym głowy... do dzisiaj. Zacząłem kombinować i grzebać w silniku. Okazało się iż wtyczką od czujnika położenia przepustnicy była wypięta do połowy i jak ją docisnąłem obroty się ustabilizowały i silniczek zaczął nareszcie równo działać. Ale oczywiści zachciało mi się wszystko sprawdzać więc zdjąłem gumę łączącą przepływomierz z przepustnicą i wypiąłem jeszcze raz wtyk od tego czujnika. W środku był sporo opiłków, widocznie gazownik jak wiercił otwory do wtrysku musiał ją ściągać a później źle ja zapiął. Poskładałem wszystko do kupy i odpaliłem silnik,.. zaczęło nim telepać i obroty skakały od 200 do 1200 prawie przygasał. Przejechałem się z różnymi prędkościami z 4 km i już jest lepiej widocznie się coś ustawiło ale nie jest idealnie. Mam tylko pytanie gdzieś na forum czytałem coś o adaptacji tego czujnika położenia przepustnicy czy należałoby to zrobić w silniku ADA po odpięciu od niego wtyczki?
http://www.vag-com.pl/adaptacja-przepustnicy.htm

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 23 wrz 2009, 16:37

Byłem dzisiaj na kompie, wszystko wyszło okej. Koleś powiedział mi, że przyczyną szarpania, duszenia się jest zabrudzenie wtryskiwaczy benzynowych, trzeba częściej korzystać z benzyny i tyle. A na przeczyszczenie polecił środek, który wlewa się do benzyny, autku daje się w piździochę i wtryskiwacze czyste :-P

BogdanC
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 12 cze 2007, 12:02
Lokalizacja: olesnica

Post autor: BogdanC » 23 wrz 2009, 16:40

Zdradź nam, jaki to cudowny eliksir polecił Ci ten mechanik.

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 24 wrz 2009, 01:28

Tym cudownym eliksirem jest LIQUI MOLY - injection reiniger (oczyszczacz wtrysków). Jutro go zalewam do baku i napiszę co i jak :-P

[ Dodano: 2009-09-27, 00:32 ]
No i działa, pojeździłem 2 dni na benie i działa :-P kurna nie szarpie. Spróbujta to zobaczyta :-P pa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl