[B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO
[B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO
Kupiłem jakieś pół roku temu audi b3 w stanie, mniejsza o to, padnięte były zegary, nie wiadomo o co chodzi, rozkręciłem obudowa VDO w środku przełamana płytka, no to szukam może ktoś ma jakiś uszkodzony to sobie z dwóch poskładam, kupiłem i lippa, bo ten co miałem wcześniej to wszystko UN4 w obudowie VDO + autocheck oczywiście z napisem VDO. Zagotowałem się, ale dobra. W zakupionym VDO nie było podświetlania, nie nalicza km(wyłamany ząbek w zębatce) i jest wylany zegarek. Małe fotostory jak to naprawić(oprócz zegarka).
1. Zdejmujemy z kierownicy przycisk od klaksonu.
2. Odkręcamy kierownicę(najlepiej klucz nasadowy z przedłużką[24]).
3. Odkręcamy górny plastik od pająka(dwa wkręty od dołu).
4. Odkręcamy zegary.
5. Jak mamy zegary wyjęte to odkręcamy śrubki.
6. Wyjmujemy autocheck'a
7. Wyjmujemy zegary z obudowy(ostrzegam delikatnie, bo będzie to wyglądało jak moje UN4 które załatwił poprzedni właściciel)
8. Odkręcamy wskaźnik temperatury i paliwa.
9. Oddzielamy wskaźniki od płytki.
10. Oglądamy dokładnie płytkę, przerwaną ścieżkę bez problemu powinniśmy zauważyć, więc lutujemy. (Może nie za fachowo, ale działa)
Teraz zostało jeszcze naliczanie km.
11. Rozkładamy prędkościomierz. Odkręcając widoczne śrubki i powoli rozkładając.
12. Wymieniamy uszkodzoną zębatkę. U mnie np. tą:
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4. Jakby ktoś miał taką zębatkę jak wyżej to byłbym na nią bardzo chętny(tą malutką, ma wyłamany jeden ząbek).
Jeżeli kogoś interesują zębatki do UN4 to mam wolne te które mi przesłał klubowicz, ale mam też cały mechanizm naliczania(nawet sprawny, mimo przełamanej płytki działał). Oczywiście do UN4.
Takie zębatki posiadam jeżeli kogoś interesują.
i taki mechanizm:
1. Zdejmujemy z kierownicy przycisk od klaksonu.
2. Odkręcamy kierownicę(najlepiej klucz nasadowy z przedłużką[24]).
3. Odkręcamy górny plastik od pająka(dwa wkręty od dołu).
4. Odkręcamy zegary.
5. Jak mamy zegary wyjęte to odkręcamy śrubki.
6. Wyjmujemy autocheck'a
7. Wyjmujemy zegary z obudowy(ostrzegam delikatnie, bo będzie to wyglądało jak moje UN4 które załatwił poprzedni właściciel)
8. Odkręcamy wskaźnik temperatury i paliwa.
9. Oddzielamy wskaźniki od płytki.
10. Oglądamy dokładnie płytkę, przerwaną ścieżkę bez problemu powinniśmy zauważyć, więc lutujemy. (Może nie za fachowo, ale działa)
Teraz zostało jeszcze naliczanie km.
11. Rozkładamy prędkościomierz. Odkręcając widoczne śrubki i powoli rozkładając.
12. Wymieniamy uszkodzoną zębatkę. U mnie np. tą:
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4. Jakby ktoś miał taką zębatkę jak wyżej to byłbym na nią bardzo chętny(tą malutką, ma wyłamany jeden ząbek).
Jeżeli kogoś interesują zębatki do UN4 to mam wolne te które mi przesłał klubowicz, ale mam też cały mechanizm naliczania(nawet sprawny, mimo przełamanej płytki działał). Oczywiście do UN4.
Takie zębatki posiadam jeżeli kogoś interesują.
i taki mechanizm:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Bez problemów, trzeba tylko zdemontować obudowę kolumny i ukazują się nam dwa wkręty od trzymania wskaźników, było na forum lub w dawnload jak zmienić obrotek w miejsce BigBenaLabiel pisze:Z tego co pamiętam to da się, ale może być nieco trudno.lukasek40 pisze:Może ktoś wie, czy da się wyjąć wskaźniki nie zdejmując kierownicy?
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
A u mnie zegary są prawdopodobnie dobre(mam 2 liczniki i na obu brak jest podświetlania).
Teraz moje pytanie
Które przewody odpowiadają za podświetlanie i może ktoś wie co może być prawdopodobną przyczyną i dodam, że bezpieczniki są dobre.
A dzisiaj nie wytrzymałem i zwaliłem deskę i zacząłem sprawdzać przewody, w sumie to tylko wywaliłem część kabelków które po dokładali poprzednicy od jakiś światełek w zderzaku itp.
Teraz moje pytanie
Które przewody odpowiadają za podświetlanie i może ktoś wie co może być prawdopodobną przyczyną i dodam, że bezpieczniki są dobre.
A dzisiaj nie wytrzymałem i zwaliłem deskę i zacząłem sprawdzać przewody, w sumie to tylko wywaliłem część kabelków które po dokładali poprzednicy od jakiś światełek w zderzaku itp.
Re: [B3/B4] Naprawa podświetlania zegarów naliczania km VDO
Niestety u mnie naprawa naliczania km nie powiodła się, gdyż dostałem od jednego z klubowiczów zębatki, ale niestety do UN4.
[color=olive]Giełda jest w innym dziale.[/color]
[color=olive]Giełda jest w innym dziale.[/color]
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2010, 08:57 przez 2.0, łącznie zmieniany 5 razy.
Witam wszystkich!
Jeśli chodzi o napraw naliczania km to najczęściej umiera ta mała żółta zębatka (wszyscy to wiedza) ale najważniejsze jest skąd ją zdobyć? Ja wykorzystałem do tego zegarek taki z kiosku ruchu za 3zł. różnica była w średnicy wewnętrznej i wysokości liczba zebów taka sama. Tak wiec przy użyciu pilnika dopiłowałem do odpowiedniej wysokości a w średnice wewnętrzna wkleiłem patyczek - higieniczny, idealnie pasował na wałeczek w liczniku.
Pomysł na naprawe może i śmieszny ale po naprawie licznik działa 6 miesięcy.
pozdrowki <ok>
Jeśli chodzi o napraw naliczania km to najczęściej umiera ta mała żółta zębatka (wszyscy to wiedza) ale najważniejsze jest skąd ją zdobyć? Ja wykorzystałem do tego zegarek taki z kiosku ruchu za 3zł. różnica była w średnicy wewnętrznej i wysokości liczba zebów taka sama. Tak wiec przy użyciu pilnika dopiłowałem do odpowiedniej wysokości a w średnice wewnętrzna wkleiłem patyczek - higieniczny, idealnie pasował na wałeczek w liczniku.
Pomysł na naprawe może i śmieszny ale po naprawie licznik działa 6 miesięcy.
pozdrowki <ok>