Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z 92] Uszkodzony EGR?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

[B4 1Z 92] Uszkodzony EGR?

Post autor: maykel » 30 wrz 2009, 21:44

Witam,
jakiś czas temu odkryłem (odsłuchałem właściwie) w swoim audi pewną niepokojącą rzecz. Otóż, podczas jazdy, gdy zdejmę nogę z gazu gdzieś z okolicy bliżej nieokreślonego przodu auta wydobywa się odgłos (i tu proszę się nie śmiać) przypominający walenie w pusty garnek :shock: Jest to odgłos regularny i ma amplitudę przypominającą ruch piłeczki pingpongowej powoli dociskanej do stołu paletką (na pewno kojarzycie :mrgreen:) Nie jest to raczej wydech bo obadałem cały i wygląda na to, że nigdzie nic nie obija. Z głupia otworzyliśmy z kolegą maskę i podczas gdy ja dodawałem i odpuszczałem gazu, on dotykał EGR. Okazało się, że wibruje on dokładnie w "takt" tego "walenia w garnek" :shock: Spotkał się ktoś wcześniej z grającym EGR-em? :mrgreen: A może sugerujecie inną przyczynę? Wiem, że mój wywód brzmi mało profesjonalnie, ale chciałem to Wam jak najbardziej przybliżyć ;-)

lukwoj21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 617
Rejestracja: 29 lis 2008, 16:07
Lokalizacja: Żary

Post autor: lukwoj21 » 30 wrz 2009, 21:53

Zaslep EGR.

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 30 wrz 2009, 22:22

Trochę niedokładnie to opisałem, przepraszam. On nie macał samego EGR-a, ale to urządzenie, które jest z nim połączone i znajduje się po lewej stronie komory silnika u góry. Nad nim znajduje się napis ATM. Tam jest jakiś zawór magnetyczny?

Obrazek

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 wrz 2009, 22:26

jest to zawor podcisnieniowy n18 ktory steruje zaworem EGR

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 30 wrz 2009, 22:33

karol121 pisze:jest to zawor podcisnieniowy n18 ktory steruje zaworem EGR
O widzisz, dokładnie o to się rozchodzi. Jak myślisz? Jest jakiś sposób żeby go sprawdzić "organoleptycznie"? Np. odpiąć mu wtyczkę czy coś podobnego? Po prostu go odłączyć na chwilę? :roll: Nie mogę niestety sprawdzić auta VAG-iem, bo za nic na świecie się nie skomunikuje. Wcześniej opornie, ale dawał radę. Od jakiegoś czasu zaprotestował i nie mogę go podpiąć do kompa...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 wrz 2009, 22:58

wymontuj go i na krotko podlacz pod aku powinien cykac jak bedziesz podpinal napiecie, jak bedziesz zasysal powietrze wezykiem ktory idzie do serwa to jak nie ma napiecia powinien byc zawor zamkniety (nie drozny) jak przylaczysz napiecie to zawor sie otwiera i podcisnienie idzie na zawor EGR (gruszke), jego opornosc powinna wynosic okolo 4-8 ohma

Awatar użytkownika
maykel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 26 maja 2008, 10:01
Lokalizacja: Małopolskie

Post autor: maykel » 30 wrz 2009, 23:23

Dzięki wielkie, na pewno skorzystam z rady. Chyba nie wytrzymam i jutro go posprawdzam <ok>

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 02 paź 2009, 10:40

maykel pisze:Dzięki wielkie, na pewno skorzystam z rady. Chyba nie wytrzymam i jutro go posprawdzam <ok>
a po co :?: wszystkie cienkie wężyki zatkaj np. kulką z łożyska (oby tylko nie za małą, ma wejść bardzo ciasno i w miejscu włożenia wężyk powinien się zrobić grubszy) a EGR zaślep i po kłopocie, ja swój N18 wywaliłem a wężyki śrubami zaślepiłem i mam spokój <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 paź 2009, 11:15

to po co zatykac wszystkie wezyki jak mozna zatkac tylko przy serwie odpiac wtyczke od n18 zaslepic egr i po klopocje

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 paź 2009, 15:14

karol121 pisze:to po co zatykac wszystkie wezyki jak mozna zatkac tylko przy serwie odpiac wtyczke od n18 zaslepic egr i po klopocje
oprócz tego co idzie od serwo trzeba jeszcze zaślepić ten co idzie do obudowy filtra powietrza a tylko ten co idzie do EGR można sobie zostawić pod warunkiem że EGR jest zaślepiony z dwóch stron

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl